3 grudnia 2024

Nowy SUV Volkswagena z polskimi cenami. Skoda Kodiaq może spać spokojnie?

Następca Volkswagena Tiguana Allspace’a właśnie otrzymał pierwsze polskie ceny. Zupełnie nowy Tayron, bo oni mowa, na dzień dobry jest o około 15 000 zł droższy niż ustępujący model. A jak wypada na tle Skody Kodiaq?

Sprawdź finansowanie OTOMOTO Lease

Nowy Volkswagen Tayron względem poprzednika mocno urósł. Obecnie mierzy 477 cm długości, oznacza, że przybyło mu aż 23 cm. Kolejne wymiary to 185 cm szerokości i 166 cm wysokości.

Dla porównania, zaprezentowana pod koniec zeszłego roku, Skoda Kodiaq drugiej generacji od zderzaka do zderzaka ma 476 cm, na szerokość mierzy 186 cm, a na wysokość – 168 cm. 279-centymetrowy rozstaw osi jest identyczny z tym w Volkswagenie Tayronie.

TUTAJ przeczytasz megatest Volkswagena Passata.

Volkswagen Tayron: jaka cena?

Najnowsze dziecko niemieckiej marki w Polsce kosztuje od 180 290 zł w podstawowej odmianie Life. Za Life Plus należy zapłacić niewiele więcej, bo 181 090 zł. Obie wersje występują z 1,5-litrowym silnikiem eTSI z układem miękkiej hybrydy, współpracującym z 7-biegową przekładnią DSG lub z jednostkami 2.0 TSI (204 KM, od 202 490 zł) lub 2.0 TDI (150 KM, od 190 790 zł).

Kolejne odmiany, czyli R-Line (od 224 690 zł, 2.0 TSI, 204 KM) i R-Line Plus (231 390 zł) są łączone z jednostką 2.0 TSI (204 KM lub 265 KM, napęd 4x4, cena: 236 690 zł), turbodieslem 2.0 TDI o mocy 193 KM (napęd 4x4, od 239 090 zł) albo z układem hybrydowym plug-in, wytwarzającym łącznie 272 KM (229 690 zł).

TUTAJ przeczytasz o kłopotach Volkswagena.

Volkswagen Tayron: jakie wyposażenie?

Wyposażenie podstawowej odmiany Tayrona, czyli Life obejmuje przede wszystkim:

  • 17-calowe koła z lekkich stopów (215/65 R17)
  • automatyczne światła LED
  • podświetlane logo Volkswagena z przodu i z tyłu
  • podgrzewane i elektrycznie składane lusterka boczne
  • kładzione oparcie fotela pasażera
  • tapicerkę materiałową
  • 3-strefową klimatyzację automatyczną
  • cyfrowe zegary (ekran 10,2”)
  • system multimedialny z bezprzewodową łącznością Android Auto/Apple CarPlay (12,9”)
  • oświetlenie nastrojowe (10 kolorów)
  • podłogę bagażnika z regulowaną wysokością
  • przednie, boczne, kurtynowe poduszki powietrzne oraz airbag centralny
  • asystenta zmiany pasa ruchu z ostrzeganiem przy wysiadaniu
  • adaptacyjny tempomat
  • funkcję Auto Hold
  • utrzymywanie na pasie ruchu
  • kamerę cofania
  • czujniki parkowania z przodu i z tyłu

W odmianie Life Plus zyskujemy:

  • śruby zabezpieczające kół
  • srebrne relingi dachowe
  • reflektory LED Plus
  • tylne lampy wyświetlające animacje
  • dynamiczną regulacje zasięgu reflektorów z doświetlaniem zakrętów
  • elektrycznie sterowaną pokrywę bagażnika
  • alarm z funkcją dozoru wnętrza

Dodatkowe siedzenia z tyłu wymagają 4400 zł dopłaty.

Tyle kosztują Tiguan Allspace i Skoda Kodiaq

Volkswagen Tiguan Allspace z silnikiem 1.5 TSI EVO i z 6-biegową przekładnią ręczną obecnie kosztuje od 165 390 zł. Odmiana z automatem to wydatek od 175 490 zł, a ze 190-konną jednostką 2.0 TSI 4MOTION – od 194 890 zł (265 KM – od 222 790 zł).

