Galerię otwiera wideo z reklamą z OtoMoto, bo tak się składa, że to auto zagrało w tej reklamie.
OPIS TECHNICZNY
Rok pierwszej rejestracji: marzec 2006
Silnik: 1.9 JTDm 16V 150 KM (po chipie ~180 KM)
Przebieg: 281 000 km
Norma emisji spalin: EURO 4
Kolor: Alfa Rosso (pastelowy czerwony, kod 289a) – rzadko spotykany!
W środku skóry, wszystko wymyte i uprane w listopadzie (fotki od 3 wzwyż).
Jestem drugim właścicielem w Polsce, trzecim ogólnie (import z Niemiec).
Przeglądy w grudniu, OC do przełomu kwietnia/maja.
HISTORIA I SERWIS
Ostatnie serwisy w R&Z AlfaSerwis. Olej wymieniany co 12-15 tys. km. Nigdy nie butowane na zimnym motorze - szczególnie po wymianie UPG.
Historia mniej więcej z pamięci. Wymienione lub naprawione najdroższe części eksploatacyjne - jak już widziałem, że coś niedomaga, naprawiałem lub wymieniałem na nowe/lepsze (np. intercooler, sprężyny, etc.):
Przed 180k (zanim byłem właścicielem): DPF out, klapy wirowe out, filtry, regeneracja turbiny - szczegóły mogę spisać zainteresowanym
180k - rozrząd z pompą wody, łożysko przednie lewe
200k - dwumas, sprzęgło i wysprzeglik
220k - głowica silnika wymieniona na taką z przebiegiem 68k z Fiata Cromy (uszkodzony płaszcz wodny w starej powodował gotowanie się płynu - Niemiec najwidoczniej miał w nosie kręcenie obrotami na zimnym motorze), przy okazji zmieniona uszczelka pod głowicą + regeneracja odbłyśników, bo nic nie było widać już prawie w nocy
240k - regeneracja w Boschu wszystkich wtryskiwaczy i wymiana linek hamulca ręcznego, założenie sportowych sprężyn Eibach Pro Kit
250k - turbina Garret i regeneracja maglownicy + przy okazji kupiłem nowe sanki, bo stare już miały rudą na sobie (trawers przedni)
265k - intercooler sportowy FMiC (seria F1, numer seryjny F1 0001) i program dedykowany u chiptunera - zdjęty kaganiec niuta, podniesiona moc; polerka całego auta i lamp (pierwsze dwie fotki)
270k - nowy rozrząd z pompą wody, nowy zbiorniczek płynu chłodniczego + wnętrze: nowe mieszki skrzyni i ręcznego obszyte czerwoną nicią
271k - przepalił się bezpiecznik wiatraka (najtańsza naprawa: koło 5 zł)
275k - nowy filtr powietrza wraz z obudową, bo stara już przeżyła swoje
280k (grudzień 2023) - amortyzatory przód i tył, klocki i tarcze tył, łożyska, korek spustowy oleju, olej, filtry, płyn hamulcowy, akumulator i inne rzeczy (na FV 6,5 k PLN)
Ponadto jest:
- komplet felg zimowych 17 cali na zimę (oryginalne Alfa Romeo 159) z oponami Dębica Frigo HP2 3-letnie
- zimowe dywaniki gumowe + letnie welurowe wyszyte czerwoną nicią z napisem 159
- komplet zacisków Brembo 4-tloczkowych do pomalowania i założenia (nie zakładałem, bo czekałem jak zedrę stare tarcze i klocki do końca, ale nie jeżdżę więc szybciej się rozpadną) -> dopłata 500 zł
- komplet felg letnich (oryginalne "podkowy" 18 cali Alfa Romeo 159/Brera, oproszkowane na grafitowy błysk 6 lat temu, jedna lekko zarysowana) z oponami Kumho na lato -> dopłata 2000 zł
