2 lutego 2024

Zupełnie nowa Lancia Ypsilon – już możesz zgłaszać chęć jej zakupu!

Nowa Lancia Ypsilon

Premiera Lancii Ypsilon trzeciej generacji oznacza nowy początek dla tej włoskiej marki. Do sieci właśnie trafił film pokazujący to auto w pełnej krasie, a ponadto otwarto formularz zgłoszeń dla chętnych do zakupu wersji premierowej.

Lancia Ypsilon to obecnie jedyny model tego słynnego producenta. Aktualna wciąż generacja powstaje w tyskich zakładach koncernu Stellantis i jest oferowana wyłącznie na rynku włoskim. Co ciekawe, nadal, pomimo premiery w 2011 roku, sprzedaje się dobrze.

W zeszłym roku znalazła 44 743 klientów, będąc trzecim najpopularniejszym samochodem na włoskim rynku. Oznacza to aż o 9% lepszy wynik niż w całym 2022 roku.

Nowa Lancia Ypsilon: debiut lada moment

Nowa Lancia Ypsilon stanowi pierwszy krok w kierunku odrodzenia się tej włoskiej marki. Właśnie rozpoczęła się kampania promocyjna tego modelu, zwana „1 z 1906”, mająca zachęcić klientów do zakupu premierowej wersji o nazwie Cassina. Dostępnych będzie 1906 egzemplarzy – liczba odpowiada rokowi założenia Lancii

Nowego Ypsilona będzie można zamówić we Włoszech już od 14 lutego. Wtedy też odbędzie się oficjalna premiera tego samochodu. Ale już od dnia dzisiejszego można wyrazić swoje zainteresowani nową Lancią, rejestrując się bezpośrednio na stronie producenta. Co istotne, kaucja nie jest wymagana.

Na tle poprzednika, mierzącego ok. 3,8 m długości, nowy Ypsilon wyraźnie urośnie. Należy się spodziewać wymiarów zbliżonych do aktualnego Opla Corsy. Dlaczego akurat do niego? To proste – ponieważ linia bocznych drzwi jest identyczna, jak w tym niemieckim modelu, mierzącym od zderzaka do zderzaka 4,06 m.

Zresztą nie ma w tym absolutnie żadnego przypadku. Nowa Lancia Ypsilon pod względem technicznym bazuje na tej samej, co on platformie CMP/e-CMP, która „obsługuje” całą gamę modeli koncernu Stellantis. Można ją znaleźć również m.in. w Fiacie 600, jak i w Peugeocie 208, czy w Citroenie C4.

Z systemem multimedialnym SALA

Nowy Ypsilon będzie dostępna zarówno w wariantach spalinowych, jak i elektrycznym. Ten ostatni, zresztą będący pierwszym takim modelem w historii Lancii, otrzyma na 99% 156-konny silnik elektryczny i akumulator trakcyjny o pojemności 54 kWh.

Teraz poznaliśmy oficjalny zasięg tego samochodu. Średnio, według WLTP, na jednym ładowaniu pokona on dystans 403 km. Przeciętne zużycie energii wynosi zaś 14,3 kWh/100 km. Oczywiście, w optymalnych warunkach – TUTAJ przeczytasz o tym, jak spada zasięg aut na prąd zimą.

Lancia Ypsilon kolejnej generacji będzie wyposażona w zupełnie nowy systemu informacyjno-rozrywkowy o nazwie SALA (Sound Air Light Augmentation). Ma on mieć rozbudowaną obsługę głosową, dzięki czemu pozwoli na korzystanie z licznych funkcji za pomocą naturalnych komend głosowych.

W takich sposób można będzie zarządzać m.in. system audio, klimatyzacją, czy oświetleniem. Włosi twierdzą, że pozwoli on również na łatwe modyfikowanie „środowiska wewnętrznego” samochodu.

Nowa Lancia Ypsilon: wariant Cassino

Przypomnijmy, że Cassina to ekskluzywny producent mebli. Współpraca z nim ma pozwolić na wprowadzenie do kabiny Ypsilona „wyrafinowanych” detali takich, jak centralny stolik pod systemem multimedialnym czy siedzenia z motywem „cannelloni”.

Owocem partnerstwa obu tych marek jest również zewnętrzny kolor o nazwie Sapphire Blue, który będzie charakteryzował samochody specjalnej wersji. Co ciekawe, mają one być certyfikowane i numerowane.

Nowa Lancia Ypsilon będzie wytwarzana w hiszpańskiej Saragossie. Oznacza to, że produkcja aktualnego jeszcze modelu w Tychach niedługo zostanie wygaszona.

Z drugiej strony, patrząc na sprzedaż tego samochodu we Włoszech, nie nastąpi to raczej prędko. Tym bardziej że następca Ypsilona ma być o pół numeru większy, więc nie będzie mowy o jakiejkolwiek wewnętrznej rywalizacji.

Nowa Lancia Ypsilon
Nowa Lancia Ypsilon
Nowa Lancia Ypsilon
Nowa Lancia Ypsilon
Nowa Lancia Ypsilon
Nowa Lancia Ypsilon
Nowa Lancia Ypsilon
Nowa Lancia Ypsilon
Nowa Lancia Ypsilon