Sprzedam wspaniały samochód - a jeśli szukasz zadbanego egzemplarza, to jest TA okazja :-)
Auto dostarcza niesamowitych wrażeń - wizualnych, dźwiękowych i tych z jazdy. A przy tym niesamowicie uniwersalny: może jechać miękko i cicho jak rodzinna limuzyna, a po chwili zmienić się w wyścigówkę.
Kupione w 2019 roku jako 3-latek z Niemiec (1 właściciel, przebieg 75 tys. km). Od tego czasu użytkowane przez dojrzałego miłośnika motoryzacji.
# Stan techniczny
Samochód bezwypadkowy z oryginalną powłoką lakieru 110-140. Dla mnie oczko w głowie. Nie był na torze, nie jest nadmiernie eksploatowany, a przed jazdą dla przyjemności zawsze rozgrzewany. Turbosprężarka po trasie schładzana spokojną jazdą przez 10-15 min przed zgaszeniem silnika.
Mnie wystarczył w zasadzie fakt, że mam taką moc pod ręką (nogą) niż jej faktyczne używanie. Oczywiście wyprzedzanie tym autem to i przyjemność i bezpieczeństwo. W górach używałem ręcznej zmiany biegów łopatkami, aby nie męczyć silnika pracą na niskich obrotach 1000-1500 pod obciążeniem.
# Stan wizualny
Po zakupie nałożona została pełna ceramika na elementy lakierowane oraz felgi. Dodatkowo progi drzwi, próg bagażnika, przedni zderzak, lusterka oraz wnęki klamek drzwi zostały zabezpieczone folią. Ceramika była odświeżana raz w roku w tym samym studiu, razem z detailingiem wnętrza za każdym razem.
# Bogate wyposażenie
Systemy wspomagające i bezpieczeństwo:
✔ Aktywny tempomat ACC
✔ Asystent pasa ruchu (Audi Lane Assist)
✔ Asystent martwego pola (Audi Side Assist)
✔ Aktywna ochrona przed zderzeniem (Audi Brake Assist)
✔ Wyświetlacz przezierny na szybie (HUD)
✔ Pełny system bezkluczykowy
Komfort i wnętrze:
✔ 4-strefowa klimatyzacja
✔ Fotele sportowe S-Line – podgrzewane, elektryczna regulacja, wsparcie lędźwi, fotel kierowcy z pamięcią ustawień
✔ Tylna kanapa podgrzewana
✔ Wielofunkcyjna sportowa kierownica – obszyta skórą, z łopatkami zmiany biegów
✔ Elektryczny hamulec postojowy
✔ Automatyczny hamulec – nie trzeba trzymać nogi na hamulcu np. na światłach
Praktyczne rozwiązania:
✔ Ogrzewanie postojowe + sterowanie pilotem
✔ Elektrycznie sterowana klapa bagażnika – przycisk w drzwiach kierowcy, klapie oraz gesty nogą
✔ Domykanie drzwi – dołożone w profesjonalnym warsztacie Audi Retrofit na oryginalnych częściach
✔ Fabryczny hak elektrycznie wysuwany
Multimedia i technologie:
✔ Apple CarPlay
✔ Fabryczna nawigacja Audi – najnowsze mapy 2023-2024
✔ Bluetooth – rozmowy telefoniczne i streaming audio
✔ System audio – CD/DVD/MP3, 2 sloty na karty SD, slot na kartę SIM
✔ Ładowarka indukcyjna – dedykowane miejsce w podłokietniku
✔ Wejścia: 2x USB, 1x AUX (mały jack)
Oświetlenie i widoczność:
✔ Reflektory Audi Matrix LED – dynamiczne światła drogowe, automatyczne wycinanie obiektów
✔ Czujnik deszczu i zmierzchu – automatyczna reakcja na warunki pogodowe
✔ Lusterka zewnętrzne – elektrycznie sterowane, podgrzewane, samościemniające
✔ Lusterko wewnętrzne – samościemniające
✔ Rozpoznawanie znaków drogowych – wyświetlanie na zegarach
Dynamika jazdy:
✔ Audi Drive Select – tryby jazdy: Auto, Comfort, Dynamic, Individual
✔ Zawieszenie pneumatyczne – regulowana twardość + możliwe zwiększenie prześwitu w terenie lub na śniegu
✔ Tryb sportowy silnika i skrzyni biegów – aktywacja jednym ruchem lewarka
# Modyfikacje i ulepszenia
Samochód ma podniesioną moc oraz moment obrotowy w profesjonalnym warsztacie. Nowa mapa sterownika silnika oraz sterownika skrzyni biegów została wgrana z priorytetem bezpieczeństwa wszystkich podzespołów. Moc wzrosła z 450 na 510 KM, a moment obrotowy z 550 na 700 Nm. Nie ma z tego powodu najmniejszych problemów, a moc i radość z jazdy jest niesamowita. Posiadam fakturę na tę usługę oraz wykres z hamowni.
