Alfa Romeo 159 1.9JTDM Progression - 2
Alfa Romeo 159 1.9JTDM Progression - 3
Alfa Romeo 159 1.9JTDM Progression - 4
Alfa Romeo 159 1.9JTDM Progression - 5
Alfa Romeo 159 1.9JTDM Progression - 6
Alfa Romeo 159 1.9JTDM Progression - 7
Alfa Romeo 159 1.9JTDM Progression - 8
Alfa Romeo 159 1.9JTDM Progression - 9
Alfa Romeo 159 1.9JTDM Progression - 10
Alfa Romeo 159 1.9JTDM Progression - 11
Alfa Romeo 159 1.9JTDM Progression - 12
Alfa Romeo 159 1.9JTDM Progression - 13
Alfa Romeo 159 1.9JTDM Progression - 14
Alfa Romeo 159 1.9JTDM Progression - 15
Alfa Romeo 159 1.9JTDM Progression - 16
Alfa Romeo 159 1.9JTDM Progression - 17
Alfa Romeo 159 1.9JTDM Progression - 18
Alfa Romeo 159 1.9JTDM Progression - 19

1 / 20

video
Alfa Romeo 159 1.9JTDM Progression - 2
Alfa Romeo 159 1.9JTDM Progression - 3
Alfa Romeo 159 1.9JTDM Progression - 4
Alfa Romeo 159 1.9JTDM Progression - 5
Alfa Romeo 159 1.9JTDM Progression - 6
Alfa Romeo 159 1.9JTDM Progression - 7
Alfa Romeo 159 1.9JTDM Progression - 8
Alfa Romeo 159 1.9JTDM Progression - 9
Alfa Romeo 159 1.9JTDM Progression - 10
Alfa Romeo 159 1.9JTDM Progression - 11
Alfa Romeo 159 1.9JTDM Progression - 12
Alfa Romeo 159 1.9JTDM Progression - 13
Alfa Romeo 159 1.9JTDM Progression - 14
Alfa Romeo 159 1.9JTDM Progression - 15
Alfa Romeo 159 1.9JTDM Progression - 16
Alfa Romeo 159 1.9JTDM Progression - 17
Alfa Romeo 159 1.9JTDM Progression - 18
Alfa Romeo 159 1.9JTDM Progression - 19

Najważniejsze

Przebieg

285 000 km

Rodzaj paliwa

Diesel

Skrzynia biegów

Manualna

Typ nadwozia

Sedan

Pojemność skokowa

1 910 cm3

Moc

150 KM

Opis

Galerię otwiera wideo z reklamą z OtoMoto, bo tak się składa, że to auto zagrało w tej reklamie.


OPIS TECHNICZNY

Rok pierwszej rejestracji: marzec 2006

Silnik: 1.9 JTDm 16V 150 KM (po chipie ~180 KM)

Przebieg: 281 000 km

Norma emisji spalin: EURO 4

Kolor: Alfa Rosso (pastelowy czerwony, kod 289a) – rzadko spotykany!


W środku skóry, wszystko wymyte i uprane w listopadzie (fotki od 3 wzwyż).


Jestem drugim właścicielem w Polsce, trzecim ogólnie (import z Niemiec).

Przeglądy w grudniu, OC do przełomu kwietnia/maja.


HISTORIA I SERWIS

Ostatnie serwisy w R&Z AlfaSerwis. Olej wymieniany co 12-15 tys. km. Nigdy nie butowane na zimnym motorze - szczególnie po wymianie UPG.


Historia mniej więcej z pamięci. Wymienione lub naprawione najdroższe części eksploatacyjne - jak już widziałem, że coś niedomaga, naprawiałem lub wymieniałem na nowe/lepsze (np. intercooler, sprężyny, etc.):

Przed 180k (zanim byłem właścicielem): DPF out, klapy wirowe out, filtry, regeneracja turbiny - szczegóły mogę spisać zainteresowanym

