BMW 850 CSI to topowy wersja serii 8 generacji e31.
Ówczesna prasa branżowa jednomyślnie zgodziła się, że jest to szczyt innowacji marki BMW. Jego wspaniały silnik V12 otrzymał tu pojemność zwiększoną do 5,6 l i moc 380 KM, co pozwalało w egzemplarzach pozbawionych ogranicznika prędkości zbliżyć się do magicznej granicy 300 km/h. Odpowiednio zostały tu wzmocnione również hamulce i zawieszenie, co w zestawieniu z sześciostopniową manualną skrzynią biegów zagwarantowało ogromną frajdę z jazdy. Cieszyć się nią mogło jedynie 1510 nabywców, gdyż dokładnie tyle sztuk wyprodukowano. Wersja oferowana była wyłącznie w latach w latach 1992-1996, a zadbane egzemplarze mają wciąż rosnącą wartość kolekcjonerską.Pod maską znalazły się liczne innowacje BMW M, dzięki którym model ten – przynajmniej nieoficjalnie – stał się małym M8. Wyglad i kształt auta był bezkompromisowo sportowy, a jednoczesnie ma świetne proporcje i wygląd , który powoduje że nie można go pomylić z żadnym innym autem.
M Power zmienił 850 CSi E31 w prawdziwy samochód sportowy.W przypadku 850 CSi BMW M zwiększyło pojemność skokową silnika M70 do 5,6 litra. BMW M rozpoczęło prace nad tym silnikiem na wiele lat przed jego wprowadzeniem na rynek: zespół zwiększył średnicę cylindra o dwa milimetry i skok o pięć milimetrów w jednostce o mocy 300 KM, która w każdym razie nie była słaba. W rezultacie ten M70 nosił teraz nazwę S70 i miał pojemność skokową 5,6 litra zamiast standardowych 5,0 litrów. Przy równie zwiększonym stopniu sprężania moc wyjściowa wynosiła teraz 380 KM. Lekkie tłoki na bazie aluminium i powłoka ferrostanowa zmniejszyły niezbędne siły, a zmodyfikowany rozrząd poprawił dostarczanie mocy.
Cechy charakterystyczne auta to dyfuzor z tyłu, cztery rury wydechowe ze stali nierdzewnej i oryginalny, dostępny opcjonalnie tylny błotnik BMW M.
Modyfikując układ wydechowy, BMW M osiągnęło najlepszy możliwy kompromis między osiągami, zużyciem paliwa i poziomem hałasu. Ostatecznie czterorurowy układ wydechowy otrzymał rury wstępne o powiększonym przekroju do trzech milimetrów oraz dwa specjalne metalowe katalizatory, które obniżyły przeciwciśnienie przy zachowaniu zwartej konstrukcji.
Kolejną techniczną nowością 850 CSi była współkierująca tylna oś, która obracała się o 1,8 stopnia w zależności od sytuacji na drodze, umożliwiając w ten sposób niewyobrażalną wcześniej dynamikę na zakrętach.
DANE TECHNICZNE BMW 850 CSI E31:
Osłona silnika BMW 850 CSi.
Osłona silnika z logo „Powered by M”.
Silnik: 12-cylindrowy silnik V
Pojemność skokowa: 5576 cm3
Moc: 280 kW (380 KM) przy 5300 obr./min
Moment obrotowy: 550 Nm przy 4000 obr./min
Skrzynia biegów: manualna 6-biegowa skrzynia biegów
Prędkość maksymalna: 250 km/h (ograniczona elektronicznie)
Przyśpieszenie od 0 do 100 km/k - 6 sekund
Masa własna z paliwem: 1865 kg
Pojemność zbiornika: 90 litrów
Długość: 4780 mm
Szerokość: 1855 mm
Wysokość: 1330 mm
Rozstaw osi: 2684 mm
Prezentowany egzemplarz pochodzi z Niemiec i jest świeżo po serwisie. Auto zarejestrowane w Polsce.
Egzemplarz w świetnym stanie , jakby wyjechał wczoraj z fabryki jest świetnym autem ale również lokatą kapitału.
Zapraszam do kontaktu i zakupu. Auto można obejrzeć 7 dni w tygodniu w dowolnych godzinach po wcześniejszym umówieniu się telefonicznym i uzgodnieniu terminu.
Możliwość dostarczenia auta pod dom nabywcy w dowolne miejsce w Polsce.
Zachęcamy do zapoznania się z pełną ofertą naszych aut na innych aukcjach oraz na stronie www.rtclassicgarage.com.
Wkrótce w naszej ofercie między innymi takie auta jak:
Mercedes SEC 560
Porsche 911(997)
Mercedes 55 AMG