29 czerwca 2023

Volkswagen jest zmuszony ograniczyć produkcję aut elektrycznych

Volkswagen ID.4 - Emden

Brak chętnych na elektryczne ID.4 sprawia, że Volkswagen jest zmuszony do ograniczenia produkcji w swoich zakładach w Emden – donosi Nordwest Zeitung. Przesunięciu ulegnie też rynkowa premiera nowego ID.7.

Volkswagen musi zaciskać pasa. Firma właśnie ogłosiła wprowadzenie planu restrukturyzacji. Zakłada on nie tylko pozostawienie jedynie najbardziej dochodowych linii modelowych, ale również ograniczenie liczby dostępnych opcji.

To nie wszystko. Nastąpi także uproszczenie przyszłych projektów i jeszcze większa niż obecnie integracja części pomiędzy poszczególnymi modelami. Wszystko to ma na celu powrót do marży na poziomie 6,5%. Obecnie wynosi ona zaledwie 3%.

Z pewnością w restrukturyzacji nie ma pomaga Niemcom obecna sytuacja na rynku elektryków. Jego realna dynamika odbiega bowiem o 30% od wyliczeń Volkswagena. Z tego względu potrzebne jest działanie.

Volkswagen opóźnia produkcję ID.7

Jak donosi Nordwest Zeitung, władze fabryki w Emden, leżącej na północy Niemiec, przedłużą wakacje letnie dla pracowników o tydzień. Poza tym spośród 1500 pracowników tymczasowych, z 300 osobami nie zostaną przedłużone umowy, mające wygasnąć w sierpniu bieżącego roku.

Kolejny ruch to przesunięcie produkcji nowego ID.7 (TUTAJ poznasz go lepiej), pierwotnie zaplanowanej na lato. Klienci zainteresowani tym autem będą musieli poczekać na nie do końca roku, kiedy ta nowa limuzyna zacznie opuszczać bramy fabryki w Emden.

Rosnąca sprzedaż, choć nie wszędzie

W pierwszym kwartale bieżącego roku sprzedaż Volkswagena w Europie wzrosła o 68%, natomiast w Stanach Zjednoczonych niemal się podwoiła. Z kolei w Chinach, które są uznawane za strategiczny rynek dla tej niemieckiej marki, spadła o 1/4 (TUTAJ poznasz chiński przemysł motoryzacyjny).

W Europie elektrycznym modelom Volkswagena z pewnością nie pomaga zmniejszenie dotacji na takie auta m.in. w Niemczech i Francji. Zgodnie z wynikami Niemieckiego Instytutu Badań Ekonomicznych (DIW), pod koniec 2022 roku po niemieckich drogach poruszało się 1 mln elektryków.