Witam,
Sprzedam Alfę Romeo 159 2.4 w wersji TI Q4 i manualną, 6-biegową skrzynią biegów w kolorze srebrnym Argento Alfa 565A.
Została wyprodukowana w 2008 roku i posiada obecnie około 262 000 km przebiegu (według kilku sterowników jest to przebieg oryginalny). Data pierwszej rejestracji 02.07.2008 w Szwajcarii, data pierwszej rejestracji w Polsce 27.11.2020.
Posiada legendarny, 5-cylindrowy silnik Diesla z grupy Fiat/Alfa Romeo o pojemności 2387 cm³ i mocy 210 KM oraz stały napęd na 4 koła Q4, oparty na centralnym mechanizmie różnicowym Torsen typu C - rozdział napędu to wyjściowo 43% przód/57% tył, płynnie rozdzielany pomiędzy osie.
Auto prowadzi się znakomicie, nie ma możliwości zerwania przyczepności na suchym/mokrym asfalcie. Dopiero na lodzie w niektórych sytuacjach na ułamek sekundy może uaktywnić się system VDC (odpowiednik ESP lub DSC). Dodatkowo w tym egzemplarzu zostały zamontowane sprężyny Eibach Pro Kit (obniżyły samochód o dalsze 10 mm względem sprężyn TI), przez co samochód w trasie prowadzi się jeszcze lepiej, nie tracąc nic z komfortu.
Samochód jest utrzymany w bardzo dobrym stanie technicznym (proszę spojrzeć na spis napraw poniżej), jednakże jest zmęczony od strony wizualnej - taką już kupiłem.
Wnętrze utrzymane w bardzo dobrym stanie, jedynymi mankamentami są uszkodzenia skóry na kierownicy oraz na boczku fotela kierowcy. W aucie nie było palone, stąd brak konieczności używania jakichkolwiek odświeżaczy powietrza - samochód ma swój unikatowy zapach skóry :)
(Na zdjęciach gałka zmiany biegów nie została jeszcze na nowo obszyta skórą - obecnie już jest)
Miałem ambitne plany doprowadzenia Alfy do stanu nienagannego (pełne odświeżenie nadwozia u blacharza, naprawa uszkodzenia na błotniku, później wymiana progów), jednak sytuacja życiowa zmusiła mnie do wystawienia jej na sprzedaż.
OC: do 30.10.2024
Przegląd techniczny: 25.03.2025
Samochód sprowadzony ze Szwajcarii do Polski w 2020, zakupiony w firmie MM Motors w Kielcach, jestem pierwszym właścicielem w kraju.
Wszystkie czynności serwisowe były wykonywane na bieżąco. Olej + filtr oleju wymieniane raz w roku (między 10 a 15 tysięcy km, olej Millers EE Performance 5W40/5W50) + stosowany był dodatek do oleju Archoil AR9100.
Filtry powietrza, paliwa, kabinowy wymieniane na zalecenie mechanika, po oględzinach.
Oleje w skrzyni i dyferencjałach wymieniałem dwukrotnie, zawsze na olej Penrite 75W 85 (niecały litr pozostał mi po ostatniej wymianie, dodam do samochodu).
Auto zawsze tankowane Shell V-power Diesel - jeśli to paliwo nie było dostępne i tankowany był zwykły ON, zawsze dodawany był dodatek do paliwa Millers Diesel Power (dodaję praktycznie pełne opakowanie 500 ml).
Auto zakupiłem świeżo po wykonanym serwisie 10.2020 w Szwajcarii - wymiana oleju + filtrów, wymiana rozrządu przy przebiegu 209 000 km.
Spis dotychczas wykonanych czynności serwisowych:
12.2020 - 210 300 km - wymiana termostatu Mahle Behr, naprawa szpilek kolektora wydechowego - AJK Integrale
05.2021 - 224 123 km - wymiana oleju w silniku, komplet filtrów (OEM Alfa Romeo) + wymiana oleju w skrzyni biegów oraz napędzie Q4, wymiana sprężyn (Eibach Pro Kit), wymiana elementów zawieszenia przód (prawy dolny wahacz Meyle + tuleja lewego dolnego wahacza Febi Bilstein), wymiana 2 amortyzatorów tył + poduszek i osłon (KYB), wymiana tarcz hamulcowych + klocków tył (TRW + Ferodo), wymiana łożysk kół tylnych (SNR), wymiana koła pasowego (Corteco) - wykonane w Pablo Garage
05.2021 - 224 150 km - Zakup fabrycznie nowych opon Michelin Pilot Sport 4S 235/40R19, założone wraz z dynamicznym wyważaniem w autoryzowanym serwisie Michelin na Okaryny 15 w Warszawie
Wykonanie geometrii podwozia 3D John Bean + wymiana drążków kierowniczych oraz ich końcówek
06.2021 - 226 000 - Serwis klimatyzacji z odgrzybianiem i ozonowaniem (Pablo Garage)
10.2021 - 234 900 km - wymiana oleju w silniku wraz z filtrem, olej MillersEE Performance 5W40 (Pablo Garage + Petrostar)
12.2021 - 235 850 km - wymiana kompletu koła dwumasowego (LUK od kolegi Tomasza Chwesiuka z Alfaholicy.org), sprzęgło LUK obite kevlarem w Sprzęgła Radzikowski - wymiana wykonana w R&Z AlfaSerwis Goździków 16 Warszawa
04.2022 - 239 400 km - wymiana przełącznika zespolonego przy kierownicy, naprawa silnika wycieraczki tył, naprawa wiązki czujników parkowania tył, wymiana rury intercoolera - R&Z AlfaSerwis Goździków 16 Warszawa
07.2022 - 243 200 km - naprawa krzyżaków wału napędowego (wibracje wału podczas jazdy) - Aircars Maciej Bednarek
03.2023 - 249 300 km - wymiana pompy paliwa w zbiorniku (OEM Alfa Romeo), wymiana oleju z filtrem (MANN + Millers EE Performance 5W40) - Aircars Maciej Bednarek
02.2024 - 259 700 km - wymiana oleju z kompletem filtrów (MANN, Bosch + Millers EE Performance 5W50), wymiana pompy vacuum Pierburg, wymiana przewodu wspomagania, naprawa wiązki klapy bagażnika, wymiana oleju w skrzyni biegów, skrzyni rozdzielczej oraz dyferencjale (Penrite 75W85), wymiana skorodowanych elementów układu wydechowego - Aircars Maciej Bednarek
05.2024 - 261 000 km - regeneracja głowicy - uszkodzenie po pęknięciu paska osprzętu i przeskoczeniu rozrządu. Wymieniony komplet zaworów, uszczelniaczy, popychaczy hydraulicznych, dźwigienek zaworowych, kół zębatych wałków rozrządu oraz obróbka głowicy. Wymiana kompletu rozrządu. Usunięcie klap wirowych, czyszczenie kolektora dolotowego, zaślepienie oraz wyprogramowanie EGR, płukanie układu wtryskowego - Aircars Maciej Bednarek
Filtr DPF jest na miejscu i jest sprawny, aczkolwiek mając doświadczenie z tymi silnikami oraz wiedząc, że sprawny silnik spełnia normę EURO 4 (homologacyjną dla tego samochodu) zalecałbym jego usunięcie w niedalekiej przyszłości.
Zapraszam do obejrzenia samochodu w Warszawie.