Alfa Romeo GTV typoszeregu 916 to – pomimo napędu na przód – ostatnia prawdziwie sportowa Alfa, aż do pojawienia się modelu 4C.
Dźwięk silnika, wkręcanie się na obroty, sposób prowadzenia, a nawet sam sposób wsiadania do tego auta dają poczucie posiadania egzotycznego prawie-supercara.
To nie sportowo stylizowany hatchback, jak późniejsze modele GT i Brera. Samochód wyróżnia się też nie powtarzalnym stylem.
Samochód znany jest też z tego, że jest najtańszym sportowym coupe o tak wybitnej stylistyce – przewyższającej wiele ówczesnych Ferrari i Maserati.
Silnik 2.0 TS słynie z problemów z rozrządem, ale w rzeczywistości po prostu nie jest to jednostka „idiotoodporna”. Jak o nią dbasz, to się nie popsuje.
Ten egzemplarz jest świetnie serwisowany, a rozrząd był robiony kilka miesięcy temu. Natomiast tapicerka była odświeżana wiosną.
Samochód wyróżnia się kolorystyką i felgami, które pochodzą od nowszych modeli, jednak idealnie pasuje do przedliftowej wersji.
GTV jest też relatywnie odporny na korozję, przecząc stereotypom o Alfach. Ten egzemplarz z oryginalnym lakierem tego dowodzi.
Oczywiście, to stara Alfa w okazyjnej cenie, więc kilka elektrycznych chochlików i wad oryginalnego lakieru się znajdzie.
Jednak nie jest to nic pilnego. Po 6 latach posiadania czas na zmiany i jest to jedyna przyczyna sprzedaży.
Cena jest do negocjacji – przyjedź, obejrzyj i podaj swoją propozycję, na pewno się dogadamy, a jak nie, to też nic się nie stanie. Zapraszam!