Witam, niestety nie można wybrać większej pojemości silnika niż 2.0d, auto posiada silnik i moc jak w opisie poniżej:
na sprzedaż BMW serii 1 e81 w dość nietypowej konfiguracji której nie można było kupić w salonie :) Samochód wyjechał z Polskiego salonu jako 118d z silnikiem n47 143 km i automatyczną skrzynią biegów 6hp19 po czym przeszedł szereg modyfikacji wraz z zmianą silnika na fabrycznie nowy silnik N57D30B 313km. i skrzynie automatyczną 8HP70.
Projekt rozpoczął się w czerwcu 2017 roku, zważając iż w aucie był plan modyfikacji mechanicznych i podniesienia mocy, i aby wszystko działało oraz służyło przez lata został zakupiony kompletny silnik który pochodził z auta z końca produkcji 2016 roku o symbolicznym przebiegu 1.400km. Był to NOWY SILNIK! Układ napędowy zawieszenie itp. w większości zostało zamontowane z dawcy BMW e90 330D N57 245km (większość pasuje tak naprawdę w 100% P&P – a komora silnika jest taka sama jak w BMW e90)
Całość została uruchomiona i odpalona na oryginalnym sterowniku silnika z BMW X5/X6 e70 LCI łącznie ze skrzynia! Tak jakby ten zestaw wyjechał z fabryki – do działania skrzyni nie jest zastosowany żaden zewnętrzny sterownik typu np. : 8HP TCU Turbolamik itp. Wszystko działa tak jak w fabrycznym samochodzie.
O całym projekcie, zmianach można byłoby naprawdę napisać dużo, elementy które były użyte do projektu były kupowane w większości nowe.
Konfiguracja auta:
- Silnik N57D30B 313km. doposażony w topowy NOWY układ paliwowy z silnika B57D30C czyli M50d 400km który występował w modelach Seri G np. M550d czy 750d. Kolektor ssący plastikowy został zastąpiony mocniejszym aluminiowym który również występował w BMW M550d. Seryjne turbosprężarki zostały zmodyfikowane w firmie TC-Turbo w Łodzi na wydajnym kole II GEN + kilka dodatkowych modyfikacji – Obecny przebieg silnika to ok 14 tyś km.
- Skrzynia biegów 8HP70 + wgrana optymalizacja skrzyni xHP
- Większy wydajniejszy intercooler
- Bardziej wydajna większa typowo tuningowa chłodnica wody.
- Wydajniejsza pompa paliwa w zbiorniku paliwa.
- Dedykowane do BMW serii Exx hamulce 6 tłoczkowe BMW Performance.
- Customowy dolot powietrza do turbosprężarek wraz z „łapaczami” powietrza. DOLOT JEST SZTYWNY, został dodatkowo owinięty w celach estetycznych.
- Zawieszenie amortyzatory Bilstein (NIE JEST TO GWINT!) + przedni stabilizator BMW Performance + stabilizator tył z BMW M3 e90 + tylne wahacze z możliwością regulacji.
- Radio – nawigacja CIC + nagłośnienie Harman Kardon / Logic 7
- Kierownica z BMW M3 e90 z łopatkami zmiany biegów.
- Standardowy materiał w podsufitce i słupkach został zastąpiony oryginalna alcantarą. „Daszek” licznika również obszyty alcantarą jak w BMW 1M e82 .
- Nakładki na pedały, przednia rozporka kielichów BMW Performance.
- Auto posiada unikatowe składane fotele dedykowane do BMW e81/e82/e92 z oryginalnymi szynami oraz poduszkami powietrznymi RECARO CS / BMW Performance. Na dzień dzisiejszy używany dedykowany zestaw jest już praktycznie niedostępny a koszt nowego to ok. 25 000 zł: na allegro trzeba wpisać w wyszukiwarkę: fotele recaro performance dla bmw 1m m2 - firma AMX
- Model felg to kute 19 calowe felgi BMW Performance / M Double Spoke 313M + opony Michelin Pilot Sport 4S
Jeśli chodzi o modyfikację wizualne:
- Zderzak przód + błotniki + listy progowe + lusterka + osłony, wloty itp. pochodzą z już unikatowego BMW 1M e82. Dodatkowo został poszerzony tył wraz z tylnym zderzakiem. Maska została zmodyfikowana i garb z wlotami powietrza został zaadaptowany z BMW e92 M3. Maska jest metalowa! Nie jest to żaden laminat.
Zmiana silnika wbita oczywiście w dowód rejestracyjny.
Jeśli chodzi o najlepsze czasy jakie udało się uzyskać, przy kompletnie bezdymnym programie w
TC-PERFORMANCE Łódź (jak z DPF):
0-100: 4.2 sekundy
100-200: 8.0 sekundy
moc ok +/- 470 km i 850 nm
Dla mnie było to w zupełności wystarczające, samochód nie był budowany na tor czy wyścigi tylko do jazdy na co dzień, miał jeździć bezawaryjnie, nie kopic i za autem miało nie śmierdzieć – w samochodzie zamontowany jest katalizator!
Poniżej film z Niemieckiej autostrady z trasy Niemcy – Łeba gdzie można zobaczyć iż, wymijanie tym autem to czysta przyjemność: files.fm/f/dekj2tuwaj
Stosując inne modyfikację jak np. twardsze sprężyny zaworowe można śmiało iść z mocą dalej.
Jeśli chodzi o cenę, ciężko wycenić takie auto. Zwykłe Bmw e81 można kupić za parę tyś zł, natomiast same podzespoły zamontowane w aucie na dzień dzisiejszy które można tak naprawdę sprzedać w bardzo szybkim czasie są warte kilkadziesiąt tyś zł .
Wartość silnika z tym osprzętem który w 100% pasuje i można go przełożyć w 1 dzień np. do BMW serii 5 F10 / 6 F12-14 czy X5 F15 – oscyluje w granicy 11 tys. Eur. / 45 tyś zł. (na dzień dzisiejszy mam propozycje kupna silnika wraz osprzętem za 42 tyś zł, ale nie chce rozbierać tego auta na części) nie licząc skrzyni.
Koszt nowych foteli to 25 tyś zł , za używany komplet jeśli byłby dostępny to cena oscylowała w granicach 13-15 tyś zł
Hamulce Bmw Performance 6 tłoczkowe wraz z kołami to koszt na dzień dzisiejszy ok 10 tyś zł .
Cały przód z BMW 1M też nie należy do najtańszych, do tego jednostka nawigacji wraz z nagłośnieniem, zawieszenie itp.
Cena jaka mnie interesuje to 76 000 zł – I NIE PODLEGA ONA NEGOCJACJI. W przeliczeniu nie jest to nawet 20 tyś eur. Gdzie spokojnie na rynku niemieckim taki samochód sprzedałby się za +/- 25 tyś eur.
Dodatkowo zważając na wartość części jakie są w aucie, gdzie większość elementów ma przebieg 14 tyś km, oraz że cena za używane BMW e60 535d / e90 335d po przebiegu 200-300 tyś km oscyluje powyżej 50 tyś zł – a są to auta zjeżdżone i do remontu w które na start trzeba wpakować 15 tyś zł / jeśli chce się robić moc to nawet 30 tyś zł. to uważam ze jest to okazja.
Dodatkowo do samochodu jako gratis: koła zimowe 17 cali, czarne skórzane fotele sportowe w bardzo dobrym stanie, druga maska z garbem :)
NIE INTERESUJE MNIE ZAMIANA ORAZ NIE SPRZEDAJE NICZEGO NA CZĘŚCI
Auto do obejrzenia w Łodzi.