Sprzedam Audi A6 C5 quattro z legendarnym silnikiem 2.7 biturbo.
Silnik o oznaczeniu BES z mapą ABT podnoszącą moc do 290 KM.
Fabryczna, 6-biegowa, manualna skrzynia biegów o oznaczeniu FRQ.
Obecny przebieg ok. 301700 km.
Lakier czarny, LZ9W.
Audi jest w 100% bezwypadkowe. Na całym aucie jest oryginalny lakier, żaden element nie był malowany. Tylna klapa była przeze mnie wymieniana na drugi egzemplarz w kolorze (stara klapa rdzewiała przy dolnej listwie).
Audi po długich poszukiwaniach osobiście sprowadziłem z Niemiec w 2018 roku z przebiegiem 238000 km i od tej pory byłem jego jedynym użytkownikiem. Ostatni serwis w Niemczech był przy 232000 km. Przez cały okres mojego posiadania auto było garażowane w garażu podziemnym i serwisowane na bieżąco na częściach z górnej półki. Olej wymieniany co 10 tys. km (zawsze Valvoline VR1 5w50, przy ostatniej wymianie zmieniłem na Liqui Moly Molygen 5w40). Silnik pracuje bez zarzutu. Audi było myte tylko ręcznie lub na myjniach bezdotykowych.
Zaraz po zakupie została zamontowana instalacja LPG STAG oparta na dwóch reduktorach i wtryskach Magic Jet - instalacja jest tak zrobiona, że wszystkie osłony silnika zostały na swoim miejscu i po otwarciu maski instalacja nie rzuca się w oczy. Zbiornik we wnęce koła zapasowego realnie mieści do 65L gazu i wystarcza to na ok. 430 km normalnej jazdy w trasie lub trochę ponad 300 km samego miasta.
W samochodzie od 2022 jest zamontowany kompletny, customowy układ wydechowy ze stali nierdzewnej, zbudowany przez Dr X-haust na 4 tłumikach RM Motors. Downpipe'y również RM Motors, ze sportowymi katalizatorami 200 cpsi spełniającymi normę Euro-4, aby nie było żadnych problemów z badaniami technicznymi. Wydech jest tylko odrobinę głośniejszy od serii - moim założeniem było, aby wydobyć charakter silnika bez męczarni na trasie. Audi nie było strojone po zmianie wydechu, więc na pewno jest jeszcze trochę mocy do wyjęcia nowym programem.
Istotniejsze naprawy/wymiany:
- przy 232000 przez poprzedniego właściciela zostały wymienione obie turbosprężarki k03 na zupełnie nowe, oryginalne egzemplarze,
- 244500 - zregenerowana w firmie AutoVolante maglownica,
- 247000 - założony komplet amortyzatorów Koni STR.T i wymienione wszystkie wahacze z przodu,
- 257100 - wymieniony rozrząd, uszczelnione pokrywy zaworów,
- 278000 - wymienione sprężyny przód na Eibach Pro-Kit, wymieniona pompa wspomagania na bezawaryjną pompę od A6 C6 3.0 TDI,
- 282000 - montaż układu wydechowego,
- 296000 - wymiana sprzęgła z dociskiem (SACHS),
- 300100 - ostatnia wymiana oleju i filtrów (kabinowy, powietrza, oleju),
- 301600 - ostatnia wymiana filtrów gazowych (fazy ciekłej i lotnej) i obu reduktorów gazowych (stare przepuszczały gaz do podciśnienia).
Mankamenty/rzeczy do zrobienia:
- oba przednie błotniki do wymiany - typowa choroba modelu,
- lakier jest w dobrym stanie jak na swoje lata, ale jak to w używanym na co dzień aucie w tym wieku - znajdą się jakieś wgniotki, pojedyncze ryski czy odpryski,
- odklejający się materiał podsufitki (obecnie podsufitka przymocowana na szpilkach),
- poprzedni właściciel zmienił kierownicę na taką z przyciskami do sterowania radiem - niestety z zamontowanym radiem Kenwood to nie działa, ale może to kwestia uporządkowania pinów w kostce do radia.
Wyposażenie:
- bixenony
- dwustrefowy klimatronik
- skórzana tapicerka
- 4 el. szyby
- podgrzewane i w pełni elektrycznie regulowane przednie fotele
- komputer pokładowy
- nagłośnienie Bose
- Radio 2 din Kenwood z DAB+
- demontowalny hak (wbity w dowód)
- czujniki cofania tył
- alufelgi oryginalne Audi 17" z oponami letnimi Falken Azenis FK510
Nie zamieniam się, interesuje mnie tylko sprzedaż. Nie odpowiadam na SMSy. W razie pytań proszę dzwonić w godz. od 9 do 21.