Witam. Do sprzedania wystawiam moje RS-4 B7 avant w kolorze Avus Silver. Auto jest z rynku Szwajcarskiego, sprowadzone w 2015 r.
W moich rękach 7 lat. Kupiłem auto z przebiegiem 120 tys. km. Aktualnie na zegarze 204 tyś. i powoli rośnie.
W związku z tym, że motoryzacja jest moją pasją, z moim RS4 przeszliśmy sporo modyfikacji, serwisów czy wymian części, które jeszcze przez dłuższy czas będą cieszyć nowego właściciela.
Nie będę się rozpisywał o modelu, bo każdy kto się nim interesuje, wie jakie są jego pozytywy czy niewielkie bolączki, z którymi dobry mechanik, znający się na modelu, poradzi sobie bez problemu.
Nie piszę tutaj o wymianach, serwisach, które zostały zrobione w pierwszych latach eksploatacji - posiadam oryginalną książkę serwisową (wszystkie dokumenty, instrukcje, dwa kluczyki itd.) Chciałbym jednak przekazać istotne informacje, które znacząco wpływają na dalszą eksploatację tego auta.
Przez ostatnie 4-5 lat auto przejechało niewiele km., ale zostało sporo w nim zrobione, poprawione itp.
Wszystko co pamiętam i jest istotne:
- zawieszenie Bilstein B14 (nowe zamontowane przy przebiegu ok. 150 tys.km)
- nowe koło dwumasowe z nowym dociskiem i wzmocnioną tarczą sprzęgła od „Sprzęgła- Radzikowski” (przy przebiegu ok. 170 tys. km.)
- nowy kompresor klimatyzacji (przy ok. 170 tys. km.)
- nowe pompy paliwowe wysokiego ciśnienia (przy przebiegu ok. 190 tys. km)
- nowe świece zapłonowe (190 tys. km)
- nowe żarniki bixenon (Osram)
- czyszczenie kolektora dolotowego zaworów ssących etc. (przy przebiegu ok. 190 tys. km)
- montaż „oil catch tank”
- zrobiony porządek z cewkami zapłonowymi
- nowe wszystkie wahacze przedniego zawiasu (Meyle HD – przy przebiegu ok. 190 tys. km)
- nowe zwrotnice
- regeneracja przednich przegubów na półosiach (ok. 170 tys. km)
- regeneracja rozrusznika (przy ok. 170 tys. km)
- tarcze hamulcowe (rotory od Pizza Brakes + klocki EBC Yellow Stuff - najlepszy zestaw do normalnej jazdy jaki miałem w tym aucie - polecam. Klocka jest jeszcze połowa, tarcze spokojnie wytrzymają zmianę na kolejny zestaw nowych klocków. Tył też w miarę świeży (Ferodo).
Motor trzyma moc, potwierdzeniem jest hamownia (ProMotor - Kuba).
Układ wydechowy: rury tzw. X-pipe (Supersprint) plus tłumiki zrobione na wzór oryginałów, klapy na pilota - wszystko z „kwasówki” z wykorzystaniem oryginalnych końcówek (Przemo Car).
Olej silnikowy zmieniany co ok. 5 max 8 tys km - Valvoline VR1 5W-50
Olej w skrzyni i dyferencjale zmieniony przy 150 tys. km
Dwa komplety kół oryginalnych do RS4B7: grafitowe z oponami Pirelli P-Zero - stan dobry, srebrne z oponami Nokian WR A4 - stan bardzo dobry.
Nie wspominam o filtrach powietrza, kabinowym etc. - wszystko na bieżąco wymieniane, dużo wcześniej niż fabryka zaleca.
Auto serwisuje u zaufanego mechanika. W aucie wszystko działa, ostatnio przepaliła się żarówka LED do jazdy dziennej (DRL)- dwie nowe już założone.
Geometria oczywiście przy każdej ingerencji w zawieszenie (Sylwester - Serwis VAG Dobrucki).
Na pewno wszystkiego nie pamiętam. Auto zadbane, garażowane, rozgrzewane przed jazdą, przed całkowitym odkręceniem obrotów, zawsze olej rozgrzany do min. 60 stopni.
W komputerze FIS jest dołożony moduł, który umożliwia monitorowanie wielu parametrów silnika, przyśpieszeń, dokładnych prędkości itp.itd.etc. Fajny bajer (stworzony przez Polaka), głównie do FIS A4 B7. Są od czasu do czasu aktualizacje oprogramowania modułu (głównie graficzne i dodatkowe opcje), ale z braku czasu nie robiłem tego od paru lat.
Zapraszam zainteresowanych.