180k - rozrząd z pompą wody, łożysko przednie lewe

200k - dwumas, sprzęgło i wysprzeglik

220k - głowica silnika wymieniona na taką z przebiegiem 68k z Fiata Cromy (uszkodzony płaszcz wodny w starej powodował gotowanie się płynu - Niemiec najwidoczniej miał w nosie kręcenie obrotami na zimnym motorze), przy okazji zmieniona uszczelka pod głowicą + regeneracja odbłyśników, bo nic nie było widać już prawie w nocy

240k - regeneracja w Boschu wszystkich wtryskiwaczy i wymiana linek hamulca ręcznego, założenie sportowych sprężyn Eibach Pro Kit

250k - turbina Garret i regeneracja maglownicy + przy okazji kupiłem nowe sanki, bo stare już miały rudą na sobie (trawers przedni)

265k - intercooler sportowy FMiC (seria F1, numer seryjny F1 0001) i program dedykowany u chiptunera - zdjęty kaganiec niuta, podniesiona moc; polerka całego auta i lamp (pierwsze dwie fotki)

270k - nowy rozrząd z pompą wody, nowy zbiorniczek płynu chłodniczego + wnętrze: nowe mieszki skrzyni i ręcznego obszyte czerwoną nicią

271k - przepalił się bezpiecznik wiatraka (najtańsza naprawa: koło 5 zł)

275k - nowy filtr powietrza wraz z obudową, bo stara już przeżyła swoje

280k (grudzień 2023) - amortyzatory przód i tył, klocki i tarcze tył, łożyska, korek spustowy oleju, olej, filtry, płyn hamulcowy, akumulator i inne rzeczy (na FV 6,5 k PLN)


Ponadto jest:

- komplet felg zimowych 17 cali na zimę (oryginalne Alfa Romeo 159) z oponami Dębica Frigo HP2 3-letnie

- zimowe dywaniki gumowe + letnie welurowe wyszyte czerwoną nicią z napisem 159

- komplet zacisków Brembo 4-tloczkowych do pomalowania i założenia (nie zakładałem, bo czekałem jak zedrę stare tarcze i klocki do końca, ale nie jeżdżę więc szybciej się rozpadną) -> dopłata 500 zł

- komplet felg letnich (oryginalne "podkowy" 18 cali Alfa Romeo 159/Brera, oproszkowane na grafitowy błysk 6 lat temu, jedna lekko zarysowana) z oponami Kumho na lato -> dopłata 2000 zł

- karton różnych elementów (zapasowe scudetto, bo chciałem zrobić na plaster miodu; dwa komputery pokładowe; kierunkowskazy LED pływające; logotyp Giugiaro do naklejenia; mechanizm/chip opening ceremony (raczej trudne do dostania dzisiaj); nowe przyciski multifunkcji; puszka lakieru ALFA ROSSO; zaślepka zderzaka przód - do lakierowania; filtr kabinowy;)


ZALETY:

.: Najważniejsze rzeczy wymienione na lepsze lub zregerowane

.: Prowadzi się to obłędnie, szczególnie na Eibachu i nowym zawiasie


.: Dedykowany chip daje frajdę - nadal auto pali tyle co nic, a jeszcze się jakoś zbiera

.: Dieselek jest ekonomiczny i na trasie przy 80 km/h pali 4-5 litrów, przy 120 - 6 litrów

.: Auto po pełnym praniu i sprzątaniu wnętrza, położony wosk z zewnątrz


Wady ogólne:

: Lakierniczo jest średnio - progi za przednimi kołami mają rudy nalot, wypiaskowanie przy drzwiach (standard w tym modelu) poszło do rdzy i wybąblowało lakier na progach, zderzak tył (ktoś miły na osiedlu przydzwonił i zostały rysy, odpryski), rysy na prawych tylnych drzwiach, przednia maska do poprawki lakierniczej z przodu, scudetto wypiaskowane lekko - dla tego, kto chce uratować - części zastępcze teraz kosztują niewiele


DO ZROBIENIA:

.: Wysprzęglik będzie niedługo do roboty

.: Skrzynia z plasteliny (oplowska m32 pewno klęknie za jakiś czas i trzeba będzie zregenerować łożyska), ale nie warto tego robić zanim nie padnie

.: Check engine przy mocnym ciśnięciu

.: Czujniki parkowania tył do sprawdzenia, bo szaleją

.: Przy pierwszych mrozach walnęły 2 mechanizmy szyb ze starości - do wymiany

.: Wymieniłbym skórę kierownicy, bo przeżyła swoje

.: Dolot powietrza lepiej bym poprowadził (z i do FMIC), bo mieszanka zbyt mocna i zadymi czasem

.: Pomalowałbym też plastiki przy oknach


INFORMACJE DODATKOWE:

Auto obecnie turla się z rzadka po ulicach, użytkowana przez rodzinę.