# Spalanie
Ten samochód ma system COD (Cylinder on Demand), czyli potrafi odłączyć połowę z 8 cylindrów w trybie żeglowania, gdy nie potrzebuje więcej niż bodajże 300 Nm momentu. Działa to świetnie i zupełnie niezauważalnie dla kierowcy, widać to tylko po zielonym kolorze na wyświetlaczu. A dzięki m.in. temu spalanie przy takiej pojemności i mocy wynosi w trybie mieszanym miasto/trasa ok.12 litrów na 100 km. W mieście wszystko zależy od ruchu, można się zmieścić w 14-15l, a może i zjeść 20 w korku. W trasie przy prędkości 120-140 spalanie to 9-10l na 100 km.
# Regularny serwis
Serwisy olejowo/filtrowe co rok (czyli co 8 tys. km) w warsztacie specjalizującym się w grupie VW Audi we Wrocławiu (RS Serwis ul. Szybowcowa). Wszystkie wymiany okresowe wg zaleceń producenta na oryginalnych częściach i z fakturami.
! UWAGA ! - słynne sitko oleju wymienione w ramach akcji serwisowej Audi w ASO Wrocław w 08.2022 przy przebiegu 100 tys km.
Ostatnie serwisy:
Sierpień 2024 – duży serwis przy 120 tys km (koszt 10 tys)
* Tarcze + klocki przód (oryginalne)
* Świece zapłonowe
* Wymiana oleju w skrzyni (drugi raz – pierwszy przy 60 tys. km)
+ jak co roku - serwis olejowy z filtrem oraz filtry powietrza, paliwa, kabinowy
Luty 2025 – dodatkowe wymiany eksploatacyjne (koszt 5 tys):
* Uszczelka drzwi kierowcy (eliminacja szumów)
* Podstawa lusterka pasażera
* Klapka wydechu
* Kratka wlotu powietrza
Chyba jedyną większą naprawą w tym samochodzie była wymiana wału napędowego na tylną oś w roku 2022/2023, powodem były delikatne dźwięki (mnie to przeszkadzało, w moim samochodzie musi być idealnie). Wał został wymieniony na inny oryginalny i w pełni sprawny z małym przebiegiem (w starym mocowanie / guma była zużyta, ale nie występowało to jako część do wymiany).
# Dwa komplety kół
✔ Letnie: 20" oryginalne felgi Audi, Michelin Pilot Sport 4S (bieżnik 6 mm)
✔ Zimowe: 19" oryginalne felgi Audi, Michelin Alpin 5 (bieżnik 6 mm)
# Dwa kluczyki + pilot Webasto
# Umowa kupna-sprzedaży (od osoby prywatnej), bez zamiany
# Ubezpieczenie 08.2025, przegląd 11.2025
# Hak w dowodzie + trzecia tablica
$ Cena
Cena adekwatna do stanu. Dla zdecydowanej osoby możliwa niewielka negocjacja.
# Kontakt tel: 9:00 – 21:00. Odpowiem na wszystkie pytania. Jeśli nie odbiorę, proszę o SMS - oddzwonię.