Volkswagen Scirocco – auto dla całej rodziny!
Volkswagen Scirocco III – jaki silnik wybrać?
Do wyboru jednostki silnikowej w tym modelu trzeba podejść raczej uważnie. Znajdziemy tutaj zarówno silniki, które zagwarantują nam spore emocje z jazdy, jak i te dedykowane bardziej oszczędnym kierowcom.
W gamie silników benzynowych znajdują się turbodoładowane jednostki z wtryskiem bezpośrednim, oznaczane jako TSI:
- 1.4 l o wariantach mocy 122 lub 160 KM (w egzemplarzach sprzed liftingu w 2014 roku) oraz 125 lub 180 KM (po liftingu),
- 2.0 l w wariantach mocy od 200 do 280 KM.
Silniki o oznaczeniu EA888 2 generacji nie cieszą się dobrą sławą. Rozpoznasz je po okrągłej osłonie paska rozrządu oraz dolocie powietrza w kształcie litery L. Aby uniknąć problemów, jakich mogą nam przysporzyć, warto przerobić tłoki i wymienić fabryczne pierścienie, które prowadzą do nadmiernego zużycia oleju i związanych z tym konsekwencji. W efekcie więc, albo kupicie tanio takie auto i zainwestujecie w remont, albo sobie odpuśćcie.

Volkswagen Scirocco to auto legendarne. Model produkowany pół wieku temu cieszy się sławą pośród miłośników aut klasycznych.
Z kolei w jednostkach 1.4 l o oznaczeniu EA111 zaleca się omijać wersję o mocy 160 KM. Może mieć problemy z rozrządem, nietrwałym kompresorem czy pompą cieczy.
W Volkswagenie Scirocco z silnikiem Diesla znajdziemy jednostkę 2.0 l TDI o mocy od 140 do 184 KM. Niewiele można zarzucić temu silnikowi. Wszystko dlatego, że jego kultura pracy i spalanie utrzymują się na rozsądnym poziomie. Mogą dotykać go problemy charakterystyczne dla większości diesli, związane z filtrem DPF czy zamachowym kołem dwumasowym.
Ile kosztuje używany?
Ceny używanego Volkswagena Scirocco mieszczą się w przedziale od 20 do 105 tys. złotych. Przeznaczając na to auto ok. 30 – 40 tys. spokojnie można przebierać w ofertach. A jak wypadają koszty eksploatacji tego auta? Sprawdź, oglądając nasz film.