Przedmiotem ogłoszenia jest mój prywatny samochód, którego jest właścicielem od 2022 roku. Pojazd marki Audi S5 z silnikiem 4.2 V8 FSI o mocy 354 koni mechanicznych, wyposażony w automatyczną z 6-cio stopniową skrzynię biegów. Auto posiada bardzo niski przebieg jak na swój wiek (14 lat), bo tylko 130 tys. km. Jestem jego pierwszym właścicielem w Polsce. Auto wyprodukowane w roku 2011, czyli wersja przed liftem i sprzedane przez Audi w roku 2012, czyli można powiedzieć jest to najmłodszy egzemplarz jaki da się znaleźć modelu S5 z silnikiem benzynowym wolnossącym o pojemności 4.2 V8. Jeśli mnie pamięć nie myli od roku 2012 były Audi S5 wychodziły już tylko z silnikami o pojemności 3.0 TFSI.
VIN: WAUCVAFR6CA002132
Auto kupiłem jako drugi samochód (poza tym posiadam jeszcze kombi jako daily) – głównie na weekendowe wypady za miasto i z czystej pasji, przy okazji spełniając małe marzenie z młodszych lat. Przez cały czas w moich rękach był garażowany i otoczony należytą troską, a w zamian odwdzięczał się bezawaryjnością, pięknym brzmieniem silnika i ogromną przyjemnością z jazdy.
Historia pojazdu
Auto zostało sprowadzone z USA, konkretnie ze stanu Floryda. Aukcję wygrałem w październiku 2022 roku – samochód miał niewielką szkodę, poduszki powietrzne nie były wystrzelone. Dysponuję zdjęciami zarówno z aukcji, jak i z momentu odbioru auta przez firmę transportową. Proces importu zleciłem specjalistycznej firmie zajmującej się sprowadzaniem pojazdów.
Auto dotarło do mnie w okolicach lutego 2023 roku, wtedy też rozpoczęła się diagnoza i naprawy, by mogło ponownie wyjechać na drogę. Mam pełną dokumentację fotograficzną każdego etapu, a także szczegółowy arkusz z listą wykonanych prac – co zostało wymienione lub naprawione, kiedy, przez kogo i za jaką kwotę. Wszystko udokumentowane fakturami, paragonami i innymi potwierdzeniami.
Finalnie auto zostało zarejestrowane w 2024 roku. Przegląd techniczny jest ważny do 15.06.2025, a ubezpieczenie do 14.06.2025.
W między czasie udało mi się też odwiedzić autoryzowany salon Audi aby wyciągnąć trochę informacji o historii pojazdu, z najważniejszych rzeczy jakich się dowiedziałem:
Auto było serwisowane w ASO do 65 tys. mil (ok 105 tys. km) - gdy je sprowadziłem miało na liczniku +- 127 tys. km
Rozrząd nie był wymieniany,
Nie było żadnych napraw lakierniczych,
W 2014 r była wymieniana jedna kompletna listwa wtryskowa.
Auto na dzień dzisiejszy posiada:
- Zregenerowany rozrusznik
- Nowy akumulator
- Wymieniony olej w skrzyni biegów + filtry (Meyle)
- Nowe tarcze Zimmermann Coat Z 345 mm + klocki Ferodo Premier (przód)
- Sprężyny obniżające, niestety nie wiem jaka firma, wiem, że są w kolorze czerwonym. Auto przyjechało już na nich, gdyby przyszłemu właścicielowi było za twardo lub za nisko dorzucam w komplecie zestaw sprężyn oryginalnych OE, które zakupiłem z myślą wymiany, ale finalnie estetyka wygrała z wygodą
- Wymieniony filtr kabinowy + nabita klimatyzacja - 07/2024,
- Wymienione wahacze zawieszenia - przód,
- Fotele i wszystkie skóry w środku wyczyszczone i zabezpieczone chemią od Colourlock - 09/2024,
- Samochód w tym momencie stoi na 19 calowych felgach Audi OE Rotor i ma założone letnie opony
- Na początku marca 2025 została wykonana naprawa kliku głębszych rys/odprysków na lakierze oraz jednoetapowa korekta lakieru całego auta.
Wyposażenie (wymieniam tutaj tylko ważniejsze elementy, dla zainteresowanych mam też całą konfigurację auta otrzymaną z serwisu Audi)
- Silnik 4.2L FSI V8 CAUA
- Stały napęd na cztery koła quattro
- Cztery końcówki układu wydechowego
- LED-owe światła do jazdy dziennej
- Fotel kierowcy z funkcją pamięci ustawień
- Sportowa, wielofunkcyjna kierownica skórzana (3-ramienna) z przyciskami do obsługi systemu audio oraz manetkami do zmiany biegów
- Elektroniczny tempomat
- System nagłośnienia Bang & Olufsen
- Uniwersalny otwieracz do bram garażowych HomeLink
- Automatyczna 3-strefowa klimatyzacja z nawiewami dla pasażerów tylnej kanapy
- Podświetlany, zamykany schowek z nawiewem chłodzącym
- Automatycznie przyciemniające się lusterko wsteczne z kompasem
- Automatyczne światła sterowane czujnikiem, z funkcją „coming home” i „leaving home”
- Przeszklony panoramiczny dach uchylno-przesuwny z roletą przeciwsłoneczną
- Przedni grill w kolorze matowej platynowej szarości z chromowanymi listwami
- Lusterka boczne w stylu aluminiowym, podgrzewane i sterowane elektrycznie, z wbudowanymi kierunkowskazami LED oraz funkcją „3-krotnego mignięcia” przy lekkim dotknięciu przełącznika kierunkowskazów; pamięć ustawień
Powód sprzedaży
Niestety, w ostatnim czasie rzadko korzystam z tego auta ze względu na brak czasu (inne obowiązki), a jak pisałem wyżej posiadam jeszcze jedno auto, które jest bardziej użytkowe - kombi. Od zimy auto głównie stoi w garażu. W najbliższych miesiącach raczej się to nie zmieni, ponieważ wiosną 2025 roku rozpoczynam budowę domu i niekoniecznie tego wolnego czasu przybędzie z tego powodu, kto przerabiał temat ten wie co mówię. Uważam, że samochody są po to, by jeździć, więc zamiast trzymać go w garażu, wolę oddać w dobre ręce – przy okazji zwalniając trochę środków, które na pewno przydadzą się na ww. budowę.
Auto można obejrzeć w Gdańsku – zapraszam na oględziny i jazdę testową. Najlepiej kontaktować się telefonicznie. Jeśli nie będę mógł odebrać, proszę o SMS z informacją, że chodzi o samochód – na pewno oddzwonię.
Podczas spotkania możemy podjechać do dowolnego serwisu lub stacji diagnostycznej. Chętnie opowiem więcej, niż zamieściłem w ogłoszeniu na temat samochodu, a także udostępnię komputer z oprogramowaniem diagnostycznym VCDS, można samodzielnie sprawdzić auto.
Szanując zarówno swój, jak i Państwa czas, możliwość negocjacji ceny rozważam wyłącznie przy oględzinach.