Przedmiotem oferty jest jedyny w swoim rodzaju, mocno zmodyfikowany ABARTH 500.
Auto jest w moim posiadaniu od 10 lat. Kupiony w postaci seryjnej , służył do codziennej miejskiej jazdy przez 4 lata. Przez następne 4 był „budowany” według mojego własnego projektu, zarówno mechanicznie jak i wizualnie.
Samochód przeszedł kompletny tuning mechaniczny całego osprzętu silnika, zawieszenia, hamulców, układu paliwowego oraz sterowania silnika. Główne z powyższych modyfikacji to wymiana turbiny, intercolera, całkowicie nowy układ wydechowy ze sportowym katalizatorem, założone większe wtryskiwacze z wydajniejszą pompą paliwa, przeprojektowany układ dolotowy, duży centralny intercoler, nowy zestaw hamulców z przodu „Big Breake” oraz wiele innych drobniejszych zmian.
Modyfikacje mechaniczne uzupełnione są też o zmiany stylistyczne.
Założony został unikalny zestaw poszerzeń niedostępny na rynku europejskim. Wypełniają je szersze i większe 18 calowe „customowe” felgi. Całość spasowana jest dzięki w pełni regulowanemu zawieszeniu gwintowanemu, które w ustawieniu „komfortowym” świetnie się spisuje w codziennym użytkowaniu. Wszystkie zamontowane dokładki progowe, splitery, dyfuzor oraz ogromne „skrzydło” zostały wykonane własnoręcznie, specjalnie do tego samochodu w pojedynczych egzemplarzach i nie da się ich kupić czy zamówić. Wnętrze też zostało zmienione chociaż w mniejszym stopniu - podsufitka, elementy boczków i deski rozdzielczej obite są w unikalną flokowaną tkaniną o wzorze szachownicy.
Do powyższych zmian użyto markowych i głównie profesjonalnych podzespołów. Pełną ich listę wraz z cenami, specyfikacjami oraz całą historię „budowy” mogę okazać przy oględzinach na miejscu gdyż jest ona za długa żeby wstawiać ją do tego ogłoszenia.
Wystrojony został na hamowni i testach drogowych, uzyskując 230 koni i 300 niutonometrów. Do przeniesienia tej mocy założone zostało sprzęgło z okładziną kevlarową. Nad wszystkim czuwa dodatkowy komputer pokazujący między innymi temperaturę spalin i ciśnienie doładowania. Auto jest zrywne i całkowicie inne niż seryjne. Odczucia obecnych osiągów w tak małym i lekkim samochodzie są naprawdę wyjątkowe.
Ostatnie dwa lata auto głównie stoi w garażu i tylko cieszy oko. Przebieg przez ten czas wzrósł zaledwie o 2tys kilometrów, dlatego z pełną świadomością mogę powiedzieć że wszystkie modyfikacje są jak nowe a sam stan auta określić jako prawie idealny.
Wszystkie te modyfikacje oraz ich unikalność sprawiają że jest to auto jedyne w swoim rodzaju - „one of one”.
Przyszedł już czas aby mógł sprawiać przyjemność komuś innemu dlatego zaintersowanych (nie tylko fanów tuningu) zapraszam do kontaktu i do oglądnięcia auta.