Unikatowa ALPINA B7 E65 i to w tym jedynym właściwym kolorze Alpina Blue !
Jest to 116 sztuka ze 170 sztuk poliftowych egzemplarzy wyprodukowanych w wersji Europejskiej!
Model B7 jest oparty na BMW 745i, który posiada 4,4-litrowy silnik V8, osiągający moc 333 KM. Najważniejszą zmianą wprowadzoną przez Alpinę w silniku jest dodanie sprężarki mechanicznej. Daje to moc 540 KM i moment obrotowy 780 Nm. Topowa seria 7 BMW, model 760i/Li wyposażony w jednostkę V12 oferuje 445 KM i moment obrotowy 600 Nm. Model B7 ma większą moc i o około 150 kg mniejszą masę. Sprawia to, że B7 daje kierowcy znacznie więcej niż 760i/Li. I oczywiście jest bardziej ekskluzywny.
Główną różnicą pomiędzy tymi dwoma silnikami jest to, że silnik Alpiny jest doładowany sprężarką mechaniczną. Jednak Alpina nie dokręciła po prostu standardowej sprężarki do silnika BMW. Blok silnika jest podobny do wersji BMW, ale jest wykonany według specjalnej specyfikacji Alpiny. Wał korbowy jest kuty, a nie odlewany, i zastosowane zostały lekkie tłoki firmy Mahle. Sama sprężarka jest także unikalna i została przez Alpinę opatentowana.
Według Alpiny B7 rozpędza się od 0 do 100 km/h w 4,8 sekundy, 5,1 sekundy w wersji Long. Najwyższą prędkością zgłoszoną przez Alpinę jest 300 km/h, jednak w teście prędkości magazynu Auto Motor und Sport w Nardo model B7 osiągnął imponujące 311 km/h. Podczas późniejszej imprezy posiadacz Alpiny jechał B7 z prędkością 325 km/h.
Egzemplarz sprowadzony z Japonii pięć lat temu. Bezwypadkowy , w idealnym stanie technicznym jak i optycznym. W Polsce zrobiony mały serwis jakiego auto wymagało. Zakupiony nowy kompresor za 20tys zł, wymienione oleje, płyny i elementy zawieszenia około 2 lata temu. Absolutnie bez wkładu.
Zapraszam.
Film:
https://youtube.com/shorts/8yirLUGCVrY?si=H3FaRvXVwIrxA3vF