Auto w moich rękach od 2 lat. Służy mi jako daily, zrobiłem nim ok. 20kkm. Serwisowany na bieżąco, nigdy nie było z nim problemów.
Abarth ściągnięty został z Austrii, gdzie był regularnie serwisowany w aso, (fv do wglądu). Tankowane tylko PB98. Jeszcze w Austriackim ASO, miał wymieniony silnik, przy przebiegu 81000km. Oczywiście posiadam na potwierdzenie odpowiednią dokumentację. Poniżej wrzucam listę rzeczy porobionych w aucie. W maju 2024 przeszedł serwis kontrolny, wymieniłem od razu parę części eksploatacyjnych. W kwestii technicznej, auto jest w 100% sprawne, aktualny przebieg silnika to 80kkm więc absolutnie nie jest zmęczony życiem ;)
Modyfikacje miały na celu zwiększenie frajdy z jazdy, przy jednoczesnym zachowaniu bezpieczeństwa dla wszystkich podzespołów. Moc na słabszej mapie jest w zasadzie taka sama jak w przypadku seryjnych Abarthów, co przy zmianie podzespołów daje bardzo duży zapas. Mocniejsza mapa używana tylko weekendowo, pozwala zaskoczyć dużo mocniejsze auta, z względu na niską masę pojazdu.
W aucie wgrane są dwie mapy, zmieniane pod przyciskiem Sport:
- Mocniejsza 235km
- Słabsza 190km (na co dzień auto jeździ na tej mapie)
Silnik:
-Turbo Garret GT1446, hybryda
-Wtryski 630cc
-Stożek
-Dolot 3”
-Rozrząd z pompą + osprzęt (pierwsza połowa 2023)
-Świece (wymienione w maju 2024)
-Wysprzęglik (maj 2024)
-Olej 5w50 + filtr oleju MANN (maj 2024)
Wydech GTPerformance:
Downpipe 3” -> 2.75” -> 2.5” -> Końcówki 100mm + elektroniczna przepustnica sterowana pilotem
IC: 180mm x 550mm x 65mm
Przy zamkniętej przepustnicy auto jest ciche, nigdy nie miałem żadnych problemów z policją, lub sąsiadami ;)
Przy otwartej, mamy pełny przelot, więc dużo wcześniej go słychać, niż widać.
Strojenie: Cinsoft
Hamulce:
Przód:
-Zaciski małe Brembo czterotłok
-Tarcza Brembo pływające 305mm nawiercana
-Nowe klocki Textar (maj 2024)
-Płyn hamulcowy RBF700 (maj 2024)
Tył:
-Tarcza Brembo nawiercane
-Klocki Brembo seria X
Przewody hamulcowe w stalowym oplocie czerwone
Czterotłoczkowy zacisk w pełni wystarcza do szybkiego zatrzymania tak lekkiego auta. Pływające tarcze Brembo to w zasadzie najwyższa możliwa półka, jeśli chodzi o układ hamulcowy. Tarcze świetnie odprowadzają ciepło i do tego dobrze wyglądają ;)
Zawieszenie:
-Wszystkie tulejki pouliretan łącznie z belką
-Cambery Silverproject
-Eibach Seria PSS (gwint)
Dzięki modyfikacją zawieszenia, auto prowadzi się jak gokart. Daje niesamowitą frajdę z jazdy. Jest sztywne i świetnie trzyma się w zakrętach, dzięki czemu może zaskoczyć niejednego mocniejszego zawodnika. Obecnie Abarth jest maksymalnie obniżony na gwincie, ale nie przeszkadza to w codziennym użytkowaniu, przechodzi przez wszystkie progi zwalniające i nigdy nie zdażyło mi się zawisnąć. Oczywiście w każdej chwili można go podnieść na zawieszeniu..
Napęd:
-Spiek 5 łopatek
-Szpera Torsen (Quaife)
Modyfikacje miały na celu poprawienie prowadzenia się auta w zakrętach, a także zwiększenie możliwości przełożenia mocy silnika na koła. Szpera posiada dożywotnią gwarancję od producenta, dzięki spiekowi, sprzęgło jest wytrzymalsze i przyjemniej się nim operuje.
Inne:
-Bezprzewodowy Apple Car Play/Android auto
-Czujniki parkowania
-Dach oklejony na czarno
-Klimatyzacja
-Nowy akumulator
-Lampy LED
OC do października 2025
PT do marca 2025
Komplety opon letni i zimowy
Z minusów, z racji, że przez większość czasu, jeździłem nim na daily, posiada kilka odprysków na masce, a także dwa na tylnej klapie (widoczne jedynie z bliska). Auto widziało tor 3 razy, każdorazowo po wizytach wymieniany był olej, a także wykonywany ogólny przegląd, czy wszystko jest w porządku.
Auto jest garażowane i serwisowane na bieżąco, ponieważ był to mój główny środek transportu i nie mogłem pozwolić sobie na jakiekolwiek niespodziewane awarie. Modyfikacje wykonane zostały zgodnie ze sztuką, aby zwiększona moc nie wpłynęła negatywnie na bezpieczeństwo silnika. Dla chętnych mogę podesłać więcej zdjęć i filmików. Sprzedaję, ponieważ przesiadłem się na coś większego, a Abarth użytkowany jest jedynie weekendowo przy dobrej pogodzie, więc aktualnie więcej stoi niż jeździ.
Cena do negocjacji