*Na sprzedaż stary klasyk - AUDI A8 D3 z 2006 roku z instalacją LPG*
Jestem szczęśliwym posiadaczem tego samochodu od 3 lat, nigdy mnie nie zawiódł podczas pokonywania dłuższych tras. Samochodem poruszam się na codzień i daże go wielką sympatią, jednak z racji na jego wiek, duże koszta eksploatacyjne i brak czasu jaki bym musiał mu poświęcić, muszę niestety przekazać go w ręce kolejnego posiadacza. Odkąd jest w moim posiadaniu zrobiłem nim zaledwie 30tys. km. Samochód był sprowadzany przez poprzedniego właściciela z USA i użytkowany na trasach Polska-Niemcy-Czechy, stąd w dużej mierze taki przebieg. Ja dokonałem zakupu już na miejscu w Polsce.
Niezawodny wolnossący silnik V8 sprawia że samochód jest dynamiczny a dźwięk silnika przy wyższych obrotach kojący dla ucha.
Spalanie na benzynie oscyluje w granicach 12-15l, natomiast duża butla gazowa daje zasięg 300-350km na jednym tankowaniu.
W środku czuć bardzo duży komfort podczas jazdy, a to za sprawą wygodnych foteli oraz dobrego wytłumienia kabiny, które sprawia że podczas jazdy nawet na autostradzie w środku nie jest specjalnie głośno ani nie czuć prędkości z jaką samochód się porusza. Do całokształtu idealnie wpasowuje się znakomite fabryczne nagłośnienie BOSE, które jeszcze bardziej dodaje frajdy z jazdy.
W samochodzie w zeszłym roku zostały wymienione:
- świece zapłonowe
- cewki zapłonowe
- czujnik temperatury gazu
- sprężarka od zawieszenia pneumatycznego
- klocki hamulcowe przód (tył jeszcze nie, ale przy wymianie przodu kupiłem od razu zestaw na tył)
- silnik wycieraczek
- akumulator
- chłodnica klimatyzacji
- skraplacz klimatyzacji
- sprężarka klimatyzacji
- klimatyzacja została nabita i działa bez zastrzeżeń
- pas klinowy
- filtr kabiny
- filtr powietrza
Olej w samochodzie jest wymieniany co 10tys. kilometrów
Olej w skrzyni biegów był wymieniany przy przebiegu 355000
Wyposażenie:
- tempomat
- 4-strefowa klimatyzacja
- podgrzewane i wentylowane siedzenia przód oraz tył
- elek. regulacja kierownicy, foteli
- kierownica wielofunkcyjna
- czujnik zmierzchu
- automatyczne poziomowanie reflektorów
- podgrzewane lusterka boczne
- elektrycznie regulowane lusterka boczne
- odpalanie i gaszenie bezkluczykowe
- otwieranie i zamykanie bezkluczykowe (otwieranie działa wszędzie, ale zamykanie działa tylko jednym przyciskiem na lewej klamce z tyłu)
- bagażnik otwierany z kabiny
- nagłośnienie BOSE
- czujniki parkowania przód i tył (jeden z przodu jest zepsuty, przez co reszta nie działa)
- kamera cofania nie jest podłączona, miała być zrobiona, ale została tylko zamocowana na klapie bagażnika
- spryskiwacze reflektorów
- napęd oczywiście quattro
- przyciemniane tylne szyby z zasłonami
- wiele innych, o których zapewne zapomniałem
Samochód jest do poprawek lakierniczych (w szczególności maska). Wnętrze pojazdu jest bardzo zużyte jednak patrząc po wieku i przebiegu myślę, że nie jest aż tak źle.
*Silnik*
Chodzi bez zastrzeżeń, rozrząd był wymieniany koło 300tys. km (poprzedni właściciel). Nic nie stuka nie puka, normalnie wkręca się na obroty, równo pracuje. Silnik sam w sobie oleju nie bierze, jednak z racji przebiegu potrzebowałby uszczelnienia, ponieważ gdzieniegdzie uszczelki przepuszczają olej.
Sporadycznie podczas jazdy samochód wrzuca się w tryb awaryjny gdzie ma nieznacznie obniżoną moc, jednak po restarcie błąd znika i jedzie dalej bez problemu. Nie znalazłem przyczyny tego błędu.
*Skrzynia biegów*
Na rozgrzanym oleju chodzi bez zarzutu, jednak na zimnym pojawiają się zgrzyty przy zmianie biegów między 4-6. Przeglądając fora motoryzacyjne stawiam na konwerter skrzyni biegów, ale nie diagnozowałem tego.
*Rozrusznik*
Audi odpala bez problemu stojąc nawet tydzień, jednak coraz częściej pojawiają się problemy z rozrusznikiem.
*Zawieszenie*
Samochód jedzie sztywno, podnosi się i opada bez problemu, sterowanie z komputera trybami jazdy również działa bez zarzutu. Jest nieszczelność w układzie co powoduje, że po całym dniu stania tył opada do zera (na mrozie jeszcze szybciej) i podnosi się do odpowiedniego poziomu dopiero przy uruchomieniu pojazdu. Czasami się zdarzy, że przez 2 dni nie opadnie wcale. Nie znaleźliśmy przyczyny tej bolączki.
*Przepustnica silnika*
VCDS czasami pokazuje błędy przepustnicy.
*Hamulec parkingowy*
Świeci się błąd hamulca postojowego na Fisie, ale nie interesowałem się tym, bo w automacie nie jest mi on potrzebny.
*Błąd Airbag*
VCDS pokazuje "zapalnik poduszki powietrznej pasażera", tej co jest pod siedzeniem.
*Szyba*
Szyba na drzwiach kierowcy ma lekkie pęknięcie w narożniku. Z zewnątrz nie jest to aż tak bardzo widoczne. Do dzisiaj nie wiem co tam zaszło i kiedy.
*Elektronika*
klasyka tych krążowników - zawsze gdzieś jest jakieś przepięcie w układzie, w szczególności zwarcia do masy, ale nie wpływa to na użytkowanie samochodu, sporadycznie jak jest zimno to się mu zaświeci EPC przy pierwszym odpaleniu, ale po przejechaniu paru km i restarcie silnika wszystko znika i działa bez zastrzeżeń.
Sporadycznie jest problem z regulacją fotela kierowcy w zakresie przód tył. Nie znalazłem przyczyny.
Z bolączek A8 - lampy z tyłu - 3 są w dobrym stanie, ale czwarta - po prawej stronie klapy bagażnika jest zajechana totalnie.
Stan ogólny samochodu jak widać po zdjęciach i przebiegu wskazuje, że trzeba w niego trochę zainwestować. Nie jest to na pewno "igła", ale jestem pewny że jak dostanie odrobinę serca to będzie cieszył swojego posiadacza i będzie wdzięcznie jeździł jeszcze długi czas przeżywając przy tym zapewne część swoich nowszych następców.
Wbrew rzeczom, które przedstawiłem jako wymagające zrobienia, użytkując ten samochód na codzień, uważam że można nim bez problemu wracać na kołach.
Przegląd ważny do stycznia 2026r.
OC ważne do grudnia 2025r.
Butla gazowa ważna do 2027r.
Samochód stoi na oponach zimowych. Opony w bardzo dobrym stanie. Koła wyważane w grudniu 2024r. Opony zimowe bez czujników ciśnienia.
Posiadam jeden kluczyk (poprzedni właściciel też nie miał dwóch kompletów)
Cena do negocjacji. Chętnych zapraszam do kontaktu, mogę także podesłać wszystkie błędy jakie pokazuje VCDS.