Na sprzedaż bardzo bogato wyposażone BMW serii 1 (E87) z rocznika 2007 w wersji poliftowej (LCI), Wyposażenie High Executive
Samochód w moim posiadaniu od marca 2017 roku, wiernie służył mi w podróżach po całej europie (stąd wysoki przebieg, choć głównie autostradowy). Wystawiam z uwagi na przeprowadzkę na stałe do Holandii w zeszłym roku i zakup nowego samochodu na tamtejszych blachach. Sprzedawane auto od ponad roku stoi nieużywane na podjeździe u rodziców, bo wolą jeździć swoimi dieslami, a rodzeństwo nie ma gdzie go parkować w mieście więc jako prezent też się nie nada - ot decyzja do sprzedaży. Niby kilometrów dużo, ale jakby stał wciąż u mechanika to by ich tyle przecież nie natrzaskał.
Samochodem sam zjechałem na kołach z Holandii, a nie sprowadziłem na lawecie jako ulep do naprawy. Samochód jest bez rdzy (nadwozie ocynkowane), podwozie nie jest zgniłe czy zżarte zębem czasu jazdy po dziurawych drogach. Kilka tygodni wstecz pękła szyba przednia (pewnie komuś przeszkadzało że stoi) - wymieniona została na nową w ramach ubezpieczenia dla wygody nowego nabywcy. Samochód wystawiony na sprzedaż z kompletem dwóch kluczyków i całą dokumentacją (książka serwisowa + rachunki od mechanika za wykonane prace przez lata). Przyciski w samochodzie można programować niezależnie pod każdy kluczyk, ot gratka jeśli będą z samochodu korzystać 2 osoby i mają inną wizję co powinna robić kierownica czy radio.
Suche dane:
- 2 litrowy, 4 cylindrowy silnik benzynowy, bez turbosprężarki, o mocy 143KM. Samochód mało waży, to i osiąga prawie 200km/h na autobahnie ;)
- 6-biegowa (+1 wsteczny ;) ) manualna skrzynia biegów. Biegi chodzą gładko, z krótkim skokiem
- Komputer pokładowy z wyświetlaczem w konsoli kierowcy
- Napęd na tył + ręczny hamulec (dla chętnych przygód w nadchodzącej zimie)
- Brak bagnetu - samochód ma automatyczny system pomiaru oleju - jeśli zaczyna brakować informuje ile trzeba dolać
- Przy mojej jeździe samochód palił ~6.5l/100, ale dużo tu zależy od tego ile Twoja noga waży ;)
Przy przebiegu ~430k w silniku wymieniłem olej, świece, cewki. Z racji robionych kilometrów osobiście w samochodzie wymieniałem olej (dalej jeździ na 5W30) co ~10k km, poza tym regularna profilaktyka przeprowadzana u mechanika - filtry, hamulce, amortyzatory, pompki itd. wedle zużycia, ale zawsze przed niż po czasie. Jakiś czas temu krzyżak wału wymagał atencji więc został wymieniony wraz z regeneracją samego wału + dyferencjału. Sam silnik mimo że zakurzony (a nie pucowany żeby ukryć wady) nie jest spocony olejem, nic z niego nie cieknie ani w nim nie stuka, nie kurzy też białym dymem. Handlarz by skręcił licznik na 200k i nikt by się nie poznał bo i wnętrze zadbane..
W skład wyposażenia wchodzi:
- Skórzana kierownica multifunkcyjna, z opcją rozpoznawania mowy i dwoma programowalnymi przyciskami
- Chowany wyświetlacz modułu nawigacji i systemu infotainment sterowanego za pomocą manipulatora na konsoli środkowej
- Radio CD (pod modułem CD nawigacji) z 8 dowolnie programowalnymi przyciskami (np pod numer telefonu)
- Skórzany podłokietnik kierowcy, pod którym znajduje się dodatkowe gniazdo zapalniczki/ładowania i wejście AUX do systemu audio
- Automatyczna 2 strefowa klimatyzacja (nabita i działająca!). Sama reguluje moc nawiewu i temperaturę
- Elektrycznie sterowane i składane lusterka boczne, z funkcją ogrzewania. Prawe lusterko skręca się ku dołowi przy cofaniu.
- Lusterko wsteczne i oba boczne przyciemniane w nocy - kierowcy SUV z tyłu już Cię nie oślepiają na drodze ;)
- Wbudowany zestaw głośnomówiący bluetooth, sterowany z kierownicy
- Rozbudowany system stereo (z dodatkowymi głośnikami pod siedzeniami kierowcy i pasażera)
- Mocowania ISOFIX
- Elektrycznie sterowane szyby z przodu i z tyłu (z kontrolą zarówno u pasażerów z tyłu)
- Przyciemniona, elektrycznie ogrzewana szyba tylna
- Wycieraczki z czujnikiem natężenia deszczu (włączasz po odpaleniu i samochód dalej sam wszystko reguluje)
- System Start-Stop (osobiście zawsze wyłączałem, ale może ktoś doceni o 0.5l mniejsze spalanie)
- Oryginalne 16 calowe alufelgi na oponach zimowych (Vredestein Snowtrac z przodu, Uniroyal na tyle). Bieżnik dalej w używalnym stanie (wybacz brak zdjęć).
- Czujnik parkowania na tył z dokładnym mapowaniem (nie jakieś badziewne kreski)
- Dla chętnych, dodanie tempomatu jest banalnie proste i wymaga wyłącznie podłączenia manetki tempomatu za 100PLN + zaprogramowania komputera (potwierdzone w tym samym modelu BMW u kolegi z pracy)
Samochód był moim oczkiem w głowie i dalej uważam że jest w wyśmienitym stanie. W samochodzie nie było palone, jednak z racji białej tapicerki regularnie była on prana odkurzaczem piorącym w sezonie letnim. Samochód nigdy nie był zalany, czy lepiony po wypadku - blacha dalej oryginalna jak wyjechał z fabryki. Jedyne zdarzenie w jakim brał udział to wycofanie w hak holowniczy innego auta, przez co widoczne na tylnym zderzaku drobne poprawki lakiernicze (na zdjęciu można docenić holenderski kunszt w operowaniu szprejem ;) ).
Jeszcze raz zaznaczę, że samochód sprzedaję ponieważ nie mieszkam w Polsce, przez co stoi on nieużywany już prawie rok, tylko wołając o coroczne opłaty. Z przyjemnością sprzedam dla jakiegoś młodziaka, który doceni czas i uwagę jaką poświęcałem samochodowi przez lata. Wiem, że numer telefonu jest zagraniczny - zainteresowanych proszę o kontakt przez WhatsApp (oszczędzimy sobie kosztów roamingu).
Dla potwierdzenia że przebieg jest prawdziwy można sprawdzić samochód w holenderskim rejestrze pod jego poprzednimi blachami: 21-XJ-VX - wyszukaj hasła 'kenteken check 21-XJ-VX' i wprowadź tę rejestrację (na oficjalnej stronie RDW samochód już niestety nie widnieje z racji wyrejestrowania z Holandii).
Dla handlarzy, co to chcą się zacząć targować poniżej 75% wartości samochodu - dla was cena wywoławcza to 20000 PLN. Realnie wolę ten samochód oddać na cele charytatywne niż sprzedać komuś, co go zaraz wystawi ponownie za 5k więcej, mimo że wcześniej biadolił że 'panie ten szrot tyle nie wart'. Szanujmy czas modela z tła zdjęć ;)