16 sierpnia 2023

Zupełnie nowy, 2024 Volkswagen Tiguan bez kamuflażu. Wyciekły zdjęcia 3. generacji

2024 Volkswagen Tiguan
Źródło: Instagram.com/cochespias1iwilcoblok

Jego debiut jest planowany za kilka tygodni. Ale już teraz wiemy, jak wygląda. Oto zupełnie nowy, 2024 Volkswagen Tiguan w pełnej krasie – zdjęcia tego auta wyciekły podczas kręcenia filmu promocyjnego.

Nowy, 2024 Volkswagen Tiguan ma zadebiutować już we wrześniu bieżącego roku. Do tej pory Niemcy pokazali obszerną galerię zakamuflowanych prototypów. Teraz do sieci trafiły zdjęcia tego samochodu w pełnej krasie. Przedstawiają one gotowe do produkcji auto, zapewne w usportowionym wariancie R-Line.

Fotografie 2024 Volkswagena Tiguana zrobiono na ulicach Lubiany – stolicy Słowenii. Obok nowego SUV-a z Niemiec widać na nich również samochód ekipy filmowej, co wskazuje na to, że wykonano je podczas kręcenia filmu promocyjnego.

Auto prezentuje się świeżo i nowocześnie. Nadal ma silną „osobowość”, a pod względem stylistycznym czerpie zarówno z Volkswagenów Touarega, jak i elektrycznych modeli z rodziny ID. Oznacza to m.in. pasek LED przez całą szerokość przodu oraz duży centralny wlot, otoczony wąskimi kanałami powietrznymi. Oczywiście, 2024 Volkswagen Tiguan otrzyma supernowoczesne światła typu IQ Light HD Matrix (TUTAJ przeczytasz o światłach matrycowych).

2024 Volkswagen Tiguan: nadal na MQB, choć...

2024 Volkswagen Tiguan, podobnie jak poprzednik, zostanie oparte na modułowej platformie MQB. Tyle tylko, że na jej najnowszym wcieleniu, dookreślanym literami Evo.

Nadwozie Tiguana nowej generacji ma mierzyć 455,1 cm długości, 193,9 cm szerokości oraz 164,0 cm wysokości. Oznacza to, że będzie o 3,2 cm dłuższe i o 0,5 cm wyższe. Szerokość, podobnie jak rozstaw osi (268,1 cm) – pozostaną na tym samym poziomie, co do tej pory.

2024 Volkswagen Tiguan ma mieć przestronniejszą kabinę niż obecne wcielenie, choć zyskają głównie… głowy pasażerów kanapy. Tutaj Niemcy mówią o wygospodarowaniu dodatkowego 1 cm. Bagażnik będzie mierzył 648 l – o 33 l więcej niż poprzednio (TUTAJ przeczytasz o nowym Volkswagenie Passacie).

Nowe elementy obsługi

Najwięcej nowego dzieje się jednak w kabinie. Podobnie jak niedawno Peugeot w przypadku swojego 3008, również Niemcy najpierw pokazali wnętrze swojego nowego auta.

Co typowe w aktualnych samochodach, kokpit został zdominowany przez 15-calowy, centralny ekran dotykowy. Pochodzi on z elektrycznego ID.7 i wyróżnia się podświetlonymi suwakami (obsługa klimatyzacji i radia) oraz przyciskami-skrótami. Ale w podstawowych wariantach 2024 Volkswagena Tiguana ma on mieć 12,9 cala.

Według Niemców nowy system informacyjno-rozrywkowy cechuje się bardziej intuicyjną niż do tej pory obsługą, która została poprawiona na podstawie opinii klientów. Nowością jest centralne pokrętło na konsoli środkowej z wbudowanym w nie niewielkim ekranem. Służy ono do zarządzania multimediami.

Kolejny ekran – tym razem zakrzywiony – to cyfrowy zestaw wskaźników. Poza tym Volkswagen obiecuje zastosowanie „wysokiej jakości materiałów” w kabinie oraz skuteczną izolację akustyczną. Ba, można będzie sobie zażyczyć nawet opcjonalny pakiet akustyczny.

Za dopłatą dostępne będą również fotele ergoActive, a więc „dbające” o kręgosłupy pasażerów. Mają one być ogrzewane, wentylowane, wszechstronnie regulowane i zaopatrzone w 10-komorową funkcję masażu.

Silnik 2.0 TDI i nie tylko

2024 Volkswagen Tiguan ma pozostać samochodem spalinowym. Gama jego układów napędowych obejmie silniki 1.5 eTSI (łagodna hybryda), 2.0 TSI oraz 2.0 TDI. Pojawią się też dwie hybrydy typu plug-in.

Mają one wytwarzać, odpowiednio, 204 i 272 KM. Ale ważniejsze od tego jest zastosowanie nowego, sporego akumulatora o pojemności 18,5 kWh. Nie dość, że zaoferuje on zasięg około 100 km, to jeszcze będzie można go ładować szybkim prądem stałym.

2.0 TDI
Pod maską nadal będzie pracował silnik 2.0 TDI.

Wszystkie jednostki napędowe będą współpracowały z automatycznymi przekładniami dwusprzęgłowymi DSG. Moment obrotowy będzie z nich trafiał albo na przednie koła, albo też do obu osi. W tym przypadku za jego przeniesienie na 99% odpowie sprzęgło Haldex (TUTAJ przeczytasz o nim więcej).

2024 Volkswagen Tiguan otrzyma również opcjonalne adaptacyjne zawieszenie dwuzaworowe DCC Pro. Zaoferuje ono aż 15 poziomów regulacji – od bardzo miękkiego (Comfort) po sztywny (Sport).

2024 Volkswagen Tiguan: rynkowy debiut

2024 Volkswagen Tiguan zadebiutuje na rynku na początku 2024 roku. Bliżej tego terminu poznamy też jego ceny.

Obecny model startuje z pułapu 144 390 zł. Tyle trzeba zapłacić za przednionapędowy wariant 1.5 TSI Evo z 6-biegową przekładnią manualną.