Drodzy miłośnicy motoryzacji,
W związku z decyzją zakupu nowego AUD RS3 8Y, wystawiamy na sprzedaż naszą perełkę czyli AUDI S3 8V.
Audi S3 kupione w autoryzowanym salonie AUDI w Polsce w kwietniu 2020 roku przez naszego dobrego kolegę, również miłośnika samochodów. Od samego początku samochód został został dotarty zgodnie z procedurą i lakier zabezpieczony ceramiką Gtechniq.
Pierwsza wymiana oleju odbyła po 1.000 km co jest bardzo istotne z punktu widzenie zlania wszelkich drobinek i opiłków po produkcyjnych co wiele testów już potwierdziło jaki ma to kluczowy wpływ na dalszą eksploatację. Kolejne wymiany olejowe odbywały się co 8-10.000 km. (Olej Millers)
Samochód nigdy nie brał udziału w wyścigach na torze i jest absolutnie bezwypadkowy.
Posiadam zrobioną wycenę i opinię rzeczoznawcy wykonaną przez DEKRA z czerwca 2024 roku na wartość ponad 140 tyś. zł.
Zawsze od nowości garażowany , olej zagrzewany i studzone turbo po zakończonej jeździe. Ostatnie 3 zimy nie użytkowany. Audi jako 3 samochód w domu, więc jeżdżony głównie w ładną pogodę.
Uwaga – cena samochodu w ogłoszeniu tj. 139.900 zł dotyczy samochodu w wersji seryjnej , czyli z seryjnymi hamulcami, seryjnym układem wydechowym, seryjnym intercoolerem, seryjnymi felgami 18” AUDI, oraz seryjnym oprogramowaniem – ponieważ wszystkie te komponenty leżą w pudełkach w garażu.
Natomiast samochód został poprawiony w zakresie największych ograniczeń czy też niedoskonałości fabrycznych (hamulce, układ chłodzenia), które w grupie VAG dotyczą zestawów 2.0 TFSI
1. HAMULCE RS3– 6 tłok zacisk + tarcza 375 mm od RS3 8Y – montaż czerwiec 2024 - na gwarancji
Seryjne hamulce są bardzo mało wydajne ze względu na wielkość zacisku/klocka i jego konstrukcji (1 tłoczkowy zacisk). Niestety mimo wymiany na lepszej jakości tarcze nacinane i bardziej agresywne klocki taki zestaw nie dawał bezpieczeństwa na drodze.
W czerwcu 2024 roku został założony cały nowy zestaw hamulcowy – oryginalny AUDI od modelu RS3 8Y wraz z nowymi przewodami hamulcowymi w stalowym oplocie oraz wymianą płynu hamulcowego. Takie rozwiązanie dało możliwość montażu PLUG&PLAY. Tarcza hamulcowa jest dużo grubsza i ma większą średnicę 375 mm (łącznie daje to olbrzymią powierzchnię cieplną) . Zacisk jest 6-tłoczkowy co daje razem niesamowicie krótką drogę hamowania i poczucie bezpieczeństwa.
Cały zestaw założony (jako nowy z kartonu) w firmie WRK BRAKES – Adam Wareluk – olbrzymia wiedza i doświadczenie w zakresie budowy układów hamulcowych . Hamulce zostały ułożone w odpowiedni sposób zgodnie z procedurą.
Cena po rabacie – 10.000 zł (normalnie 13.000 zł)
2. Układ wydechowy SPORTTIG (2022) + Downpipe MG SPORT (montaż kwiecień 2024 - COMPSPORT-na gwarancji)
Seryjny układ wydechowy ma dość ograniczoną przepustowość co bardzo ogranicza wydajność jednostki napędowej. Dlatego został wykonany z najwyższej jakości materiałów najpierw układ wydechowy z otwieranymi klapami przez firmę SPORTTIG , a w kwietniu 2024 został zamontowany nowy Downpipe MG SPORT w firmie COMPSPORT w Krakowie.
