W skrócie, samochód, którego atutami są design, sportowy charakter i komfort (mimo swojego wieku, cały czas broni się pod każdym względem). W mojej opinii pozostawia w tyle inne samochody podobnej klasy (np. Audi A3, Volvo V40). Wykończenie i wyposażenie nie pozostawia nic do życzenia, ogólne odczucie jest bardzo premium. Garażowany, czysty i zadbany. Poniżej pełny opis.
Jest to model, który łączy sportowy charakter z wyjątkowym włoskim designem i bogatym wyposażeniem. Zaczynając od wnętrza - fotele półskórzane (wg mnie najlepsze rozwiązanie pod względem eksploatacji, utrzymania i wyglądu); czarna skóra połączona z czerwonymi przeszyciami i detalami plus tłoczony emblemat AR to creme de la creme jeśli chodzi o wykończenie tego modelu. Skórzany podłokietnik dla kierowcy (składany) i kierownica. Dwustrefowa klimatyzacja. Komplet dywaników Alfa Romeo (plus komplet gumowych dywaników na gorszą pogodę).
Z tyłu składany podłokietnik dla pasażerów, z wysuwanym uchwytem na dwa napoje. Nawiew (z kontrolą mocy). Dodatkowym ciekawym rozwiązaniem jest przegródka na narty (otwierana od strony bagażnika). Mimo kompaktowych rozmiarów, bagażnik jest bardzo pojemy. Bagażnik otwierany przyciskiem na kluczyku (bajer jak na rok 2013 ;)) lub poprzez wciśnięcie znaczka AR na klapie. Dodatkowo bagażnik posiada oświetlenie i gniazdo 12V, a także praktyczny haczyk np. na torbę. Komfort podróżowania 10/10.
Od zewnątrz - kolor perłowy czarny, który świetnie prezentuje się zarówno w dzień i w nocy. Oryginalne nakładki progowe, które podkreślają sportową linię Giulietty. Chromowe wykończenia przy drzwiach oraz lusterkach. Jest to naprawdę wyjątkowa wersja tego modelu.
Dwa komplety kół. Na lato - felga aluminiowa 17 cali (idealne do dynamicznej, sportowej jazdy). Na zimę felga stalowa 16 cali z oryginalnymi kołpakami. Osobiście preferuję 17 cali natomiast aktualnie założone są nowe opony zimowe klasy premium - Nokian. Światła Xenon. Samochód posiada drobne obtarcia - prawe nadkole i tylni zderzak nad prawym kołem. Jest to pozostałość po poprzednim właścicielu (można zobaczyć w raportach), po prostu mi to nie przeszkadzało więc nigdy tego nie lakierowałem.
Moja Giulietta posiada automatyczną, 6-cio biegową skrzynie biegów TCT, która zapewnia bardzo płynną jazdę. A teraz to co najlepsze w Alfa Romeo - system DNA. Trzy tryby jazdy: Dynamic, Natural, All Weather. Warto poczytać na temat tych trybów, a jeszcze lepiej przetestować podczas jazdy - jest to experience!
Fotele przednie kubełkowe, o sportowym charakterze. Manetki przy kierownicy pozwalają na samodzielną zmianę biegów (w trybach automatycznym i manualnym). Możliwość przełączenia na tryb manualny i zmiana biegów za pomocą drążka skrzyni biegów.
W kwietniu 2024 wymieniłem klocki i tarcze hamulcowe (tył i przód) na niezawodne, znane i szanowane marki BREMBO. Idealne do tego modelu. Olej, filtry wymieniane co ~10K. Używam Selania Digitek Pure Energy 0W30 - polecany przez producenta jak i całą społeczność Alfoholików. Po zakupie w sierpniu 2023 r. wymieniłem rozrząd. Ostatnia wymiana oleju grudzień 2024, przy okazji wymiana świec zapłonowych i zbiorniczka na płyn chłodniczy.
Samochód z polskiego sezonu dzięki czemu jest znana i potwierdzona historia pojazdu. Data pierwszej rejestracji to listopad 2013. Samochód ma przegląd techniczny ważny do lipca 2025 r. Dodatkowy kluczyk zapasowy. Poświęciłem sporo czasu na znalezienie tej konkretnej wersji Giulietty; kilka, w kilku miastach widziałem.