Cześć mam na sprzedaż Audi A4 B5 z 1995r. z silnikiem 2.6 150KM (ABC) sprzężonym z 5 biegowym automatem ZF 5hp19
Ogólnie jak to się mówi samochód odpala jeździ, skręca i hamuje, ale ma też kilka większych i mniejszych bolączek. Pompa wspomagania wymaga wymiany, gdyż wspoma na wolnych obrotach nie działa i trzeba użyć trochę mięśni, a no i strasznie hałasuje przez co auto brzmi kiepsko, bo spod maski rzęzi. Nagrzewnica prawdopodobnie jest do wymiany, bo nie ma ciepłego powietrza, może wystarczy przepłukać układ czy coś, nie zaglądałem tam, bo personalnie nie czułem potrzeby bawić się w to. Auto posiada Webasto, które od czasu zakupu (ponad 2 i pół roku) nie działało. Ma spękany przedni zderzak z laminatu który wymagałby odnowy. Klakson już ledwo zipie, bo go prawie nie słychać, lusterka elektryczne nie działają, bo były dokładane za poprzednie tuningowe i niestety ustawiać trzeba ręcznie. Na zimnym przez parę minut leciutko leci olej z filtra, prawdopodobnie jakaś uszczelka z niego przecieka, bo na ciepłym nic z filtra nie leci. Nie działa żarówka od licznika przebiegu i trzeba sobie przyświecać latarką, żeby zobaczyć ile już ma nalatane. Nie fabryczne czujniki są, ale działa tylko jeden z prawej strony, więc jak komuś zależy to musiałby je zmienić. Nie działa centralny od strony kierowcy i całe auto trzeba zamykać od strony pasażera albo bagażnika. Wnętrze jest w stanie nienajgorszym, ale jak na przebieg ponad 370tys i wiek auta, nie ma tragedii, głównie wypada wymienić podłokietnik na Ori, bo aktualny jest chyba z passata b5 i ogarnąć podsufitkę bo lekko wisi.
Więcej wad nie pamiętam, ale przy ewentualnych oględzinach dojdziemy wszystkiego co jeszcze było. No i drzwi z lewej strony kierowcy i pasażera mają trochę rdzy u spodu, ale odkąd ją mam to rdza się dalej nie rozprzestrzenia i jeszcze nic nie odpada. Ogólnie auto miało przygodę z prawej strony, ale została szybko i profesjonalnie ogarnięta, więc auto wygląda naprawdę dobrze, bo cała prawa strona była lakierowana. Jedynie rok temu zdjalem zderzak i delikatnie odstaje, ale jest to niefabryczny zderzak więc trzeba się postarać żeby dobrze to umocować i spasować. Głośniki trochę trzeszczą z tyłu i dobrze by było sobie zmienić. Manetka od kierunków do wymiany, bo tempomat przez to nie działa, a wcześniej działał póki się nie poddała.
Teraz pora na plusy:
Auto ma moc, dobrze się zbiera jak na 150KM i stary automat, skrzynia chodzi dobrze, nie szarpie chyba że się katuje auto wtedy przy wysokich obrotach może się lekko zamulić. Wygląd to wiadomo kwestia dyskusyjna, ale czysta i umyta wygląda ładnie i budzi zainteresowanie przechodniów. Ma wstawioną nową końcówkę TurboWorks (mam taką samą w innym aucie i robi robotę, słychać fajny basowy dźwięk). Wyposażenie jak na ten rocznik ma całkiem bogate, bo posiada 4 elektryczne szyby sprawne, grzane stołki z przodu które działają bardzo dobrze, jasne kremowe skóry z regulacją lędźwi, trójramienną kierownicę, radio beckera które jest coś warte i gra w porządku. Kanapa składana, więc można coś upchać i przewieźć. Dwa cupholdery przy ręcznym. Klimatyzacja sprawna, bardzo dobrze chłodzi. Podłokietnik jest ale niestety niefabryczny luźny i trzeszczący, ale jednak rękę idzie położyć i jest względnie wygodnie. Ma zawieszenie w bardzo dobrym stanie, sztywno się trzyma i nie wydaje hałasów, nie ma żadnych gwintów czy sprężyn obniżających, także zawias seria. Podłoga zdrowa, nie ma dziur. Nie wiem czy coś jeszcze tu jest warte wspomnienia.
Teraz pora na bajery i pakiet w jaki auto jest ubrane. Dokładki na progi to rdx, zderzak przód ori Mattig, bardzo rzadki temat do znalezienia, tył dokładka zderzaka również Mattiga nie do spotkania, spoiler rdx design, lampy przód ringi depo, kierunki przyciemniane folią. Światło stopu też nie oryginalne diodowe pod dachem, lampy diody tył Depo, też coraz ciężej dostępne. Grill rs, ale prędzej podróba.
W środku, zmienione zegary nie mam pojęcia z jakiego audi wydaje mi się, że ktoś popłynął i zrobił z kilku różnych swoje własne które są całkiem ładne, ale mają wypaloną jedna żarówkę. Lusterko z nawigacją też jakiś bajer który w sumie nic nie zmienia, bo jest dość przestarzały i trudny w obsłudze. Telefon komórkowy oryginalny audi który o dziwo działa, przyciski przy lewarku od skrzyni biegów do obsługi telefonu których nigdy nie rozszyfrowalem jak mają działać, dodatkowe wejście USB na konsoli środkowej sprawne. Za schowkiem pasażera znajduje się odtwarzacz MP3, który ma poprowadzony kabel, ale nie testowałem go. Więcej nic mi do głowy nie przychodzi.
Mogę dorzucić do auta jeszcze nowy rozrząd i lusterka tuningowe identyczne jakie miałem kiedyś tylko, że ciemno zielone. I może jeszcze jakieś pierdoły wygrzebie z piwnicy.
OC do 04.2025
PT do 15.11 tego roku
Jestem drugim właścicielem w Polsce, poprzedni ściągnął ją z Niemiec już z aktualnym pakietem tuningowym
W razie pytań proszę śmiało pisać