10 września 2024

Zupełnie nowe Audi A6 już do kupienia. Cena? Bez 300 tys. zł nie podchodź!

2025 Audi A6 e-tron - tył

Zupełnie nowe wcielenie Audi A6 stało się samochodem czysto elektrycznym. Niestety, cenę też ma typową dla tego typu modeli. Przekonali się już o tym Niemcy. Co istotne, w naszym, kraju za to auto zapłacimy najprawdopodobniej bardzo podobne pieniądze.

Audi idzie za ciosem i po latach posuchy w końcu ma nowe modele. Zaczęło się od elektrycznego Q6 e-trona, później Niemcy pokazali kolejną generację A4, które przemianowano na A5, a następnie – zupełnie nowe A6 e-tron. Na początku września 2024 roku debiutowała z kolei 3. generacja Q5.

Następca popularnej „A-szóstki” stał się już wyłącznie autem elektrycznym. Wynika to z nowej nomenklatury dotyczącej nazw modeli Audi. Zgodnie z nią cyfry nieparzyste są zarezerwowane dla modeli spalinowych, a parzyste – dla elektryków.

SPRAWDŹ OFERTY

Nowe Audi A6 e-tron: na platformie PPE

Zupełnie nowe Audi A6 e-tron zbudowano na platformie PPE (Premium Platform Electric). Czyli na tej samej, która znalazła już zastosowanie w elektrycznych Porsche Macanie EV i Q6 e-tronie.

Dysponuje ona m.in. 800-woltową instalacją elektryczną, co oznacza możliwość bardzo szybkiego ładowania – z mocą sięgającą 270 kW. Oznacza to, że – przy odpowiedniej ładowarce – w ciągu zaledwie 10 minut zasięg tego auta można zwiększyć o 310 km.

Nowe Audi A6 e-tron już zadebiutowało w niemieckiej ofercie tego wytwórcy. Cena? Za podstawowy wariant Sportback, wprawiany w ruch przez 367-konny, umieszczony z tyłu silnik elektryczny (bateria o pojemności użytkowej 94,9 kWh) należy zapłacić od 75 600 euro (ok. 323 800 zł).

Odmiana Avant, czyli kombi, to z kolei wydatek od 77 250 euro (ok. 330 900 zł). W aktualnej ofercie Audi są jeszcze modele S6, wprawiane w ruch przez dwa silniki elektryczne (551 KM z funkcją Launch Control, standardowo: 503 KM). Kosztują one 99 500 euro (ok. 426 100 zł) za Sportbacka oraz 101 150 euro (ok. 433 200 zł) za Avanta.

Dla porównania obecnie najtańsze wcielenie spalinowego Audi A6 w Niemczech stanowi wydatek 55 500 euro (ok. 237 700 zł). To wersja 35 TDI S tronic, dysponująca silnikiem 2.0 o mocy 163 KM oraz przekładnią dwusprzęgłową. W Polsce za takie auto trzeba zapłacić 234 600 zł.

Z drugiej strony, 286-konna odmiana 50 TDI z napędem quattro kosztuje aktualnie od 348 900 zł. Czyli więcej niż nieco mocniejszy, 367-konny elektryk.

Z opływowym nadwoziem

Opływowe nadwozie (Cx=0,21 dla Sportbacka i 0,24 dla Avanta) zupełnie nowego Audi A6 e-trona mierzy 492,8 cm długości, 192,3 cm szerokości oraz 150,4 cm wysokości – przy rozstawie osi wynoszącym 295,1 cm. Dla porównania wymiary ustępującego auta wyglądają odpowiednio, 493,9 cm, 188,4 cm i 145,7 cm. Osie są oddalone od siebie o 292,4 cm.

Bazowe Audi A6 e-tron porusza się na 19-calowych obręczach z lekkich stopów, a jedyny lakier, który nie wymaga dopłaty, jest koloru szarego. Wewnątrz znajduje się cyfrowy kokpit z dwoma ekranami, z których ten przed kierownicą ma przekątną 11,9”, a centralny – 14,5”.

Do wyposażenia standardowego należą m.in.:

  • 3-strefowa klimatyzacja automatyczna
  • elektrycznie sterowana pokrywa bagażnika
  • nawigacja satelitarna
  • kamera cofania
  • reflektory diodowe
  • podgrzewane siedzenia

Nowe Audi A6 e-tron: jakie silniki?

Akumulator trakcyjny nowego Audi A6 e-trona dysponuje pojemnością nominalną 100 kWh, a użytkową – 94,9 kWh. Składa się z 12 modułów i 180 ogniw pryzmatycznych. W przypadku odmiany Sportback zapewnia zasięg ponad 750 km, natomiast Avant – 720 km.