- karton różnych elementów (zapasowe scudetto, bo chciałem zrobić na plaster miodu; dwa komputery pokładowe; kierunkowskazy LED pływające; logotyp Giugiaro do naklejenia; mechanizm/chip opening ceremony (raczej trudne do dostania dzisiaj); nowe przyciski multifunkcji; puszka lakieru ALFA ROSSO; zaślepka zderzaka przód - do lakierowania; filtr kabinowy;)
ZALETY:
.: Najważniejsze rzeczy wymienione na lepsze lub zregerowane
.: Prowadzi się to obłędnie, szczególnie na Eibachu i nowym zawiasie
.: Dedykowany chip daje frajdę - nadal auto pali tyle co nic, a jeszcze się jakoś zbiera
.: Dieselek jest ekonomiczny i na trasie przy 80 km/h pali 4-5 litrów, przy 120 - 6 litrów
.: Auto po pełnym praniu i sprzątaniu wnętrza, położony wosk z zewnątrz
Wady ogólne:
: Lakierniczo jest średnio - progi za przednimi kołami mają rudy nalot, wypiaskowanie przy drzwiach (standard w tym modelu) poszło do rdzy i wybąblowało lakier na progach, zderzak tył (ktoś miły na osiedlu przydzwonił i zostały rysy, odpryski), rysy na prawych tylnych drzwiach, przednia maska do poprawki lakierniczej z przodu, scudetto wypiaskowane lekko - dla tego, kto chce uratować - części zastępcze teraz kosztują niewiele
DO ZROBIENIA:
.: Wysprzęglik będzie niedługo do roboty
.: Skrzynia z plasteliny (oplowska m32 pewno klęknie za jakiś czas i trzeba będzie zregenerować łożyska), ale nie warto tego robić zanim nie padnie
.: Check engine przy mocnym ciśnięciu
.: Czujniki parkowania tył do sprawdzenia, bo szaleją
.: Przy pierwszych mrozach walnęły 2 mechanizmy szyb ze starości - do wymiany
.: Wymieniłbym skórę kierownicy, bo przeżyła swoje
.: Dolot powietrza lepiej bym poprowadził (z i do FMIC), bo mieszanka zbyt mocna i zadymi czasem
.: Pomalowałbym też plastiki przy oknach
INFORMACJE DODATKOWE:
Auto obecnie turla się z rzadka po ulicach, użytkowana przez rodzinę.
Dla chętnych mogę wysłać fotki w 4k jak wygląda to i owo, abyśmy mogli oszczędzić swój wspólny czas na macaniu auta.
CIEKAWOSTKI
Auto zagrało w reklamie OtoMoto - link w ogłoszeniu
Felgi zimowe zagrały w filmie "Io" ;)
Auto przeze mnie uwielbiane, pokonaliśmy wspólnie setki tysiący kilometrów, ale obecnie to trzecie auto i głównie stoi. Nie mam na nią czasu, widzę jak z braku uwagi jest coraz gorzej mechanicznie i lakierniczo. No nie zmienia się, że jak odchodzę od auta, to muszę się obejrzeć... Może ktoś będzie kultywował ten proceder.
CZEMU SPRZEDAJĘ?
W auto jest dużo włożone (jak na liście powyżej) i może ktoś zechce ją "uratować" przed SDP. Ogłoszenie wrzucam, aby uciszyć swoje sumienie. Poluję na elektryka i choć serce będzie mi się krajać, to najpewniej najbardziej opłacalne będzie oddanie jej na złom za dopłatę z programu "Mój elektryk". Jeśli zatem zaświeci Ci się lampka w głowie, aby zaproponować kupno za połowę ceny, to odpowiedź brzmi: nie. Bardziej opłaca mi się wyjąć, co droższe rzeczy i oddać to auto na przetopienie. Takie czasy przyszły, że diesla na EV ludzie wymieniajo.
Życie. Cena do rozsądnej negocjacji.
KONTAKT:
Mogę mieć problemy z odbieraniem telefonu. W takim przypadku, proszę o SMS.