Nadszedł czas na pożegnanie się z moim Audi A6 Allroad, który zakupiłem w maju 2018 roku. Byłem jego drugim właścicielem w Polsce, natomiast do kraju trafił jako 3 letnie auto sprowadzone na specjalne zamówienie z Niemiec.
Data produkcji to końcówka 2008 r., dlatego modelowo traktowany jest jako 2009 i oczywiście załapał się już na lifting – ledy w przednich i tylnych lampach i poprawiony silnik 3.0 TDI o mocy 240KM, CDYA. Napęd quattro 4x4. Aktualny przebieg 412788km. Większość na dłuższych trasach.
Bogato wyposażony:
- 6-cio biegowa automatyczna skrzynia biegów, z łopatkami przy kierownicy,
- kierownica wielofunkcyjna,
- tempomat,
- światła led do jazdy dziennej,
- koming leaving home,
- solarny szyberdach,
- system MMI z nawigacją, DVD, czytnikiem kart SD, bluetooth (tylko do rozmów), brak języka polskiego,
- nagłośnienie Bose,
- automatycznie sterowane fotele przód, podgrzewane,
- klimatyzacja dwustrefowa,
- jasna tapicerka skórzana,
- rolety przeciwsłoneczne drzwi tylnych i klapy bagażnika,
- zawieszenie pneumatyczne w pełni sprawne,
- automatyczna klapa bagażnika,
- czujnik zmierzchu i deszczu,
- czujniki parkowania przód i tył,
- do bagażnika dokupiłem dwa oryginalne holdery – sztywny i z taśmy, dzięki którym przewożone walizki czy zakupy nie fruwają po całym bagażniku,
- system bezkluczykowy KeyLess (czasami zdarzają się z nim problemy i przestaje działać, ale odpięcie klemy pomaga)
- alufelgi 19.
Auto ma bogatą historię serwisowania, a wszystkie naprawy, wymiany robione były w jednym warsztacie specjalizującym się wyłącznie grupą VAG. Z ważniejszych napraw (olej, filtry, płyny oczywiście zawsze na czas):
- sierpień 2018 wymiana poduszek w zawieszeniu przód i tył,
- styczeń 2019 regeneracja turbiny,
- wrzesień 2019 wymiana oleju w skrzyni biegów,
- lipiec 2021 wymiana koła pasowego z osprzętem, wymiana uszczelek wtryskiwaczy,
- kwiecień 2022 na skutek drobnej kolizji (zdjęcia do wglądu), wymiana przednich lamp, chłodnicy, oleju w skrzyni biegów – maska i zderzak zostały i po przyjrzeniu się ślady niewielkie zostały – mi to nie przeszkadzało,
- maj 2022 wymiana łożysk przód i tył,
- wrzesień 2022 nowy akumulator, alternator, sterownik i czujniki parkowania,
- listopad 2022 uszczelnienie szyberdachu i udrożnienie odpływów, regeneracja modułu w kolumnie kierownicy odpowiedzialnego za system bezkluczykowy,
- maj 2023 chłodniczka z EGR, klapy,
- czerwiec 2023 sprawdzenie wtryskiwaczy – nie wymagały regeneracji,
- sierpień 2023 czyszczenie DPF,
- marzec 2024 ostatnia wymiana tarcz i klocków hamulcowych, wymiana zamka w tylnych drzwiach pasażera,
- maj 2024 uszczelka klawiatury, czyszczenie wtryskiwaczy,wymiana paska i napinaczy,
- czerwiec 2024 sonda lambda,
- sierpień 2024 regeneracja turbiny (jest gwarancja), wymieniony rozrząd.
I tu zacząłem mieć problem ze wspomaganiem kierownicy. Niestety warsztat, który do tej pory zajmował się moim autem ucierpiał na skutek powodzi, więc pomocy musiałem szukać w innym. Padło na chłodniczkę EGR (którą wymieniałem rok wcześniej), zleciłem ponowną wymianę, po czym podczas jazdy próbnej auto zgasło, odpaliło następnego dnia, ale niestety po nagrzaniu silnika słyszalne są stuki.
Wizualnie w stanie dobrym. Jak wspomniałem, zostały z przodu ledwo zauważalne ślady po stłuczce, na drzwiach pasażera z tyłu mała wgniotka, na tylnej klapie buduje się brzydki odprysk do naprawy lakierniczej. Dach przy szybie przedniej też ma kilka odprysków.
Podjąłem decyzję o sprzedaży jako uszkodzone, bo mi już brakuje cierpliwości do kolejnych napraw (a raczej mojej żonie). Auto stoi pod warsztatem, który je unieruchomił. Nie jest przygotowane do sprzedaży (wnętrze nie sprzątane, na zewnątrz zakurzony przez pobliskie prace, może być rozładowany akumulator – ale to da się ogarnąć). Niestety w listopadzie 2024 minął termin przeglądu, którego z wiadomych przyczyn nie zrobiłem. Auto stoi na oponach letnich. Zimowe mam z 2023 roku po jednym sezonie i mogę dorzucić za dodatkową opłatą.
Osoby zainteresowane proszę o kontakt telefoniczny lub sms. Zastrzegam, że w związku z rodzajem wykonywanej pracy nie zawsze mam możliwość odebrania telefonu, ale w miarę możliwości oddzwaniam. Cena do rozsądnej negocjacji.