18 maja 2023

Zupełnie nowa Honda ZR-V e:HEV: w samo serce najpopularniejszego segmentu Europy

2024 Honda ZR-V

Kolejny nowy samochód Japończyków dla Europy. Honda ZR-V ma wypełnić lukę pomiędzy dwoma modelami: HR-V i CR-V. W efekcie na rynku będzie konkurować z takimi autami, jak Peugeot 3008 czy Seat Ateca.

Honda ponownie zaczyna zaznaczać swoją obecność na Starym Kontynencie. Po latach suchych, kiedy Japończycy europejski rynek traktowali po macoszemu, w końcu rozszerzają swoją gamę modelową.

Jednym z jej filarów ma być zupełnie nowy SUV, czyli Honda ZR-V. Auto do Europy zawita jeszcze w tym roku. Będzie konkurować w bardzo popularnym i jednocześnie wyjątkowo mocno obleganym segmencie kompaktowych SUV-ów.

Honda ZR-V: na bazie Civica

Jak donosi Honda, ZR-V „jest skierowany do młodych, dbających o swój wizerunek nabywców, którzy poszukują stylowego, mocnego i przyjemnego w prowadzeniu pojazdu”. Pod względem technicznym auto bazuje na najnowszym wcieleniu Civica e:HEV (TUTAJ zobaczysz test tego modelu).

Co to oznacza? Wykorzystanie architektury HA oraz hybrydowego układu napędowego. Składają się na niego: zespół akumulatorów litowo-jonowych (72 ogniwa) oraz dwa niewielkie, ale wydajne silniki elektryczne. Serce napędu stanowi nowa, 2-litrowa jednostka, pracująca w oszczędnym cyklu Atkinsona. Moc całego zespołu wynosi 184 KM, a maksymalny moment obrotowy – 315 Nm.

Kierowca może skorzystać z czterech różnych trybów jazdy: sportowego, normalnego, ekonomicznego oraz z indywidualnego. Ponadto osobno można wpływać na poziom rekuperacji, czyli odzyskiwania energii z hamowania.

Z kolei sam hybrydowy układ napędowy Hondy ZR-V pracuje w jednym z trzech ustawień. Wybiera je automatycznie i dostosowuje w zależności od aktualnej sytuacji. Co istotne, według Japończyków przechodzenie z trybu elektryczne w hybrydowy lub spalinowy, odbywa się praktycznie niezauważalnie.

Ma być zwinnie i dynamicznie

Honda ZR-V na tle innych samochodów segmentu kompaktowych SUV-ów ma się wyróżniać dwiema cechami. To przede wszystkim wysoki poziom zwinności i satysfakcjonujące prowadzenie. (TUTAJ poznasz powody, dla których sedany są lepsze niż SUV-y)

Dbać o to ma nie tylko odpowiednia konstrukcja podwozia z wielowahaczowym zawieszeniem tylnym i zoptymalizowanymi tulejami. Swoje trzy grosze do odczuć w czasie jazdy ma dorzucić układ kierowniczy, cechujący się odpowiednim sprzężeniem zwrotnym oraz zastosowaniem elementów o niskim współczynniku tarcia.

Honda ZR-V: przestronnie i praktycznie

Zgodnie z informacją prasową japońskiego producenta, Honda ZR-V zapewnia „wyjątkową przestrzeń, praktyczność i wygodę użytkowania”. Auto wyróżnia się również dużą ilość schowków, wnęk i półek. Bagażnik z wysuwaną pokrywą i schowkiem pod podłogą, ma pojemność sięgającą 1291 l.

Honda chwali się również porządnymi materiałami w kabinie, oświetleniem nastrojowym oraz licznymi wejściami do ładowania smartfonów czy innych urządzeń elektronicznych. Centralne miejsce kokpitu z cyfrowymi zegarami (10,2 cala) zajmuje 9-calowy ekran dotykowy, zapewniający przede wszystkim łączność ze światem.

Honda ZR-V na polski rynek ma wjechać jeszcze jesienią bieżącego roku. Bliżej debiutu poznamy jej ceny i wyposażenie.

2024 Honda ZR-V
2024 Honda ZR-V
2024 Honda ZR-V
2024 Honda ZR-V
2024 Honda ZR-V
2024 Honda ZR-V
2024 Honda ZR-V
2024 Honda ZR-V
2024 Honda ZR-V
2024 Honda ZR-V
2024 Honda ZR-V
2024 Honda ZR-V
2024 Honda ZR-V
2024 Honda ZR-V
2024 Honda ZR-V
2024 Honda ZR-V
2024 Honda ZR-V
2024 Honda ZR-V
2024 Honda ZR-V