Imponująca sprzedaż chińskich firm w 2024 r. BYD absolutnym dominatorem
Jak wygląda sprzedaż samochodów chińskich marek na tamtejszym rynku? Liczby są imponujące, podobnie jak tempo wzrostu. Liderem ponownie został BYD, którego rezultaty po prostu zdumiewają.
„Rynek samochodowy w Chinach w 2024 roku był pełen brutalnych walk” – napisał na portalu X Yilun Zhang, ekspert w kwestii chińskich samochodów elektrycznych i pracownik firmy Hertz. Zaprezentował też dane dotyczące sprzedaży poszczególnych marek w 2024 roku.
„To prawdziwe przetrwanie najsilniejszych” – dodał. Wygląda na to, że pomimo licznych przeciwności – spowolnienie gospodarcze, polityczne niepewności (dotyczące np. przyszłości sprzedaży na rynku europejskim) i wysycenie rynku – wyniki chińskich firm znacząco się polepszyły. Różnice rok do roku bywają wręcz szokujące – informuje portal elektromobilni.pl.
Wyniki sprzedaży chińskich firm w 2024 roku: rządzi NEV
Jak wskazuje autor wpisu, największymi zwycięzcami roku 2024 są marki z kategorii NEV, czyli New Energy Vehicle. Oferują one samochody elektryczne i hybrydy plug-in. BYD to producent pojazdów wyłącznie z segmentu NEV.
Geely sprzedaje pojazdy każdego typu, również spalinowe. Li Auto oferuje głównie hybrydy plug-in, Huawei ma w ofercie różne samochody, Lynk&Co sprzedaje przede wszystkim hybrydy i modele spalinowe, a Zeekr – tylko auta elektryczne. Podobnie zresztą, jak Nio, Xpeng i Xiaomi.
„Zyski firm z kategorii NEV są osiągane kosztem tradycyjnych producentów samochodów. Spodziewaj się, że walka się zaostrzy w 2025 roku" – dodał Yilun Zhang.
TUTAJ przeczytasz, jak jeździ BYD Sealion 7.
Tak wyglądają wyniki chińskich firm na rodzimym rynku:
- BYD: 4,27 mln (+41%)
- Geely: 2,18 mln (+32%)
- Li Auto: 500 508 (+49%)
- HIMA (Huawei): 445 000 (pierwszy rok działania)
- Lynk&Co: 285 441 (+30%)
- Zeekr: 223 123 (+87%)
- Nio: 221 970 (+38,7%)
- Xpeng: 190 068 (pierwszy rok działania)
- Xiaomi Auto: 135 000 (pierwszy rok działania)
Wyniki sprzedaży chińskich firm w 2024 roku: BYD wielkim zwycięzcą
Wynik BYD-a z samego rynku chińskiego jest rewelacyjny, a wzrost rok do roku robi ogromne wrażenie. Ten gigant ma szanse stać się marką sprzedającą najwięcej hybryd na świecie, pokonując nawet Toyotę. W listopadzie w ogólnej klasyfikacji producentów aut na całym świecie, przegrał właśnie tylko z Toyotą.
W 2025 roku z pewnością będziemy świadkami jeszcze lepszych rezultatów Xiaomi – firma ostatnio zaprezentowała drugi model, czyli SUV-a o nazwie YU7. Z kolei jej sedan w sportowych odmianach bije kolejne rekordy, zarówno w kwestii czasów na torach, jak i statystyk sprzedaży. W tym roku możemy doczekać się wprowadzenia tej marki na rynki europejskie – niewykluczone, że mowa również o Polsce.
Eksperci wskazują, że sukces może odnieść także Li Auto. Inni producenci również rosną w siłę, choć 2025 rok może nie być równie pomyślny dla Xpenga. Czas pokaże jednak, czy tak faktycznie będzie.
W tym roku wyniki chińskich firm powinny poprawić się zarówno w Państwie Środka, jak i w Europie. Czekamy na kolejne premiery i debiuty. Kto traci, gdy Chińczykom rosną liczby? Przede wszystkim utytułowani producenci europejscy.
Spowolnienie sprzedaży na gigantycznym rynku Państwa Środka z pewnością jest dla nich dużym powodem do zmartwień.