Zaporowa cena? Nic z tych rzeczy! Volkswagen Golf R 333 za ok. 346 tys. zł wyprzedany w… 8 minut!

Choć jego cena wydawała się zaporowa, Volkswagen Golf R 333 został wyprzedany w zaledwie 8 minut! Oznacza to, że w ciągu 1 minuty na ten samochód decydowało się 42 kupców. Można więc obwieścić sukces!
Najnowszy Volkswagen Golf R 333 to pierwsze limitowane wcielenie Golfa z literą R w nazwie. Auto, które do sprzedaży trafiło 2 czerwca, było oferowane w zaledwie 333 egzemplarzach i wyłącznie w Niemczech.
W przypadku tego modelu włodarze niemieckiej marki od początku podkreślali, że to „potencjalny przedmiot kolekcjonerski”. I właśnie to miało stanowić odpowiedź na wszelkie zarzuty dotyczące jego ceny, wynoszącej 76 420 euro (ok. 346 tys. zł). Dla porównania 300-konne Porsche 718 Cayman startuje z pułapu 287 000 zł.
Ale absolutnie nie stanęła ona na przeszkodzie chętnym na Volkswagena Golfa R 333. Wszystkie 333 egzemplarze zostały bowiem zamówione w czasie zaledwie 8 minut. Ich produkcja jest planowana na wrzesień bieżącego roku, natomiast wydanie właścicielom – na październik.
Wtedy to odbyć się ma specjalna impreza w Autostadt w Wolfsburgu. Jak ma przebiegać? Tego na razie nie wiadomo!
Volkswagen Golf R 333: 333 KM
Co klient otrzymuje za ponad 340 tys. zł? Przede wszystkim silnik o mocy 333 KM (420 Nm), czyli taki sam, jak w zeszłorocznej edycji na 20-lecie modelu. W odróżnieniu od standardowego EA888 (320 KM), ma on nie tylko wyższą moc, ale jest też specjalnie dostrojony do dynamicznej jazdy.
Najważniejszy ukłon w jej stronę stanowi wstępne obciążenie turbosprężarki, na czym zyskuje przede wszystkim reakcja na gaz. W rezultacie Volkswagen Golf R 333 ma się cechować znakomitą responsywnością nie tylko w wysokim, ale i w niskim zakresie obrotów.
Osiągi? Od 0 do 100 km/h w 4,6 s i prędkość maksymalna 270 km/h.
Z funkcją Drift
Volkswagen Golf R 333 bazuje na wariancie R-Performance. Podobnie jak on ma więc tylny dyferencjał z dwoma sprzęgłami, który z jednej strony pozwala na bardzo sprawne pokonywanie zakrętów, a z drugiej – na nadrzucanie tyłem. Czyni to w szczególności w trybie Drift, w którym nawet na suchym i prostym odcinku drogi jego tył wykazuje tendencję do myszkowania.
Typowo dla wszystkich „erek” Volkswagen Golf R 333 ma napęd na cztery koła, realizowany za pomocą sprzęgła Haldex. Co istotne, o rozdzielenie momentu obrotowego pomiędzy osiami oraz tylnymi kołami dbają układy Torque Vectoring z Vehicle Dynamics Manager. Dzięki nim Golf R np. przy korzystaniu z procedury startowej, z miejsca odpycha się za pomocą kół obu osi.
Volkswagen Golf R 333 wyróżnia się też układem wydechowym firmy Akrapovic z tytanowymi tylnymi tłumikami oraz czarnymi, 19-calowymi obręczami kół (Estoril) z oponami typu semi-slick.
Ale największy wyróżnik tego modelu to limonkowy kolor o nazwie Lime Yellow Metallic. Inny nie będzie dostępny, i kropka!
Bez kompromisów w temacie wyposażenia
Volkswagen Golf R 333 otrzyma bogate wyposażenie seryjne. Obejmuje ono m.in. sportowe fotele obszyte skórą Nappa, reflektory matrycowe (IQ.LIGHT LED) czy pakiet systemów wsparcia kierowcy. Wśród nich należy wymienić adaptacyjny tempomat z funkcją stop&go oraz utrzymywanie na pasie ruchu.
Kolejne elementy wyposażenia Volkswagena Golfa R 333 to środkowa poduszka powietrza z przodu, kamera cofania, a także zestaw audio firmy Harman Kardon z 8+1 głośnikami i łączną mocą 480 W.