Na razie podstawowy wariant Audi A6 e-trona ma napęd na tylną oś i moc 367 KM. Pozwala ona na przyspieszenie od 0 do 100 km/h 5,4 s i uzyskanie prędkości maksymalnej 210 km/h. Według cyklu WLTP taka „A-szóstka” zużywa średnio 14,0-17,0 kWh/100 km.

Odmiana S6 performance dysponuje układem 4x4 i łączną mocą 503 KM (551 KM z załączoną funkcją Launch Control). Takie auto pierwsze 100 km/h osiąga w 3,9 s i kończy przyspieszać przy 240 km/h.

Średnie zużycie energii nowego Audi S6 performance producent określa na 15,7-17,4 kWh/100 km. Z kolei zasięg na pojedynczym ładowaniu wynosi 670 km (640 km w przypadku kombi). Audi informuje, że kolejne warianty jego elektryka pojawią się w późniejszym terminie (TUTAJ poznasz najlepsze elektryki w dalekie podróże).

Ważnym elementem zwiększającym zasięg nowego Audi A6 e-trona jest zaawansowany system rekuperacji (dwustopniowej). Maksymalnie wynosi ona 220 kW, co według producenta z Inglostadt wystarcza na „95% codziennych procesów ładowania”.

W pełni cyfrowy kokpit

Wewnątrz zupełnie nowe, 2025 Audi A6 e-tron podąża kierunkiem wyznaczonym przez Q6 e-trona, a później powtórzonym w nowej „A-piątce”. Mamy tu więc przede wszystkim smukły, panoramiczny wyświetlacz w technologii OLED, składający się z 11,9-calowych cyfrowych zegarów oraz z 14,5-calowego centralnego ekranu dotykowego.

Kolejny ekran, tym razem opcjonalny, o przekątnej 10,9 cala, jest przeznaczony dla pasażera przedniego fotela i zaopatrzony m.in. w aktywny tryb prywatności. Jego zastosowanie ma zapobiegać rozpraszaniu kierowcy w trakcie jazdy. Pasażer może nie tylko oglądać na nim filmy i inne treści wideo, ale również znajdować stacje ładowania.

Wyświetlacze w 2025 Audi A6 e-tronie uzupełnia head-up z rozszerzoną rzeczywistością. Przekazuje on prędkość jazdy, znaki drogowe, wskazówki nawigacji i informacje z systemów wsparcia kierowcy. Co ciekawe, sposób wyświetlania danych sprawia wrażenie, jakby ekran miał przekątną aż 88 cali (TUTAJ poznasz system multimedialny 2024 roku).

System multimedialny Audi Q6 e-trona oparto na platformie Android Automotive, co zapewnia bezpośredni dostęp do środowiska Google na ekranie samochodu czy możliwość instalowania nowych aplikacji ze sklepu Google Play. I to bez konieczności podłączenia smartfona. Zupełnie nowy, cyfrowy asystent głosowy rozumie aż 800 poleceń i ma formę awatara na centralnym ekranie. Za jego pomocą można sterować licznymi funkcjami samochodu.

Wewnątrz znajdziemy ponadto rozbudowane oświetlenie nastrojowe, a także opcjonalny system nagłośnienia Bang & Olufsen Premium. Składa się on ze wzmacniacza, który zasila 20 kolumn (w tym w zagłówkach), o łącznej mocy 830 W.

Nowe 2025 Audi A6 e-tron: z opcjonalnym zawieszeniem pneumatycznym

Na drodze 2025 Audi A6 e-tron ma łączyć ze sobą dynamikę jazdy i komfort. Opcjonalnie dostępne będzie adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne o szerokiej rozpiętości ustawień.

Co istotne, w zależności od warunków jazdy i prędkości, podwozie nowego A6 samoczynnie zmienia prześwit. W przypadku wyboru trybu efficiency zawieszenie obniża się o 2 cm, poprawiając w ten sposób aerodynamikę.

Kierowcę w czasie jazdy może wspomóc cała armia systemów wsparcia. „Nowością jest adaptacyjny asystent jazdy plus, który wspomaga kierowcę podczas przyspieszania, hamowania, utrzymywania prędkości i ustalonego odstępu oraz utrzymania się na swoim pasie ruchu. W ten sposób może zwiększyć komfort jazdy, zwłaszcza na długich trasach” – czytamy w informacji prasowej Audi.

2025 Audi A6 e-tron - przód
2025 Audi A6 e-tron - tył
2025 Audi A6 e-tron - kokpit
2025 Audi A6 e-tron - fotele