Rozważam sprzedaż, S8 grudzień 2000 r., przebieg na bieżąco rośnie, obecnie 241.000 km.
Rozważam sprzedaż bo nie wychodzi mi z tym autem jako autem użytkowym - głównie w trasy, a takie miało być. Za czesto w garażu z nabłyszczonymi nowymi oponami Bridgestone, a ja wymyślam że pojadę innym autem bo szkoda wyciągać S8 skoro takie czyste i nawoskowane woskiem za 250 zł / 100ml. Muszę też kupić auto mniej wymagające, mam oprócz niej 2 auta weekendowe.
Kupilem bardzo ją jako bardzo zadbaną (kosztowała mnie ponad 40k), a ogarnąłem naprawdę sporo (koszt ponad 20k) z tego dużo na zapas jak całe tylne zawieszenie z piaskowaniem belki, stabilizatora itd.
Na ten moment jest przygotowana mechanicznie, wizualnie była niemal idealna oprocz kierownicy która została obszyta kilka tygodni temu.
Konkrety:
1. Jest LPG - montaż w 2023 roku, Stag Qmax, instalacja zamontowana przez poprzedniego właściciela. Zrobione porządne mocowanie butli we wnęce koła, o którym wielu monterów „zapomina” (plastikowa wnęka bagażnika). Auto na przeglądzie gazu/ocenie instalacji było w DC Auto pod Warszawa.
2. Wyposażenie pokładowe w pełni sprawne, więcej ciężko napisać - każdy element wyposażenia działa. Kupiłem auto z niesprawną regulacją zagłówków z tyłu, niedziałającymi halogenami/przeciwmgielnymi, szwankującą multifunkcją kierownicy - to zostało naprawione.
3. Mechanicznie auto w pełni sprawne, dużo rzeczy zrobiłem po zakupie, niektóre na zapas:
a) wymiana całego tylnego zawieszenia razem z łożyskami i amortyzatorami niewidocznymi na jednym ze zdjęć. Oprócz tulei belki udało się dostać wszystkie części dobrych marek. Tuleje belki poliuretanowe (wymiana całego zawieszenia bardziej na zapas niż z konieczności).
b) Regeneracja wału napedowego.
c) Wymienione oleje w dyferencjałach i torsenie (silniku Meguin 5w40 olej 100% PAO ze świetnymi parametrami, idealnymi do pracujących w gorących warunkach V8, na takim jeździł też poprzedni właściciel),
d) zregenerowany mechanizm wycieraczek,
e) sonda lambda przed katalizatorem,
f) akumulator - Yuasa 110ah,
g) obszyta skórą kierownica (Detailing Shop w Warszawie, koszt 1200 zł)
Nie wymieniam mniejszych rzeczy jak jakieś spinki, czy dywaniki(jest kilka kompletów do auta)
Poprzedni właściciel:
1. na kilka dni przed zakupem zmienił sondę lambda przed katem, w 2022 roku rozrząd (bez nastawników, ich natomiast nie słychać przy odpalaniu zimnego silnika), w 2022 r. zmienione także kompletne hamulce przód/tył, jakieś mniejsze rzeczy typu paski, poduszki silnika itd (są faktury), w 2022 r. zrobiony przegląd skrzyni ze zmianą oleju (skrzynia działa prawidłowo). Kupił też całkiem nowy grill ori S8 - jest idealny.
2. Auto miało jedną niedużą szkodę, kilka lat temu w Szwajcarii. Drugi lakier jest na prawym tylnem nadkolu/dole błotnika. Z raportu Carvertical który kupiłem przed zakupem auta wynika, że kwota likwidacji szkody to 2000 franków. Moge przesłać raport i rozkodowany VIN.
3. Do auta są dwa komplety dedykowanych felg Avus II, jedne czarne drugie w oryginalnym lakierze w bdb stanie, bez obdartych rantów itd. Do obu kompletów są ori dekielki. W sierpniu założone nowe letnie Bridgestone Turanza 6 (DOT2024 chyba z czerwca). Po zmianie zawieszenia z tyłu zrobiona zbieżność i geometria.
4. W aucie było zamontowane jeszcze w Szwajcarii dodatkowe DVD i playstation 2 monitorami w zagłówkach. Zdemontowałem Playstation, DVD jest praktycznie nieinwazyjne, więc zostało.
Mam do auta dodatkowe zagłówki z foteli Recaro w idealnym stanie, gdyby ktoś chciał się pozbyć DVD. Wyjęcie DVD to pewnie kilka godzin, nie ma żadnych trwałych zmian w aucie oprócz właśnie zagłówków.
Wyposażenie. Dla mnie było mało istotne ale trafiła bardzo bogato wyposażona, nawet jak na S8:
- dodatkowe obszycia skórą we wnętrzu - schowek, całe boczki,
- szyberdach solarny,
- roleta z tyłu elektryczna, manualne rolety bocznych drzwi tył,
- podsufitka czarna z alkantary,
- fotele przednie Recaro alkantara/skóra z pompowaniem lędźwi, podgrzewane, oba przednie fotele z pamięcią ustawień,
- podgrzewana kierownica,
- podgrzewana tylna kanapa, pompowanie lędźwi tylnej kanapy,
- elektryczne zagłówki z tyłu,
- webasto,
- podwójne szyby,
- szyba przednia ogrzewana,
- czujniki parkowania,
- tempomat, multifunkcja,
- nagłośnienie BOSE.
Brakuje chyba tylko lodówki, która chyba występowała i regulowanej tylnej kanapy.
Mam do auta 4 komplety dywaników. 2 komplety z haftem S8 które widać na foto (jedne obecnie w aucie, drugie na zapas całkiem nowe), oryginalne welurowe w idealnym stanie i oryginalne gumowe w idealnym stanie.
Sprzedam auto konkretnem kupcowi, który wie czego może oczekiwać od tego rodzaju samochodu.
Na srebrnych Avusach będą założone nowe zimowe Hankook Winter i’cept EVO3, które zamówiłem kilka dni temu. Auto w oczekiwaniu na sprzedaż będę użytkował.
Samochód jest raczej dla osoby, która doceni wyjściowy stan i to, że cokolwiek nie było robione/wymieniane - to nie patrzyłem na to, żeby opony, akumulator czy części zamienne były tanie, wszystko miało być możliwie najlepsze.