Sprzedam Audi s5 4.2 z 2009 roku w manualu.
Aktualny przebieg to 157 500km.
Samochod zakupiłem niecały rok temu. Na wstępie ogarnąłem problem klap. Kolektor został wyczyszczony a klapy wykodowane. Wymieniłem klocki i tłoczki w zaciskach oraz przednie wahacze. Wleciała też nowa pompa wody oraz nowe świece.
Uszczelniona na nowo miska i oczywiście wymieniony olej 3 razy od czasu zakupu gdzie miała 149tys km. Na początku zalewany był liqui moly 5w50 ostatecznie zostałem na 5w40 wraz z dodatkiem do oleju CERATEC.
Finalnie po tym pojechałem na hamownię gdzie jak wspomniałem wykodowano klapy kolektora. Tam wgrano tzw popsy i poprawiono mapę. Mam wykres z hamowni na 345KM. Kilkukrotnie wymieniłem także wysprzegliki które uporczywie się sypały.
Aż do grudnia 2024 gdzie Winnym okazało się sprzęgło które także zostało wymienione. Cały kompletny zestaw. Po ściągnięciu silnika okazało się że z jednej strony brakuje katalizatora z drugiej jednak był. Jak się można domyślić poprzedni właściciel coś przy tym majstrował. Także zaznaczam że katalizatorów nie ma. Nie ma też końcowych tłumików przez co sk’a jest dosyć głośna ale przy tym silniku miód dla uszu. Ewentualnie można próbować wstawić spowrotem końcowe tłumiki i całkowicie ją wygłuszyć.
Do wymiany boczek fotela kierowcy i ewentualnie przednią dokładka bo już troszkę się posypała.
Z historii poprzedniego właściciela wiem że w samochodzie wymieniono przedni zderzak po kontakcie z jakąś zwierzyną (mam zdjęcia) oraz cały samochód przeszedł pełną korektę lakieru w ASO jakieś 2 lata temu. Malowanie na koszt ubezpieczyciela z AC :). Mam na to fakturę na ok 12tys. Historii dalszej samochodu nie znam bo nie ma tych informacji na internecie. Przynajmniej ja się ich nie doszukałem.
Na wszystkie te naprawy o których pisałem mam zdjęcia oraz faktury do wglądu.
Finalnie Audi prezentuje się tak jak zdjęciach. Jakieś podstawowe mankamenty wizualne czyli odpryski itd. Też się znajdą.
Zapraszam do kontaktu. Postaram się sumiennie wszystko o samochodzie opowiedzieć.