Witam. Mam do zaoferowania państwu Alfę Romeo 159 Sportwagon po liftingu w najpiękniejszym kolorze jaki może posiadać to auto. Alfę kupiłem od pasjonata marki przy przebiegu około 300 tyś. Na ten moment posiada przebieg 323 tyś (który nadal rośnie). W samochodzie zarówno ja jak i poprzedni właściciel/właściciele wykonywali naprawy na bieżąco nie oszczędzając na wykorzystywanych częściach i usługach. Posiadam faktur na naprawy od poprzedniego właściciela jak i te które wykonywałem podczas eksploatacji pojazdu. Skupie się głównie na tym co sam zrobiłem. W lutym 2025 wymieniony został wahacz, wysprzeglik oraz olej w skrzyni biegów (koszt 1900 zł).W styczniu 2025 wymiana oleju wraz z filtrami a po zakupie auta wymiana oleju wraz ze smokiem (defekt Alfy). Poprzednia większa naprawa w styczniu 2024 to wymiana sprężarki klimatyzacji wraz z regeneracją alternatora (koszt około 4000 zł), podczas eksploatacji samochodu była wymieniona poduszka silnika, wahacz, czujnik w turbo i wiele innych rzeczy. W lutym bieżącego roku wykupione ubezpieczenie OC wraz z AC (koszt 1500 zł) - bez żadnego rozbijania na raty, cały rok czyli do dnia 8 lutego 2026 roku , przegląd techniczny ważny do 12.11.2025 r. Auto nie posiada oznak korozji zostało zabezpieczone podwozie rok temu oraz odmalowane lusterka ze względu na schodzenie bezbarwnego lakieru a także nadkole, ponieważ auto posiadało brzydką rysę parkingową. Alfa była i jest serwisowana na bieżąco dlatego mimo niewielkiej awarii (która wystąpiła niedawno) naprawiona została w sposób jaki sam bym oczekiwał. Dodatkowo do auta zakupiłem opony wielosezonowe marki premium we wrześniu 2023 - opony marki premium Bridgestone Weather Control A005 EVO za które zapłaciłem ponad 2000 zł. Jak każde auto Alfa posiada swoje wady które mi osobiście nie przeszkadzają ale będąc szczerym nie mam zamiaru ich państwu ukrywać.
1. W pojeździe nie działa kamera cofania. Koszt takiej kamery to 200/300 zł natomiast nawet jak była sprawna nie polepszała moim zdaniem komfortu parkowania dlatego zdecydowałem się zamontować czujniki cofania które działają świetnie i oczywiście są sprawne natomiast jeśli komuś zależy na kamerze kable są poprowadzone, wystarczy tylko wymiana wraz z podłączeniem.
2. Na wysokości tunelu obok kolana/skrzyni biegów odchodzi materiał nie ma to kompletnie związku z jazdą samochodem oraz gorszym samopoczuciem dla kierującego ( ostatnie zdjęcie).
3. Podczas ustawiania zbieżności kierownica nie wydaje się być do końca "prosta" kiedy auto porusza się do przodu natomiast nie jest przekrzywiona w stopniu znacznym (tak jak widać za zdjęciu)
Na ten moment innych wad po prostu nie zauważam auto pali i jeździ bez problemu. Nie ma stuków, przykrych niespodzianek kiedy jest zimne lub się rozgrzeje oczywiście mógłbym tego nie mówić natomiast do tematu sprzedaży podchodzę szczerze i poważnie. Mi te rzeczy kompletnie nie przeszkadzaja natomiast rozumiem, że komuś mogą dlatego opisuje państwu sytuację jak jest ze względu na to, że nie chcę aby ktoś jechał 400 km i potem okazało się, że mimo dużych nakładów finansowych w mechanikę oraz blacharke / zabezpieczenia antykorozyjne rozdrabniamy się o takie rzeczy podczas negocjacji ceny.
Samochód sprzedaje tylko i wyłącznie ze względu chęci zakupu nowszego auta ( myślę o kolejnej Alfie stelvio/giulia) oraz ze względu na to , iż samochód stoi głównie na parkingu podziemnym ( Alfa od nabycia cały czas jest parkowana na codzień w parkingu podziemnym dzięki czemu nie jest narażona na działanie warunków atmosferycznych kiedy nie jest eksploatowana) a ze względu na mały dystans do pracy nie jest eksploatowana na krótkim odcinku z racji tego, że jest to diesel.
Zainteresowanych zachęcam do kontaktu, ponieważ uważam, że mimo przebiegu 323 tyś jest to auto które posłuży o wiele dłużej niż samochody mające 100 czy 200 tysięcy na liczniku.
Chętnie udzielę więcej informacji po kontakcie telefonicznym. Alfa na codzień jest do obejrzenia w Warszawie dzielnica Praga Południe lub w (nie)każdy weekend w okolicach Garwolina.