Witam, mam do zaoferowania ciekawego Youngtimera, nierzucające się w oczy Audi S8, które pomimo słusznego wieku, zapewniające komfort podróżowania oraz osiągi na poziomie wyższym niż oferuje niejeden współczesny samochód, dodatkowo można się delektować soczystym brzmieniem prawdziwego wolnossącego V8, które w dzisiejszych czasach można spotkać już tylko w filmach.
Oryginalne Audi S8 oczywiście wyposażone w napęd Quattro, rok produkcji 1999r., silnik 4.2 o mocy 360 KM, przebieg oryginalny 266 tys. km.
Auto zostało sprowadzone do Polski w 2010r i przez 9 lat było w posiadaniu informatyka który jeździł nim weekendowo. W moim posiadaniu jest od 2020r.
Garażowany, eksploatowany głównie weekendowo ze względu na permanentny brak czasu, od 2020 r. przejechane zaledwie 11 tys. km, samochód w 100% sprawny technicznie bez ukrytych wad, posiada oczywiście ważne ubezpieczenie oraz przegląd techinczny.
W tym czasie w samochód zostało zainwestowane ponad 40 tys. zł. Między innymi zostały zamontowane: większe tarcze hamulcowe i klocki za równo z przodu jak i z tyłu, auto hamuje teraz dużo lepiej niż na fabrycznym zestawie. Ponadto wymienione zostało zawieszenie na regulowane marki MTS Technik Streetowa wersja sprężyny z amortyzatorami, co sprawiło że auto zyskało na wyglądzie dzięki możliwości regulacji wysokości jak również znacząco poprawiło zachowanie się auta w zakrętach, a nie ucierpiał na tym komfort podróżowania.
W połowie 2023r uszkodzeniu uległ silnik, najprawdopodobniej przekręcona została jedna z panewek, nie ryzykowałem naprawy, zakupiony został identyczny kompletny silnik o przebiegu 206 tys. km. Wymiana silnika wykonana została w profesjonalnym warsztacie specjalizującym się w tego typu naprawach. Przy okazji wymienione zostały takie rzeczy jak rozrząd, pompa wody, etc... wszystko wykonane zgodnie ze sztuką.
Ponadto, w 2024r roku została zregenerowana skrzynia biegów (wymieniona została pompa, łożysko, zabierak, uszczelnienia pompy oraz miski oleju, wszystkie tarcze z przekładkami, zregenerowane sprzęgło, oraz filtr oleju wraz z olejem).
Standardowe wyposażenie, czyli bardzo bogate jak na S8 przystało, obejmuje między innymi takie rzeczy jak:
- dwustrefowy klimatronic,
- elektryczne szyby przód/tył,
- elektryczne podgrzewane lusterka
- elektrycznie regulowane i podgrzewane fotele przód (a nawet zagłówki czy wysokość położenia pasów)
- podgrzewana tylna kanapa
- podgrzewana kierownica
- tapicerka wykonana z prawdziwej miękkiej skóry, na której w ogóle nie widać że ma 25 lat.
- drewniane wykończenia z prawdziwego lakierowanego drewna najwyższej jakości, przełamanego miejscami alcantarą
- elektryczny szyberdach z panelem fotowoltaicznym (auto w słoneczne dni stojąc na parkingu dzięki zasileniu słonecznemu automatycznie napędza wentylatory, zatem wsiadając do auta w upalne dni nie doznamy udaru czy też nie poparzymy się o rozgrzaną skórę na fotelach)
- Radio NAVI z 6-płytową zmieniarką w bagażniku
- System nagłośnienia BOSE
- Lusterko wsteczne fotochromatyczne
- Światła ksenonowe z funkcją samopoziomowania
- ABS, ESP
- poduszki powietrzne,
i wiele innych gadżetów które aż ciężko wymienić.
W komplecie z autem są:
- 2 komplety kół 19 cali: lato na odrestaurowanych skręcanych felgach BBS 8,5”. zima na felgach Audi RS6 C5 10” (proste ale niestety dość mocno porysowane i wypadałoby dać je regeneracji),
Ponadto, samochód wyposażony w instalację gazową marki STAG na dwóch reduktorach KME dedykowaną do samochodów o mocach pond 400KM, która przy spalaniu na poziomie ok. 17 litrów gazu na 100km sprawia, że możemy cieszyć się ponad osiomiocylindrową jednostką napędową o pojemności ponad 4 litrów przy kosztach podróżowania na poziomie zwykłej benzynowej czterocylindrowej rzędówki.
Stan blacharski oceniam na bardzo dobry, z racji iż nadwozie zostało wykonane z aluminium które nie rdzewieje, aczkolwiek wiadomo że auto nie jest nowe i posiada gdzieniegdzie ryski, wgniotki czy zadrapania oraz kilka miejsc gdzie się utleniania aluminium.
W ramach wymiany silnika zostały wykonane profilaktycznie poniższe naprawy:
- Alternator (regeneracja)
- Rozrusznik (regeneracja)
- Świece zapłonowe
- Uszczelniania wałków
- Uszczelnienie wału
- Rozrząd
- Pompa wody
- Uszczelki kolektorów
- Przewody podciśnieniowe
- Poduszka silnika
Ponadto, oprócz napraw głównych opisanych powyżej w ciągu ostatnich 4 lat przy okazji corocznych przeglądów zostały wymienione następujące rzeczy
- Dmuchawa nagrzewnicy
- Świece zapłonowe
- Chłodnica wody
- Akumulator
- Olej (plus dodatkowo ceramizer) + filtry
Auto do obejrzenia w Markach pod Warszawą, zapraszam tylko osoby poważnie zainteresowane zakupem, szanujmy swój czas.
Zapraszam do kontaktu, pod numerem telefonu . Jeżeli bym nie odbierał proszę o SMS, oddzwonię. Ewentualnie mogę rozważyć opcję zamiany na busa.
Niniejsze ogłoszenie jest wyłącznie informacją handlową i nie stanowi oferty w myśl art. 66,§1k.c.
Kalkulator ma jedynie charakter poglądowy i nie stanowi oferty w rozumieniu art. 66 Kodeksu cywilnego. Warunkiem udzielenia kredytu konsumenckiego jest pozytywny wynik oceny zdolności kredytowej i ryzyka kredytowego konsumenta, a ostateczne warunki kredytowania zależą od wyniku tej oceny.
Historia pojazdu
Zanim zdecydujesz się kupić samochód, zapoznaj się z jego historią. Pobierz raport za opłatą.