Prywatne ogłoszenie - nie jestem handlarzem, nie wystawię faktury, tylko umowa kupno-sprzedaż.
Mam do sprzedania Audi A3 8L silnik 1,9 TDI moc 130 koni, kolor grafitowy. Chcę sprzedać, a nie sprzedawać, ale proszę darujcie propozycje "za 5 tys. przyjeżdżam z gotówką". Wszystko, co pamiętam odnośnie do wad auta do bólu szczerze opisuję poniżej (i przedstawiam na foto).
Auto było sprowadzone do Polski jako czterolatek z Francji (w maju 2007 r.) i od tamtego czasu pozostaje w "rodzinie", to znaczy najpierw jeździł nim tata kolegi, następnie kolega, a następnie odkupiłem od kolegi auto ja.
Samochód jak na swój wiek oceniam na stan dobry+, jeśli chodzi o sprawy techniczne (zwracam uwagę m.in. na wymieniony niedawno rozrząd i całkowicie nowy akumulator) i na zadowalający+, jeśli chodzi o blacharkę.
Poniżej szczegóły - zacznę od minusów paradoksalnie, choć plusy (opisane w dalszej części) moim zdaniem znacznie ważniejsze.
Samochód ma swoje lata, więc ma parę mankamentów. Mankamenty:
- auto ma 343.550 km przebiegu - przebieg jest oryginalny, jest możliwość porozmawiania z kolegą, od którego kupiłem auto (lub z jakimkolwiek moim znajomym, bo autko i historię wszyscy znają);
- jakieś pół roku temu przestały działać czujniki parkowania tylne oryginalne, nie diagnozowałem tego, bo wiedziałem że samochód będę sprzedawał ze względu na konieczność kupna innego samochodu 5-drzwiowego (dziecko);
- jeden błotnik był jakieś 2 lata temu wymieniany na nowy, natomiast drugi błotnik jest skorodowany, więc jeżeli komuś wizualnie to przeszkadza, to pewnie warto byłoby pomyśleć o analogicznej wymianie;
- na rogu drzwi są delikatne oznaki korozji, według mnie wystarczy kosmetyka i nie trzeba wymieniać całych drzwi;
- auto miało delikatne cmoknięcie z hakiem holowniczym, dlatego jest zderzak lekko uszkodzony, jeżeli chodzi o lakier;
- kilka lat temu zaliczyłem bliskie spotkanie reflektora z głową sarny, dlatego też jeden reflektor jest nieoryginalny (w sensie też z Audi, ale używany);
- alufelgi są wokół śrub nieco poobijane ("fachowcy" przy wymianie opon średnio sobie poradzili z zapieczonymi śrubami i obstukali felgi - na szczęście widać to tylko z bliska, ogólnie felgi się b. ładnie prezentują);
- czasami słychać dwumasę lekko przy wyłączaniu silnika bez sprzęgła - nie ma żadnych problemów podczas jazdy, skrzynia działa idealnie, ale gdyby ktoś zamierzał tym autem pojeździć przez kolejne powiedzmy 6-8 lat z dużymi przebiegami, to myślę, że warto byłoby założyć, że kiedyś może tą dwumasę trzeba będzie wymienić;
- uchwyt pasa bezpieczeństwa od pasażera jest przykręcony z boku do konsoli dość chałupniczą metodą, ponieważ kiedyś ktoś go chyba przytrzasnął przy odsuwaniu fotela do tyłu i przez to się odginał cały czas (nie wpływa to na bezpieczeństwo, tj. główny uchwyt jest oryginalnie zamontowany, chodzi tylko o przytwierdzenie, żeby się uchwyt nie uchylał pod fotel przy przesuwaniu fotela celem wejścia do tyłu);
- autku odpadła jakieś 3 m-ce temu osłona klamki pasażera (klamka działa, zwł. że była wymieniana 2 lata temu, bo mechanizm był wyrobiony i drzwi odbijały przy zamykaniu, tylko sama osłona odpadła) - używaną całą klamkę (wraz z osłoną) da się kupić za 50-80 PLN, więc tylko kwestia kupna w tym samym kolorze lub przemalowania (koszt malowania powinien się zamknąć w 40 PLN).
A teraz zalety:
- podłoga wedle mojej najlepszej wiedzy nie jest skorodowana w ogóle, ale zawsze można podjechać na stację diagnostyczną, do czego zresztą zachęcam przed zakupem;
- bardzo dobry, dynamiczny i przede wszystkim ekonomiczny silnik - przy jeździe 90km/h spalanie około 4 do 4,5 l (jechałem nią do Włoch w 2020 r. i naprawdę tyle na całej trasie spaliła);
- skórzane fotele super wygodne, które jednocześnie dobrze trzymają;
- szyberdach elektryczny;
- sterowanie radiem z kierownicy, dodatkowo wymieniałem z przodu głośniki (na JBL, o ile dobrze pamiętam, powinna zresztą być faktura za nie razem z resztą warsztatowych dokumentów, które trzymam w Audi w schowku pod fotelem), dzięki temu bardzo dobrze i czysto grają (nawet na dużej głośności);
- samochód ma alufelgi, dzięki czemu bardzo ładnie wygląda, mimo upływu lat, zwł. gdy felgi są w miarę czyste;
- klimatyzacja działa sprawnie;
- jakiś czas temu (chyba ok. 2 lat) wymieniany był całkowicie rozrząd;
- auto było w miarę regularnie serwisowane, ostatnio wymieniałem na nowy zbiornik płynu chłodniczego, który pęknął przy wężyku;
- auto ma całkowicie nowy akumulator o dużej pojemności;
- mam papiery na wszystko, co było w aucie robione w ostatnich latach w samochodzie.
Mogę zainteresowanym wysłać więcej zdjęć na maila czy coś lub via messenger z kamerką obejść auto i wszystko pokazać.
Kalkulator ma jedynie charakter poglądowy i nie stanowi oferty w rozumieniu art. 66 Kodeksu cywilnego. Warunkiem udzielenia kredytu konsumenckiego jest pozytywny wynik oceny zdolności kredytowej i ryzyka kredytowego konsumenta, a ostateczne warunki kredytowania zależą od wyniku tej oceny.
Historia pojazdu
Zanim zdecydujesz się kupić samochód, zapoznaj się z jego historią. Pobierz raport za opłatą.