Data pierwszej rejestracji w kraju do sprawdzenia pojazdu:
17.11.2011
Samochód kupiony przeze mnie 31 stycznia 2025 roku z przebiegiem około 360 000 km od osoby, która miała ten samochód od 2011 roku i przejechała nim około 120 000 km. Samochód ma książkę serwisową w ASO BMW Szwajcaria do przebiegu 248 000 km.
Miałem ten samochód mieć na częste jeżdżenie długich tras (około 70 000 km rocznie). Od momentu zakupu do 28.03.2025 samochód przejechał 10 500 km. Zamiarem było kupić dobre, zrobić wszystko i jeździć, bo zawsze chciałem mieć ten model BMW w takim wyposażeniu i z tym silnikiem. Niestety muszę kupić coś znacznie nowszego.
O samochodzie:
Samochód w 100% zgodny z VINem, nie rzeźbiony i nie przekładany. Fabryczny M-Pakiet.
Napęd na tylną oś, skrzynia manualna, silnik M57D30 o mocy 184 km fabrycznie bez klap wirowych (automaty z tych lat miały je seryjnie). Uszkodzona była tylna klapa i zderzak (wymagały lakierowania) - podłoga bez uszkodzeń. To po sprowadzeniu ze Szwajcarii.
Wszystkie inne elementy nigdy nie uszkodzone - podłużnice, podłoga, dach etc. Samochód w fabrycznym lakierze - to ma swoje zalety i wady (pokazują to zdjęcia + drobne wgniotki i ślady po kamieniach na aucie). Samochód fabrycznie w BMW zabezpieczony przed korozją (wpis w książce serwisowej - Boden Konserviert - widać na zdjęciu). 4 kluczyki w zestawie z autem + cała dokumentacja od nowości
Wyposażenie:
M-Pakiet zgodny z VINem (zawieszenie / hamulce / wizualnie)
6x Airbag (przednie / boczne / kurtyny)
Klimatyzacja automatyczna (sprawna, nabita, szczelna)
Centralny zamek z pilotem i alarmem
4x Elektryczne Szyby
Fotele Skórzane Sporty (podgrzewane z wysuwanym podudziem)
Elektrycznie sterowane fotele z pamięcią dla Fotela Kierowcy (3 pozycje pamięci, pamięta również położenie lusterek i daje się zakodować po kluczyku)
Podgrzewane przednie fotele
ASC+T, ABS
PDC (czujniki parkowania z tyłu)
Komputer pokładowy
Lusterko wewnętrzne samoczynnie ściemniające się (fotochrom)
Demontowalny oryginalny hak BMW
Dołożone radio firmy Xtrons z Androidem. To dołożyłem sam. Fabryczne radio dokładam do samochodu - można łatwo wrócić do 100% oryginału.
Lakierniczo - przetarty prawy tylny błotnik przez poprzedniego właściciela - nie zdążyłem zrobić. Samochód ma ślady użytkowania - ma 25 lat i 370 000 km.
Mechanicznie w super stanie:
Poprzedni właściciel przy przebiegu około 355 000 km:
Wymieniona odma
Tarcze + Klocki z przodu
Olej z filtrem w silniku
Olej w skrzyni biegów i mechanizmie różnicowym
Kupiłem go z przebiegiem około 360 000 km i dwa dni później wjechał na serwis:
Data zakończenia prac: 06.02.2025
Klocki przód na TRW (poprzednie mi nie pasowały) + płyn hamulcowy + wyczyszczone i nasmarowane zaciski
Wymienione 2 termostaty + pompa wody + płyn chłodniczy + króciec wodny
Wymienione wszystkie paski osprzętu + rolki + napinacze
Wymieniona pompa progowa paliwa
Wszystkie filtry (olej silnikowy / kabina / powietrze / paliwo)
Wymieniony olej z filtrem oraz filtr paliwa
Zawieszenie przód całe nowe - wahacze + końcówki drążków + gumy stabilizatora - potwierdzenie z warsztatu
Czyszczenie kolektora dolotowego + zaworu EGR
Świece żarowe 6 sztuk (Beru) + sprawdzony sterownik świec - sprawny
Wymieniony wentylator dmuchawy
Złącze elastyczne wydechu
Potwierdzenie z serwisu jest w zdjęciach, mam też zdjęcia z prac (wyślę zainteresowanym).
Około 20.02.2025
Przebieg około 363 000 km
Wymiana turbosprężarki na regenerowaną. 2 lata gwarancji bez limitu kilometrów.
Wymiana poduszek silnika (podciśnieniowe) oraz skrzyni OE BMW (mam zdjęcia)
Wymiana wycieraczek przód + tył i jakieś drobiazgi
Sprawdzenie wtryskiwaczy próbą przelewową - bardzo dobre (zdjęcie do wglądu) + korekty na wtryskiwaczach sprawdzane INPA - najdalsza korekta to -1,47.
13.03.2025
Przebieg 368 000 km
Zawieszenie tył - tuleje wózka + szczęki hamulca tył + linki ręcznego + klocki tył.
Wymienione sprężyny tył na wersję zwykłego zawieszenia - nowe (Oryginalne M-Pakietowe dołączam do samochodu - stał mi dla oka o 1 cm za nisko).
Regeneracja wału napędowego - łącznik elastyczny + krzyżaki + przegub + podpora (ze starego wału zostały tylko rury). Wał wyważony, protokół z wyważenia dołączam do auta
Samochód bez modyfikacji - seryjna moc
Silnik w bardzo dobrej kondycji - ma moc, nie bierze oleju, spalanie średnie 7 litrów / 100 km, nie kopci, zbiera się z samego dołu i jedzie do samego końca.
Podłoga w idealnym stanie - samochód bezwypadkowy - bez żadnych napraw elementów nośnych (malowana tylna klapa i zderzak oraz delikatnie była podgięta belka zderzaka - tak przyjechał ze Szwajcarii), podłoga bagażnika nieruszona, oryginalne punkty mocowania pod podnośnik, progi idealne, podłużnice nietknięte.
Sprzedaję ten samochód ze smutkiem.