Na sprzedaż Alfa Romeo 159 ze 170 konnym silnikiem 2.0JTD, w bogato wyposażonej wersji Sport Plus.
Jestem piątym właścicielem, od blisko dwóch lat (od stycznia 2023 roku). Od poprzedniego właściciela oraz przez okres eksploatacji samochodu, uzyskałem pełną informację w zakresie stanu technicznego i blacharskiego pojazdu. Pierwszym właścicielem był salon AR (auto demonstracyjne), od 2012 roku przez 3 lata Alfa była leasingowana, od 2015 roku użytkowany przez prywatną osobę ze Śląska, następnie od 2017 roku użytkowany przez prywatną osobę z województwa Lubelskiego, a od początku roku 2023 mam ją ja.
Sprzedawany przeze mnie pojazd cechuje się ponadprzeciętnie dobrym stanem technicznym i blacharsko-lakierniczym.
Wszystkie naprawy przeprowadzane były z zapasem czasu na oryginalnych częściach lub na zamiennikach - o ile te cechowały się wyższą jakością względem oryginałów (np. tarcze hamulcowe Zimmerman Sport + klocki Black Diamond zamiast standardowych Brembo). Przez zdecydowaną większość czasu (od 2018 roku) samochód serwisowany był w wyspecjalizowanych we włoskich autach (znanym i uznanym wśród użytkowników AR) serwisie Motodelta z Niemiec pod Lublinem - sporadycznie w ASO AR w Lublinie (gdzie ostatni wpis jest z okolic 170 000km).
Przebieg jak i historia serwisowa są oczywiście w pełni udokumentowane – w bazach danych CEPiK (samochód od początku użytkowany tylko na terenie Polski), bazach danych ASO jak i w formie rachunków i faktur
(które zostaną przekazane kupującemu razem z samochodem).
Poprzedni właściciel usunął filtr DPF w firmie Cinsoft z Rudna. Element został usunięty fizycznie i wyprogramowany. Puszka po DPF znajduje się na miejscu, a po podpięciu przez OBD wyświetlane są emulowane dane z DPF.
Samochód jest bezwypadkowy, ale w kwietniu 2021 roku uczestniczył w niewielkiej kolizji, w wyniku której wgniecione zostało poszycie tylnego lewego błotnika oraz uszkodzony tylny zderzak. Szkoda została zlikwidowana w ASO w Lublinie na oryginalnych częściach, a sama naprawa (za wyjątkiem grubszej warstwy lakierniczej) jest praktycznie niewykrywalna (wgniecenie wyciągnięto bez szpachlowania).
Samochód przez poprzedniego właściciela otrzymał powłokę ceramiczną na lakier (Modesta BC-05) i pielęgnowany był w firmie Autoestetyka, gdzie dwa razy do roku powłoka była konserwowana. Samochód zawsze od tamtego czasu myty jest w standardach autodetailingowych oraz lakier regularnie zabezpieczany jest przeze mnie woskiem.
Jakiekolwiek większe uszkodzenia lakieru (odpryski, zarysowania) do których doszło w trakcie eksploatacji były niezwłocznie naprawiane, przez co warstwa lakiernicza na wielu elementach nie jest oryginalna, ale nigdzie nie przekracza 200 mikronów. Dzięki temu samochód po umyciu wygląda praktycznie jak nowy, bez świrli i hologramów na lakierze.
W 2018 roku wykonana została pełna konserwacja podwozia włącznie z zabezpieczeniem profili zamkniętych, w roku 2022 konserwacja została uzupełniona zgodnie z harmonogramem co cztery lata. Na obecny stan mojej wiedzy, auto nie posiada jakichkolwiek problemów z korozją, a w 2024 roku wykonałem dodatkowe zabezpieczenie profili zamkniętych woskiem. Dodatkowo po zimie zawsze zdejmowałem plastikowe nadkola w celu inspekcji stanu zabezpieczenia antykorozyjnego, oczyszczenia z soli oraz zabezpieczenia wnęk woskiem.
Uszczelka smoka olejowego wymieniana była w 2016, następnie 2020 oraz na początku roku 2024 przy przebiegu 207 500km przy okazji pełnego serwisu filtrowego i olejowego - także ten temat jest dopilnowany. Nigdy nie wystąpiły problemy z ciśnieniem oleju w układzie.
W miejsce oryginalnych świateł przeciwmgielnych zamontowane zostały światła DRL/przeciwmgielne Einparts Duolight DL23. Oświetlenie jest homologowane - prawidłowo współpracuje z pokładowym czujnikiem zmierzchu.
Elementy materiałowe tapicerki pół skórzanej na fotelach przednich i tylnych wymienione zostały na oryginalną Alcantarę z katalogu Audi. Skórą naturalną obszyty został również podłokietnik przedni, a także elementy z naturalnej skóry wymienione zostały mieszek lewarka zmiany biegów i dźwigni hamulca ręcznego.
We wnętrzu zainstalowany został opcjonalny "pakiet funkcjonalności", na który składają się siatki do mocowania przedmiotów na tunelu środkowym, pod klapą bagażnika, we wnęce bagażnika oraz siatka podłogowa w bagażniku.
Zmodyfikowano system audio: wymiana fabrycznych głośników przednich na Helix Esprit E62C.2 ze wzmacniaczem Ampire MBM100.2, subwoofer aktywny Helix U8A pod tylną półką, wymiana okablowania. Wygłuszenie drzwi przednich oraz tylnej półki matą Silent Coat, wygłuszenie boczków drzwi pianką kauczukową Flex 06. Całość przeprowadzona została w firmie Dobry Ton z Lublina. W oryginalnej stacji multimedialnej wgrany język polski + mapy.
Zmodyfikowano układ wydechowy: wymiana fabrycznego wydechu końcowego, na podwójny Ulter Sport, wykonany w całości ze stali nierdzewnej. Zamontowany jest oryginalny zderzak tylny od wersji z dwoma wydechami, więc prawy otwór jest fabryczny, a nie jakaś wycinanka na oko.
Zamontowano akcesoryjne, aluminiowe korki wlewu paliwa i oleju oraz oświetlenie LED we wnętrzu auta.
W lecie użytkowane są 17 calowe felgi aluminiowe o wzorze 55E z oponami Continental Premiumcontact 6 (używane od sezonu 2020) oraz oryginalne dywaniki welurowe. W zimie zakładane są 16 calowe felgi stalowe (oryginalne AR) z oryginalnymi kołpakami i oponami zimowymi Pirelli SottoZero Serie 3 (używane od sezonu 2017), a we wnętrzu oryginalne dywaniki gumowe AR.
Oczywiście oba komplety zostaną przekazane kupującemu.