Dzięki takiemu rozwiązaniu można jeździć komfortowo, cicho nawet przy gwałtownym przyspieszaniu , lub przy otwartych klapach poczuć prawdziwe oblicze sportowego układu wydechowego.
Cena po rabacie – 8.000 zł (normalnie 12.000)
3. Intercooler – DO 88 (montaż kwiecień 2024 – COMPSPORT - na gwarancji)
Wydajny układ chłodzenia w samochodzie to podstawa stabilności jednostki napędowej, duża większa wydajność i żywotność. Jak powszechnie wiadomo grupa VAG seryjnie nie montuje wydajnych cooler’ów. Po sprawdzeniu różnych modeli Wagnera, FMIC, AIRTEC czy TURBOWORKS, wybór padł na DO 88 po rekomendacjach . Dzięki nowemu intercollerowi temperatura w układzie jest niższa nawet o 12 stopni
Główne zalety DO 88 względem seryjnego:
– powierzchnia intercoolera 13342cm3 (7676cm3) - DO 88 jest 74% wiekszy!
– Air flow 0,15bar/2,18psi spadek ciśnienia: 448CFM (335CFM), DO 88 - 34% wiekszy!
– temperatura w dolocie: 29°C (oryginał 37°C), DO 88 - 8°C niżej!
Cena – 3.000 zł
4. COMPSORT – strojenie i nowe oprogramowanie
Jak powszechnie wiadomo COMPSPORT to jeden z najstarszych serwisów grupy VAG w Polsce.
Ogromne doświadczenie w Motorsporcie zdobyte przez kilkanaście lat daje duży komfort dla właścicieli samochodów oddających w ich ręce swoje perełki.
Wszelkie nowe nastawy zrobione pod kątem bezpieczeństwa i żywotności wszystkich podzespołów tak aby bezobsługowo jeździć przez kolejne dziesiątki czy setki tysięcy kilometrów (naszego przyjaciela GOLF 7R z takimi samymi zmianami ma już 230 tyś kilometrów bezproblemowej jazdy. Oczywiście kluczem jest wiedza kierowcy jak prawidłowo zmieniać, zagrzewać olej, studzić turbo itd.)
Nowe oprogramowanie silnika, skrzyni biegów i quattro zostały wprowadzone. Dodatkowe zostały wymienione świece zapłonowe od RS6 , nowa odma olejowa, wydajniejszy dolot powietrza do turbo.
Cena po rabacie – 7.000 zł (wymiana Downpipe, wymiana InterCooler + strojenie silnika/skrzyni/quattro)
5. Felgi OZ Supperlegera – 7 kg/szt
Felgi są w kolorze – satynowy brąz.
Wymagają drobnej renowacji na rantach. Przy okazji można zmienić kolor według uznania.
Założone opony Yokohama z bieżnikiem 6,5mm z roku produkcji 2023
Cena zestawu - 4.500 zł (nowy taki zestawi to koszt 11.000 zł)
6. Opony 225/40/18 – MICHELIN PILOT SPORT 5
Kupione nowe ale nie założone.
Cena – 2.000 zł
7. Folia PPF + Pakiet powłok ceramiczny Cleantle ADMIRE – kwiecień 2024
Zostały zabezpieczone na nowo wszystkie powierzchnie karoserii (lakier, szyby i felgi) i położona folia PPF na lampach przednich. Ceramika najnowszej generacji z dużą ilością grafenu powoduje, że samochód się praktycznie nie brudzi i wygląda lepiej niż samochód z salonu.
Gratis -(normalnie koszt 4.500 zł)
Podsumowując samochód można kupić w opcji totalnej serii bo wszystkie dodatkowe części można zdemontować i założyć fabryczne, bo pasują jak klocki lego i wgrać seryjne ustawienia ale zachęcam do wersji dużo lepszej.
Oczywiście jestem otwarty na negocjacje osoby poważnie zainteresowane zakupem. (Gdańsk/Warszawa)