Mam na sprzedaż Audi Cabriolet typ 89, rocznik 1994 o oryginalnym przebiegu 200tyś km.
Auto jest w moim posiadaniu już od ponad 11 lat.
W tym czasie z hobbystycznego auta weekendowego stało się długoletnim projektem, który zrodził się z pasji do motoryzacji i radości z jazdy.
Auto zaczynało jako seryjny egzemplarz z elektro-hydraulicznym dachem, wypalonym od słońca wnętrzem i prostym dwu litrowym silnikiem benzynowym o oznaczeniu ABK.
Przez lata auto przeszło szereg modyfikacji wizualnych, mechanicznych, elektrycznych, zawieszeniowych i tapicerskich.
W tym momencie auto ma wbity w dowód silnik 1.8t, który na słabej mapie legitymuje się mocą 300+ (pb98), na mocnej mapie 400+ (pb98), a na bioetanolu moc rośnie nawet do 500+ (e50). Silnik strojony przez Tuned by Niuton.
Dla mnie jest to projekt skończony, który jednak dla nowego właściciela dalej stoi otworem dla dalszych zmian i czerpania radości z jazdy.
PONIŻEJ ZAMIESZCZAM OPIS NAJWAŻNIEJSZYCH ZMIAN I MODYMODYFIKACJI.
Na zewnątrz auto prezentuje się bardzo niepozornie i raczej starałem się utrzymać oryginalny wygląd bez zbędnych dodatków, które w krzykliwy sposób zdradzały by jego sportowy pazur.
Jednak wprawne oko wychwyci duże tarcze i hamulce Brembo skrywające się pod sportowymi lekkim felgami Audi Speedline, duży intercooler i lekko obniżone zawieszenie.
Natomiast ogólnie auto miało jak najmniej zdradzać swoim wyglądem to co potrafi na drodze. Poza tym cabrio jako typ samochodu sam w sobie zwraca już wystarczająco uwagę.
Znawcy marki docenią lampy soczewkowe w bardzo dobrym stanie i zderzak S2 o nienagannym wyglądzie z kompletem kratek, nie pocięty ani nie klejony. Dodatkowy plus stanowią praktycznie nowe halogeny.
Dach i szybę oceniam na stan dobry. Sam mechanizm elektro-hydrauliczny składania i rozkładania dachu działa bez zarzutu (dla osób zainteresowanych na potwierdzenie mogę przesłać filmik).
Natomiast modyfikacji mechanicznych jest tyle, że zdecydowanie łatwiej było mi podzielić je tematycznie i wylistować poniżej.
Silnik:
- Głowica i blok po obróbce w Dziak Motorsport
- Kute tłoki
- Kute korby
- Wałek dolotowy ADR J
- Turbo TD05 po regeneracji i przeróbkach w Perun Turbo
- High Torque Pulley Kit (zakołkowane dolne koło rozrządu)
- Reszta podzespołów po regeneracji lub nowa
Układ dolotowy:
- Intercooler 450x300x76
- Blow off Tial
- Większa przepustnica 70mm z adapterem
- Przekładka termiczna pomiędzy kolektorem dolotowym a głowicą
- Tip 4 calowy
- Stożek Pipercross
- Projekt i wykonianie dolotu według pomysłu Street Lane Garage
Układ chłodzenia:
- Nowa, customowa chłodnica wody robiona na zamówienie 60mm
- Wydajniejsze wentylatory
- Nowa chłodnica klimatyzacji
- Pas przedni z V6
- Customowy króciec wodny ze stali
Układ olejowy:
- Relokator i podstawka z termostatem Mocal
- Wszystkie węże zakute + króćce z FMIC
- 30-rzędowa chłodnica oleju
- Oil catch tank
Układ wspomagania:
- Nowa pompa wspomagania
- 9 rzędowa chłodnica płynu
Układ napędowy:
- Skrzynia FHN
- Sprzęgło 240mm jednomas kewlar
- Zamach odelżony
- Półosie 2.8 V6
- Short shifter
Układ paliwowy:
- Listwa paliwowa AGU
- Wtryskiwacze 850cc
- Pompa Boach 044
- Kute przewody paliwowe
- Czujnik Fuelflex
- Czujnik ciśnienia paliwa
Układ wydechowy:
- Customowy równoodległościowy kolektor wydechowy twin-scroll według projektu Street Lane Garage
- 4 calowy downpipe
- 3 calowy aktywny układ wydechowy na trzech tłumikach
Układ hamulcowy:
- Konwersja piast na 5x112 S2
- Zaciski przód Brembo z Audi S8 (pełna regeneracja) + tarcze 345mm
- Zaciski tył Brembo Porsche (pełna regeneracja) + tarcze 300mm
- Przewody hamulcowe przód i tył w oplocie
- Serwo z Audi S5
- Ręczny hydrauliczny
Zawieszenie:
- Przód gwint custom + amortyzatory Koni Sport z regulacją
- Tył gwint custom
- Przód customowe top mounty na zamówienie
- Regulowany drążek panharda
- Rozpórka na kielichy customowa robiona według projektu Street Lane Garage
- Drążek stabilizatora V6
- Całe zawieszenie (sanki, belka tył, wahacze, półosie) po renowacji i malowaniu proszkowym
- Poliuretany
Układ elektryczny:
- Wiązka zrobiona od podstaw według projektu Street Lane Garage
- Cewki z 2.0 TFSI
- Komputer Emu (dwie mapy, rolling anti lag, aktywne sterowanie przepustnicą wydechu + manualne otwieranie)
Wnętrze:
Środek auta również został utrzymany w oryginalnej stylistyce ale posiada kilka smaczków i rarytasów, które są cenione i poszukiwane na grupach Audi 80.
Tapicerka na nowo obszyta skórą w firmie MG MAX (boczki, kierownica, fotele, kanapa, ręczny i mieszek skrzyni biegów). Dodatkowo auto wyposażone w elektryczne i sportowe fotele Recaro dedykowane do tych modeli (bardzo trudne do zdobycia i cenione).
Fabrycznie ten model wyszedł z bardzo rzadkimi dekorami, które kolorystycznie pięknie się prezentują (kolor kawowo-orzechowy) szczególnie w połączeniu z ciemną tapicerką.
Trójramienna kierownica z audi A4 o bardziej sportowej charakterystyce niż oryginalna czteroramienna (na mały wieloklin, bez żadnych przejściówek).
Dołożyłem również sztywną podstopnicę, bo oryginalnie wszystkie cabrio wychodziły z miekką.
Posiadam również dedykowany winschott firmy Pietryga, który moim zdaniem prezentuje się zdecydowanie lepiej niż oryginalny.
Jeżeli dotarłeś do końca tego obszernego opisu i dalej jesteś zainteresowany tym wyjątkowym projektem to zapraszam do kontaktu. Chętnie udzielę więcej informacji telefonicznie lub na żywo.
Na koniec od razu udzielę odpowiedzi na podstawowe pytanie: Projekt bliski memu sercu jednak sprzedaję bo mam w planach zacząć coś nowego.
Pozdrawiam i zachęcam do kontaktu.