Dla chętnych mogę wysłać fotki w 4k jak wygląda to i owo, abyśmy mogli oszczędzić swój wspólny czas na macaniu auta.


CIEKAWOSTKI

Auto zagrało w reklamie OtoMoto - link w ogłoszeniu

Felgi zimowe zagrały w filmie "Io" ;)


Auto przeze mnie uwielbiane, pokonaliśmy wspólnie setki tysiący kilometrów, ale obecnie to trzecie auto i głównie stoi. Nie mam na nią czasu, widzę jak z braku uwagi jest coraz gorzej mechanicznie i lakierniczo. No nie zmienia się, że jak odchodzę od auta, to muszę się obejrzeć... Może ktoś będzie kultywował ten proceder.


CZEMU SPRZEDAJĘ?

W auto jest dużo włożone (jak na liście powyżej) i może ktoś zechce ją "uratować" przed SDP. Ogłoszenie wrzucam, aby uciszyć swoje sumienie. Poluję na elektryka i choć serce będzie mi się krajać, to najpewniej najbardziej opłacalne będzie oddanie jej na złom za dopłatę z programu "Mój elektryk". Jeśli zatem zaświeci Ci się lampka w głowie, aby zaproponować kupno za połowę ceny, to odpowiedź brzmi: nie. Bardziej opłaca mi się wyjąć, co droższe rzeczy i oddać to auto na przetopienie. Takie czasy przyszły, że diesla na EV ludzie wymieniajo.


Życie. Cena do rozsądnej negocjacji.


KONTAKT:

Mogę mieć problemy z odbieraniem telefonu. W takim przypadku, proszę o SMS.

 

5 lutego 2025 1:41

Szczegóły

Podstawowe

Marka pojazdu

Alfa Romeo

Model pojazdu

159

Wersja

1.9JTDM Progression

Kolor

Czerwony

Liczba drzwi

4

Liczba miejsc

5

Rok produkcji

2006

VIN

Kup ten pojazd na raty

Oblicz

Finansowanie

reklama

Potrzebujesz finansowania?

Ustaw warunki kredytu jaki Cię interesuje - na tej podstawie wybierzemy ofertę dostosowaną do Twoich potrzeb.

Kwota finansowania (PLN)

11000

PLN

Min. 1 000 PLN - Maks. 300 000 PLN

Okres (miesiące)

Historia pojazdu

Zanim zdecydujesz się kupić samochód, zapoznaj się z jego historią. Pobierz raport za opłatą.

PartnerPartner logo

Wyposażenie

Radio

System nawigacji satelitarnej

Car Inspection logo

Sprawdź samochód przed zakupem

Możesz kupić raport z inspekcji Otomoto, aby sprawdzić stan samochodu i otrzymać go na swój e-mail

Samochód sprawdzony przez specjalistę Otomoto

200-350 sprawdzanych elementów, m.in. pod kątem wyglądu zewnętrznego i stanu technicznego

Szacunkowe koszty naprawy

Przejazd kontrolny i inspekcja w warsztacie (nowe pakiety)

Nowość

Informacje o sprzedającym

Mateusz

  • Osoba prywatna

  • Sprzedający na OTOMOTO od 2016

Kontakt bezpośredni

Znajdź na mapie

Warszawa, Ursus

Znajdź nas

Usługi i narzędzia

  • Umowa kupna sprzedaży

  • Ile jest wart Twój samochód?

Partnerzy

Powered by OTOMOTO

  • Otomoto Lease logo
  • Motopedia.otomoto.pl

Nasze aplikacje w twoim telefonie

    Google Play StoreApp Store