17 sierpnia 2023

Volvo XC60 II – Dla maniaków diesli | Test OTOMOTO TV

Volvo XC60 idzie na rekord. Jak na razie w produkcji jest od 2017 roku, czyli 7 lat. Do XC90 trochę mu jeszcze brakuje. Skąd, zatem taka popularność starego nowego modelu? Wszystko przez silnik diesla pod maską.

Dla wielu największym atutem nowego Volvo XC60 jest to, że cały czas można je kupić z silnikiem Diesla. I to, mimo że na tylnej klapie auto dumnie nosi oznaczenie B4. Volvo robi naprawdę dużo, by zmienić wizerunek marki, na bardziej ekologiczną niż jest w rzeczywistości. Stąd w ofercie sporo elektryków i hybryd, także Plug-in. Jednak cały czas w ofercie dostępne są napędy wysokoprężne. Owszem już niedługo, ale cały czas można je kupić.

Volvo XC60 zbudowane zostało na bazie modułowej płyty podłogowej SPA (Scalable Product Architecture), czyli w odróżnieniu od Volvo XC60 pierwszej generacji, nie pamięta już ona współpracy z Fordem.

Charakterystycznym elementem pojazdu jest przód podobny do zastosowanego po raz pierwszy w drugiej generacji modelu XC90. Podobnie jak pierwowzór, pojazd otrzymał światła do jazdy dziennej wykonane w technologii LED w kształcie położonej litery „T", która nawiązuje do młota Thora. Tylne lampy pojazdu zostały wkomponowane w układ przetłoczeń klapy bagażnika i otrzymały kształt litery „C".

Centralnym elementem stylizacji wnętrza pojazdu jest umieszczony na środku duży tablet, który zastąpił standardowe przyciski i przełączniki. W 2017 roku wydawał się olbrzymi, teraz jest raczej jednym z tych mniejszych.

Standardowe wyposażenia podstawowej wersji Momentum obejmuje m.in. system ABS i ESP, układ wspomagania hamowania w mieście (City Safety) doposażony w funkcję przejęcia kierownicy, jeśli awaryjne hamowanie okazać by się miało mało skuteczne; elektryczne sterowanie szyb, elektryczne sterowanie lusterek, 18-calowe alufelgi, tempomat, czujniki cofania, reflektory wykonane w technologii LED, tapicerkę winylowo-tekstylną, a także system audio wyposażony w 9-calowy ekran dotykowy, łączność Bluetooth oraz możliwość podłączenia internetu.

Bogatsza wersja Inscription dodatkowo wyposażona została m.in. w skórzaną tapicerkę, elektrycznie sterowane fotele przednie, 12,3-calowy ekran zamiast tradycyjnych zegarów, możliwość regulacji trybu jazdy. Ostatnio zmieniono jednak nazewnictwo poszczególnych wersji wyposażenia i dzisiaj samochód sprzedawany jest w 6 różnych konfiguracjach: Essential, Core, Plus Bright, Plus Dark, Ultimate Bright i Ultimate Dark.

Volvo XC60 – jaki silnik?

Samochód wyposażono w silniki z gamy Drive-E. Gamę znacznie zredukowano i uproszczona zachowując jednak silniki wysokoprężne.

Volvo XC60 - ile kosztuje?

Jak na auto klasy premium przystało, Volvo sporo każe sobie płacić za jeden z popularniejszych modeli. Najtańsze Volvo XC60 w wersji Essential kosztuje 214 tys. zł. Wyżej w drabince wyposażenia jest wersja Core, która wymaga dopłaty ok. 10 tys. zł, Plus kolejnych 20. Na szczycie jest wersja Ultimate i ona wyceniona jest już na 292 tys. zł.

W tym odcinku testujemy Volvo XC60 drugiej generacji. Volvo robi sporo, by być liderem elektromobilności. To jedna z pierwszych marek, która ogłosiła, że kończy z silnikami diesla. A jednak najchętniej kupowanym modelem nadal jest SUV właśnie z dieslem pod maską. Dlaczego? Jak po 6 latach od premiery broni się drugi XC60? Czy Volvo to nadal przyjemna i rozsądna propozycja? Odpowiedzi na te pytania znajdziecie w najnowszym filmie OTOMOTO TV.

Zapraszamy do oglądania. Testowany przez nas model to Volvo XC60 II z silnikiem 2.0 D4 o mocy 197 KM.

Volvo XC60
Volvo XC60
Volvo XC60