Jestem właścicielem tego samochodu od prawie 3 lat. Samochód został sprowadzony ze Stanów Zjednoczonych z bardzo kosmetyczną szkodą z przodu. Oczywiście przy tak drobnym zdarzeniu pirotechnika się nie uruchomiła- żadna poduszka powietrzna, ani pasy bezpieczeństwa, wszystko jest fabryczne. Zdjęcia szkody można zobaczyć na stronie 6GT.pl.
Samochód jest serwisowany w sposób bardzo pedantyczny- olej w silniku jest tu zmieniany co średnio 8000 km. Już przy przebiegu 50 tys km wykonany duży serwis olejowy skrzyni biegów, dyferencjałów, skrzyni rozdzielczej xDrive. Zapewni to długoletnią niezawodną eksploatację pojazdu. Na potwierdzenie posiadam dokumentację zdjęciową, jak i faktury oraz paragony. Listę czynności serwisowych można zobaczyć na stronie 6GT.pl.
Samochód jest kompletnie niezawodny i spisuje się świetnie. W dowodzie ma "wbitą" normę Euro 6, co w myśl obecnych przepisów pozwoli dożywotnio poruszać się po strefach czystego transportu, spełniając najbardziej rygorystyczne wymagania wchodzące w życie w 2032 roku. Pojazd posiada silnik 3.0 R6 o mocy 340 KM- kultowa już jednostka B58, słynąca z ponadprzeciętnej trwałości i świetnym stosunku osiągów do zużycia paliwa. Jest to pierwsze generacja czyli tzw. B58M- silnik posiada fabrycznie pompę olejową z końcowym numerem 046- jest to pompa wolna od wad w przeciwieństwie do tych montowanych później jak 453/454.
W tym egzemplarzu moc została w bezpieczny sposób zwiększona do 400 KM, zmienione jest też oprogramowanie skrzynie biegów- xHP. Zmiany biegów są niemal niezauważalne, szybkie, a reakcja na pedał gazu w trybie sport natychmiastowa. Podniesione zostały też punkty zmiany biegów, co czyni jazdę przyjemniejszą i jest korzystne dla kondycji silnika. Samochód ma pełny wydech przygotowany przez firmę Sporttig, ze sportowym katalizatorem hi-flow. Wydech jest aktywny- może być cichy jak fabryczny lub bardziej donośny i przyjemny dla ucha- ustawienie wydechu zmieniamy z poziomu przycisku w kierownicy. Jest też tryb auto- cichy przy spokojnej jeździe, głośniejszy, gdy wciśniemy mocniej pedał gazu, szczególnie w trybie jazdy Sport. Można łatwo zwiększyć moc silnika o dodatkowe kilkadziesiąt KM bez modyfikacji mechanicznych, choć obecny setup wydaje mi się idealny w stosunku do charakteru samochodu, który stawia bardziej na wygodną podróż niż wyścigi. :) Samochód tankuję tylko Orlen Verva 98, odkąd mam samochód zdezaktywowany jest też system start/stop. Auto jeździ praktycznie tylko trasy w weekendy i w takich warunkach sprawdza się doskonale. Potrafi spalić bez problemu na drodze krajowej 7l/100km, na autostradzie przy większej prędkości trzeab liczyć około 10l/100 km. W stosunku do osiągów i przyjemnego dźwięku spalanie jest więc według mnie naprawdę niskie. Oczywiście diesel spali mniej, ale tu odchodzą potencjalne problemy diesli, które potrafią być kosztowne, choćby te związane z systemem adblue, filtrem DPF itd. Ten samochód ze względu na to, że jest z rynku USA nie posiada fabrycznie filtra GPF.
Samochód wygląda niemal jak nowy, felgi aluminiowe są po profesjonalnej regeneracji CNC. Stan techniczny również bez najmniejszych zastrzeżeń, każdy element wyposażenia jest oczywiście w pełni sprawny, układ napędowy nie wykazuje żadnych błędów, wartości adaptacji skrzyni biegów są podręcznikowe. W zestawie oryginalne dywaniki materiałowe na lato oraz dywaniki gumowe BMW Allwetter.
Zapraszam na stronę 6GT.pl. Serdecznie zachęcam do obejrzenia samochodu- Warszawa, Mokotów.