Dzień dobry,
Na spedzaż wystawiam swoje prywatne auto którego jestem właścicielem od 10 lat.
- Model: Audi A4 B7 sedan
- Rok produkcji: 2006
- Kraj pochodzenia: Polska
- Silnik: 2.0 TFSI, benzyna (200 KM), oznaczenia silnika BWE
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual 6 biegów
- Kolor: Quartz Grey
- Przebieg: 222 000 km (oryginalny przebieg)
- VIN: WAUZZZ8EX7A047457
- Data pierwszej rejestracji: 21.08.2006
- Nr rejestracyjny: WE814YA
Wyposażenie:
- oryginalny S-line zewnętrzny (E4J zgodny z VINem)
- felgi 17’’ S-line
- opony letnie Michelin Pilot Sport 4, zakupione jako nowe w 2021, powinny wystarczyć na kolejne 3-4 sezony
- opony zimowe Yokohama BluEarth Winter, zakupione jako nowe w 2023, są praktycznie jak nowe
- Servotronic - aktywny układ wspomagania
- Bi-xenon
- Tempomat
- Radio CD z interfejsem MP3 (USB/SD/AUX)
- Światła dzienne DRL
- Climatronic
- el. szyby i lusterka
- ….. i inne
Historia auta:
Przez 18 lat auto miało 3 faktycznych użytkowników, całe swoje życie spędziło w Warszawie.
Auto pochodzi z Polskiego Salonu Audi Auto-Unia. Zostało tam zakupione w 2006 roku jako auto służbowe dla pracownika jednej z warszawskich korporacji.
W 2009 roku zostało zakupione przez poprzedniego właściciela w formie leasingu (oficjalnym właścicielem był bank). W 2013 po zakończonym leasingu przejął on auto na własność, a w 2014 przepisał auto na swoją żonę.
Ja zakupiłem auto w grudniu 2014 roku przy przebiegu 156k kilometrów i jestem jego użytkownikiem od tamtego czasu.
Auto było użytkowane dość umiarkowanie, głównie do przemieszczania się po mieście i czasami do dalszych tras. Rocznie pokonywało około 7k kilometrów.
Auto cały czas było i jest garażowane, w aucie nigdy nie było palone.
Historia szkód:
Auto jest w 100% bezwypadkowe i bezkolizyjne. Wszystkie szyby są oryginalne i pochodzą z 2006 roku. Reflektory przednie również są oryginalne i pochodzą z 2006 roku.
Auto przez 18 lat miało natomiast kilka napraw związanych z miejską eksploatacją (obcierki parkingowe):
- Według mojej wiedzy w 2012 poprzedni właściciel lakierował błotnik z prawej strony, ktoś przytarł go na parkingu.
- Za mojej kadencji w 2017 z polisy AC naprawiałem dwie obcierki parkingowe, które zdarzyły się w krótkim odstępie czasu. Jedna z nich dotyczyła błotnika przód, a druga błotnika tył (posiadam do wglądu zdjęcia uszkodzeń). Naprawy zostały wykonane w ASO Audi, błotniki zostały wymienione na nowe oryginalne (posiadam dokumentację napraw).
Historia serwisowa:
Auto było serwisowane bardzo skrupulatnie. Standardowe wymiany olejowo filtrowe wykonywałem raz do roku (roczne przebiegi ok 7k kilometrów). Stosowałem olej Liqui Moly Synthoil High Tech 5w-40 oraz filtry firmy Mann. Jeśli coś dawało o sobie znać pomiędzy standardowymi przeglądami to było wymieniane bez zwłoki. Elementy zawieszenia były wymieniane na produkty firmy Lemforder.
Klimatyzacja była serwisowana i nabijana raz do roku na wiosnę.
Na większość zakupionych części posiadam faktury do wglądu.
Poniżej lista bardziej istotnych napraw/serwisów jakie wykonywałem:
- Wymiana turbosprężarki (przy przebiegu 165k), stara turbosprężarka zaczęła hałasować (tzw wastegate rattle). Zakupiona została nowa oryginalna trubosprężarka firmy BorgWarner (w firmie https://motoremo.pl/)
- Wymiana nagrzewnicy (przy przebiegu 167k)
- Wymiana kompletnego rozrządu (przy przebiegu 185k). Pasek CONTI, pompa wody HEPU, rolki i napinacz INA
- Wymiana akumulatora (przy przebiegu 190k)
- Wymiana wkładu katalizatora (przy przebiegu 214k)
Aktualny stan:
Pod kątem mechanicznym auto sprawuje się bez zarzutu. Silnik, skrzynia, napęd pracują bardzo dobrze, auto mimo wieku daje przyjemność z jazdy.
Z zawieszenia nie dochodzą żadne niepokojące odgłosy, nie ma luzów na układzie kierowniczy. Auto prowadzi się bardzo pewnie i stabilnie.
Auto zawsze przechodziło przeglądy bez problemu, aktualny przegląd ważny jest do maja 2025 roku.
Wady i problemy:
- Auto przy okolo 210k kilometrów zaczęło zgłaszać błąd P0420 (Catalyst System, Efficiency Below Threshold), standardowe dla A4 B6/B7 przy tym przebiegu. Objawiał się on zapalającą się kontrolką Check Engine. Błąd ten wskazuje na kończący się katalizator. Konsultowałem ten problem u kilku mechaników po czym zdecydowałem się na wymianę wkładu katalizatora. Obudowa katalizatora pozostała oryginalna. Niestety ale błąd nadal powraca, po skasowaniu po ok 300km Check Engine zapala się ponownie. Sondy lambda były sprawdzane i działają prawidłowo. Auto działa prawidłowo, silnik ma moc jeździ bez żadnych problemów. Mój mechanik zweryfikował poprawność wymiany wkładu katalizatora i powiedział że autem może jeździć dalej bez ryzyka dla silnika więc dalej nie brnąłem w ten temat. Prawodpodobnie jedynym rozwiązanie aby pozbyć się kontrolki byłaby wymiana katalizatora na nowy z ASO.
- Auto ze względu na swój wiek i miejską eksploatację posiada trochę zarysowań i odprysków na lakierze. Dodatkowo co typowe dla A4 B6/B7 w okolicach nadkoli zaczęły pojawiać się ogniska korozji.
- Parktronic sporadycznie nie aktywuje się. Wydaje mi się że jeden z czujników w tylnym zderzaku powoli się kończy i czasem przy włączeniu biegu wstecznego parktronic nie załącza się.
Dokumentacja:
Do auta posiadam pełną dokumentację:
- Komplet oryginalnych książeczek i instrukcję obsługi w języku Polskim
- Komplet 2 kluczyków
- Karta pojazdu
- Dowód rejestracyjny
Auto będzie sprzedawane na umowę kupna sprzedaży. Auto jest do obejrzenia w Warszawie.
Zapraszam do kontaktu.