Dzień dobry, mam do sprzedania samochód E24 M6 Coupé USA z 1986 roku.
Samochód kupiłem w 2017 roku od polskiej firmy zajmującej się profesjonalnym sprowadzaniem samochodów z USA. Samochód ma czysty tytuł "clean title". Posiadam oryginalny OHIO Certificate of Title w którym znajdują się wszystkie dane samochodu. Już 2017 samochód został włączony do Wojewódzkiej Ewidencji Zabytków w Częstochowie. Posiadam opinie rzeczoznawcy techniki motoryzacyjnej.
Samochód był w dobrym stanie ale wymagał kilku prac aby doprowadzić do stanu jaki prezentuje obecnie.
BMW zostało odrestaurowane - zakończono prace w 2025 roku. Do odrestaurowania samochodu zostały zakupione w BMW ostatnie oryginalne części, sprowadzane były z całej Europy - Samochód prezentuje się świetnie, ma relatywnie mały przebie 107 tys mil ( od odrestaurowania zrobione zostało około 100 km ) oto lista prac wykonanych:
1. Wygląd zewnętrzny samochodu
- samochód ma nowy lakier (stary był wypłowiały i zmatowiały od słońca)
- nowe kratki przednie wlotu powietrza
- nowe listwy ozdobne, gumy, plastiki zderzaków a których nie dało się kupić zostały zregenerowane
- zregenerowany został szyberdach - wymienione zostały uszczelki oraz linki i zębatki (zakupione w BMW)
2. Wnętrze samochodu
- wymieniona została tapicerka i kupiona deska rozdzielcza (w wyniku działania słońca stara uległa deformacji) - do obszycia została użyta włoska skóra w kolorze takim samym jak oryginalny.
- wykonany został szereg prac poprawiającyh wygląd wnętrza: wymienone zostały niektóre plastiki, uszczelki (które jeszcze były dostępne w BMW). Niektóre elementy wymagały wykonania wydruku 3d.
3. Hamulce
Został rozebrany i odrestaurowany cały układ hamulcowy samochodu.
- odnowione zostały zaciski wypiaskowane i ocynkowane - złoty ocynk
- nowe tłoczki, przewody, gumki, sprężynki
- zrobiony został pełny serwis (nowe tarcze, klocki, wymieniony płyn)
- każdy element, który tego wymagał (osłony, uchwyty) został zdemontowany wypiaskowany i polakierowany (proszkowo) - ewentualnie był kupiony nowy.
4. Układ paliwowy
Zanim samochód został pierwszy raz uruchomiony odnowiony został cały układ paliwowy samochodu.
- został wymieniony zbiornik paliwa (kupiony nowy - sprowadzony z BMW z Niemiec)
- zostały zakupione pompy paliwa: samochód posiada dwie pompy (w BMW)
- zostały wymienione przewody paliwowe, uszczelki, zaciski, korek
- zostały wymienione lub odnowione wsporniki, uchwyty (piaskowanie i lakierowanie proszkowe)
- zostały wysłane do profesjonalnego czyszczenia, regeneracji oraz diagnostyki wtryskiwacze paliwa
5. Układ wydechowy
- nowy układ wydechowy został kupiony sprowadzony z Niemiec z BMW.
- nowe uchwyty, gumy, obejmy
- odnowione zostały osłony termiczne
6. Zawieszenie
- wahacze i stabilizator przedni - odnowione(piaskowanie - lakierowanie)/kupione nowe
- nowe gumy/poduszki wahaczy, ewentualnie nowe wahacze gdzie nie było możliwa wymiana gum
- każdy najdrobniejszy element został wymontowany odnowiony lub wymieniony na nowy
- samochód został zakupiony z tylnym zawieszeniem z wersji europejskiej (Bilsteiny) bez wadliwego systemu samopoziomowania, który był montowany w wersjach amerykańskich
7. Układ jezdny/napędowy
- zrobiony został pełny serwis przekładni tylnej osi - łącznie z demontażem, przejrzeniem każdej najdrobniejszej części, odnowieniem pokrywy i wymianą płynu przekładniowego
- wymienione zostały wszystkie półosie, gumy, przeguby
- wymienione zostały łożyska kół
- wszystkie wsporniki, belki, uchwyty zostały wymienione na nowe/ewentualnie wypiaskowane i polakierowane proszkowo
- został wysłany do profesjonalnej regeneracji, wyważania wał napędowy
8. Elektryka
- został przejrzany cały układ elektryczny, jeżeli wiązki wymagały tego (kruszyły się ze starości) zostały wymienione/zregenerowane
- został wykonany przegląd/wymiana przekaźników oraz bezpieczników, wyczyszczone zostały wszystkie styki
- nowy akumulator
- została zamówiona ze Stanów Zjednoczonych i wymieniona płyta główna zegarów deski rozdzielczej
9. Koła
- samochód aktualnie stoi na kołach marki Dunlop i felgach (pasujących stylem) pochodzących z innego modelu BMW.
- posiadam kompletnie odnowiony komplet oryginalnych felg (OEM 36111179365) - wymagają opon TRX, których nie posiadam
10. Silnik
Samochód ma relatywnie mały przebieg bo tylko 107 tys. mil
- został wykonany serwis silnika - wymienione zostały filtry, płyny, świece, przewody
- sprawdzona została kompresja
- silnik pracuje równo i ma dużo mocy ;)
Wszystkie prace zostały wykonane pod kierownictwem doskonałego mechanika z 20-letnim doświadczeniem w odrestaurowywaniu klasycznych samochodów.
Po więcej informacji zapraszam do kontaktu.
Pozdrawiam
Michał