Za podstawowy wariant wysokoprężny (2.0 TDI, 150 KM, DSG) trzeba zapłacić przynajmniej 187 990 zł. 193-konne 2.0 TDI (napęd 4x4, DSG) kupimy za cenę startującą od 224 590 zł. Dopłata za trzeci rząd siedzeń wynosi 3820 zł.

Skoda Kodiaq kosztuje obecnie od 168 350 zł (1.5 TSI mHEV). Do najtańszej wersji wysokoprężnej (2.0 TDI, 150 KM) Czesi przyczepiają metkę z kwotą 184 350 zł. Na wariant 193-konny, łączony wyłącznie z układem 4x4, trzeba wydać od 203 000 zł.

204-konna hybryda PHEV kosztuje z kolei od 201 800 zł. W odwodzie jest jeszcze 204-konne 2.0 TSI (4x4) – od 187 850 zł. Trzeci rząd siedzeń wymaga 5100 zł dopłaty i, podobniej jak w Tayronie, nie jest oferowany w odmianach PHEV.

Obszerna i nowoczesna kabina

W przypadku Volkswagena Tayrona Niemcy obiecują wyraźnie przestronniejszą kabinę niż wcześniej i łatwy dostęp do trzeciego rzędu siedzeń. Bagażnik przy 7 pasażerach w kabinie oferuje 345 l przestrzeni. Po złożeniu tylnego rzędu rośnie on do 850 l.

Wersja 5-miejscowa oferuje dodatkowe 35 l. Maksymalnie Volkswagen Tayron pomieści 2090 l (wariant 5-miejscowy) lub 1905 l (7-miejscowy). Hybrydy plug-in nie są dostępne w wersjach dla 7 pasażerów i wyróżniają się maksymalną pojemnością bagażnika wynoszącą 1915 l.

TUTAJ przeczytasz megatest Volkswagena ID.7.

Kokpit Volkswagena Tayrona jest praktycznie identyczny z tym w Tiguanie. Znajdziemy w nim m.in. cyfrowe zegary, listwy świetlne czy system informacyjno-rozrywkowy z ekranem o przekątnej sięgającej 15 cali i korzystającym z najnowszego oprogramowania m.in. ze zdalnymi aktualizacjami.

Poniżej centralnego ekranu, podobnie jak ma to miejsce w Volkswagenie Passacie, znalazły się dotykowe suwaki z podświetleniem! Stanowi to ogromny krok do przodu względem tego, czym przez 4 lata Niemcy raczyli klientów. Czyli suwakami, których nocą używało się po omacku.

Kierowca Volkswagena Tayrona może skorzystać z wielofunkcyjnego „selektora wrażeń z jazdy”. Pokrętło zintegrowane z niewielkim ekranem LED służy do zarządzania licznymi ustawieniami samochodu. Są to m.in.: tryby jazdy, głośność systemu audio, czy kolor oświetlenia nastrojowego.

Nie zabraknie również obsługi za pomocą komend głosowych. Niemcy chwalą się, że nowy Volkswagen Tayron ma rozumieć naturalne polecenia.

Volkswagen Tayron - cena
Volkswagen Tayron - przód
Volkswagen Tayron - przód
Volkswagen Tayron - przód
Volkswagen Tayron - tył
Volkswagen Tayron - tył
Volkswagen Tayron - kokpit
Volkswagen Tayron - fotele
Volkswagen Tayron - fotele
Volkswagen Tayron - fotele
Volkswagen Tayron
Volkswagen Tayron - przód
Volkswagen Tayron - tył
Volkswagen Tayron - tył
Volkswagen Tayron - przód
Volkswagen Tayron - tył
Volkswagen Tayron - kokpit
Volkswagen Tayron - fotele
Volkswagen Tayron - fotele
Volkswagen Tayron - fotele
Volkswagen Tayron - bagażnik
Volkswagen Tayron - bagażnik
Volkswagen Tayron - bagażnik