Jedynka sprowadzona z USA. Auto w Polsce użytkowane tylko od wiosny do jesieni (przebieg roczny na poziomie 2000 km), zimą wyjeżdża jedynie sporadycznie, w razie konieczności, brak zimowych opon. Podłoga utrzymana w świetnym stanie. Silnik suchy, bez wycieków. Olej zmieniany co 1500-2000 km (raz lub dwa razy do roku).
Samochód można nazwać „projektem”. Budowane konsekwentnie przez kilka lat. Charakterystyka platformy mieści się w standardach tuningowych silnika N55, otóż mamy mocne wejście momentu przy 3000-3200 obr/min, utrzymanie do około 5500 obr/min i potem dosyć wyraźny spadek. Auto najlepiej oddaje moment środkiem, nie ma potrzeby kręcenia silnika pod czerwone pole. Wobec tego, bardzo dobrze przemieszcza się w użytkowym zakresie. Dodatkowo szpera wspomaga i dużo lepiej przenosi napęd niż otwarty dyferencjał. LSD nie strzela/stuka przy cofaniu ze skręconymi kołami, natomiast zdecydowanie czuć, że pracuje. Skrzynia DKG nie jest to łagodny automat z konwerterem, w ruchu miejskim trochę szarpie przy ruszaniu, szczególnie przy zimnym oleju. Przy nastawach sportowych jest bardzo szybka i agresywna. Dopiero po rozgrzaniu wszystkich płynów robi się nieco łagodniejsza w obsłudze.
Na pewno nie jest to tak twardy i hardcorowy samochód jak F87 M2 lub M2 Competition, chociaż osiągami bardzo zbliżony: 0-100 4.4s., 100-200 9.1 (na jednym biegu, piątym). Auto to sleeper, który nie zdradza potencjału. Jest dosyć ciche biorąc pod uwagę możliwości.
Przed sezonem 2025 należałoby skontrolować sprzęgło oraz zmienić olej w skrzyni biegów (wymiana wynika z wieku; zmieniany 4 lata temu). Charakterystycznie dla wszystkich aut z bezpośrednim wtryskiem i hybrydowym turbo, delikatnie potrafi falować na zimnym silniku, po rozgrzaniu do temperatury roboczej pracuje już normalnie. Skan modułów nie wykazuje żadnych błędów, parametry w normach. Ostatnio wykonana akcja serwisowa w ASO BMW, którą był objęty samochód: wymiana poduszki powietrznej oraz fragmentu wiązki sterowania panelu klimatyzacji. Niedawno wymieniono pompę paliwową wysokiego ciśnienia oraz wtryskiwacze.
Zainteresowanym prześlę wyciąg z historii serwisowej niezależnego serwisu, specjalizującego się w BMW i Mini, który przez ostatnie 3 lata wykonywał większość napraw oraz modyfikacji.
Poniżej lista modyfikacji, mogłem o kilku zapomnieć:
Monitor parametrów Manhart (w kratce nawiewu)
Intercooler Wagner Tuning Evo 3
Downpipe Wagner Tuning z katalizatorem 200 CPSI (Euro 6)
Wydech środkowy i końcowy Milltek Sport
Charge pipe COBB
Turbo hybrydowe TC-Turbo (Łódź)
Chłodnica oleju Mosselman + przewody
Kuty termostat oleju Mosselman
Układ zapłonowy Precision Raceworks
Świecie od BMW M3 (S55B30)
Zawieszenie gwintowane KW V2
Rozpórka D2
Poliuretanowe tuleje wieszaka dyferencjału
Poliuretanowe tuleje stabilizatorów przód oraz tył
Hamulce z serii F, M Performance - przód 370mm, tył 355mm
Klocki BMW M3 F80
Dodatkowo dokładam adapter do tarcz z M3 F80 przód 380mm
Przewody w stalowym oplocie.
Przebudowany dyferencjał: szpera z BMW E60 M5 dopasowana do tzw. „dużej głowy” fabrycznego mechanizmu (luz został skasowany, szpera wiskotyczna 100%), flansze na półosie dorobione na wymiar, dodatkowo wzmocnione, olej oryginalny BMW E60 M5 (75W-140).
Skrzynia DKG (DCT) - program skrzyni xHP Stage 3 – dosyć agresywny w trybie Sport oraz z wyłączoną kontrolą trakcji i w trybie manualnym, czasy zmiany biegów zbliżone do BMW E92 M3 GTS (na życzenie przyszłego właściciela/przyszłej właścicielki mogę dopasować program do indywidualnych preferencji). Zainstalowane lżejsze koło zamachowe charakteryzujące się głośniejszą pracą niż standardowe.
Auto indywidualnie wystrojonie przez Performance Lab Rzeszów na fabrycznym sterowniku. Moc około 420-430 koni/630-650 Nm w zależności od warunków i rodzaju hamowni. Niższa wartość pochodzi z hamowni drogowej, pomiar wiosną tego roku.
Nowy właściciel/właścicielka otrzyma auto ze świeżym olejem Millers CFS NT+ 5W-40.
Na wszelkie pytania odpowiem telefonicznie - o powód sprzedaży również :-) Cena do negocjacji.