Wersja poliftowa tj. 320i USA po lifcie otrzymało silnik M10B18 105KM na wtrysku mechanicznym. Auto sprowadzone do Polski z USA w 2019r, od tamtej pory w ciągłej eksploatacji w sezonie letnim. Auto jest wy jątkowo zadbane i zachowane w świetnym stanie - karoseria zdrowa, lakier bardzo ładny, pięknie się błyszczy, nie posiada korozji czy zarysowań. Na prawie całym aucie jest fabryczny lakier akrylowy, który został zabezpieczony ceramiką. Progi, podłoga, kielichy, ranty błotników jak nowe - nigdy nienaprawiane, zdrowiuteńkie, jak w kilkuletnim aucie. Charakterystyczne „kwadraty” w podwoziu oraz wszystkie inne elementy blacharskie są w pięknym fabrycznym stanie nie wymagającym ingerencji blacharskich. Podsumowując - auto nigdy nie było naprawiane blacharsko i nie wymaga nakładu takich prac. Wnętrze auta również zachowane w bardzo ładnym stanie, oczywiście wszystko w oryginale, nigdy nie naprawiane - tapicerka skórzana perforowana koloru niebieskiego. W aucie znajdziemy nawet oryginalne, fabryczne dywaniki montowane przez dealera BMW USA!
Technicznie rekinek jest w pełni sprawny - zawieszenie, hamulce pracują rewelacyjnie, silnik i skrzynia również. Auto przez cały okres w moich rękach przeszło duży serwis eksploatacyjny: wymienione zostało zawieszenie przednie, zawieszenie skrzyni biegów, hamulce przednie z regeneracją zacisków, elementy układu napędowego, pompa hamulcowa, wszystkie płyny, pompa paliwa z przewodami, filtry, tłumik końcowy, nowy komplet opon i bardzo ładne alufelgi Zender 15 cali z polerowanym rancikiem. Silnik jest suchy, również po serwisie obejmującym m.in. wymianę elementów układu dolotwego, wymianę świec, regulację luzów zaworowych czy ustawienie kąta wyprzedzenia zapłonu. Skrzynia biegów również jest po wymianie uszczelnień i po serwisie olejowym. Układ wydechowy również fabryczny - w szczególności auto jest wyposażone w katalizator, który jest nadal sprawny, na potwierdzenie czego jest wydruk z pomiaru składu spalin na stacji diagnostycznej (idealna mieszanka Lambda =1). Jako ciekawostkę dodam, że jest to jedno z pierwszych BMW wyposażonych w sondę lambda (na rynku europejskim obowiązek ten wszedł dopiero kilka lat później). Auto serwisowane w warsztacie specjalizującym się w BMW z lat 80 - Strefa Rekinów - gdzie prowadzona jest książka serwisowa tego samochodu.
BMW posiada klimatyzację, co samo w sobie jest ewenementem w tym modelu (na rynku europejskim praktycznie jest to niespotykane). Klima jest oczywiście sprawna, układ od pięciu lat pięknie trzyma szczelność. Został wykonany pełny serwis zaraz po sprowadzeniu do Polski (płukanie układu, pełna regeneracja kompresora, nowy osuszacz, zakucie przewodów, wymiana uszczelnień). Klimatyzacja oryginalnie chodziła na „starym” (nielegalnym już w użytkowaniu) czynniku R12 i obecnie jest uruchomiona na współczesnym legalnym zamienniku R12 - dzięki czemu schodzi do jeszcze niższych temperatur niż na czynniku R134A. Nawet w najgorętsze dni w środku jest „lodówka” co wyjątkowo uprzyjemnia użytkowanie auta w naszym klimacie (zimą klasyki stoją w garażach, a latem często nie jeździmy, bo jest zbyt gorąco na jazdę bez klimy). Ponadto auto posiada fabryczne zielone szyby atermiczne, co dodatkowo zapobiega nagrzewaniu się kabiny, a jeśli do tego doliczyć biały kolor lakieru odbijający słońce, to mamy idealne auto na letnie przejażdżki.
Auto posiada oryginalny, fabryczny, oczywiście również w pełni sprawny szyberdach na korbkę, uchylane tylne szyby, alufelgi 15". Audio również jest sprawne (cztery fabryczne głośniki). Na pokładzie znajdziemy również lusterka elektryczne, oczywiście również sprawne. Ze współczesnych udogodnień w schowku jest subtelnie ukryte gniazdo ładowania USB do podłączenia np. telefonu.
Podsumowując: auto w super stanie technicznym i wizualnym którego nie trzeba remontować tylko cieszyć się jazdą 42-letnim klasykiem.
Odpowiadając na pytania, które dostaję - tak, konwersja na europejskie zderzaki oraz licznik jest możliwa, aczkolwiek osobiście lubię te przerośnięte amerykańskie zderzaki i uważam, że dodają temu autu uroku. Ponadto w związku z tym, że auto posiada opinię rzeczoznawcy klasyfikującą je jako pojazd o statusie kolekcjonerskim / unikatowym - samochód automatycznie jest dopuszczony do ruchu bez konieczności modyfikacji elementów takich jak światła obrysowe, lampy przednie typu sealed beams, wystające kierunkowskazy, brak światła przeciwmgielnego itp. Ponadto w związku z w.w. statusem auta jest ono z urzędu zwolnione obowiązku zachowania ciągłości ubezpieczenia OC, więc można jeździć na polisach krótkoterminowych, a gdy auto stoi np. zimą to nie ubezpieczać go. Rejestracja na żółte tablice oczywiście jest również możliwa.
Samochód sprzedaję z innym radiem niż jest na zdjęciach i bez żaluzji tylnej (mogę ewentualnie pomóc w zakupie takiej).
Z racji stanu zachowania auta w oryginale jest to świetna lokata kapitału, którą na dodatek można jeździć i cieszyć oko w garażu :)
Samochód posiada pozytywną opinię wniosku o wyłączenie od zakazu wjazdu do Strefy Czystego Transportu w Warszawie - innymi słowy na ten numer rejestracyjny można wjeżdżać do centrum Warszawy dowolną ilość razy w roku.
Więcej zdjęć w pełnej rozdzielczości można znaleźć pod linkiem:
Kalkulator ma jedynie charakter poglądowy i nie stanowi oferty w rozumieniu art. 66 Kodeksu cywilnego. Warunkiem udzielenia kredytu konsumenckiego jest pozytywny wynik oceny zdolności kredytowej i ryzyka kredytowego konsumenta, a ostateczne warunki kredytowania zależą od wyniku tej oceny.
Historia pojazdu
Zanim zdecydujesz się kupić samochód, zapoznaj się z jego historią. Pobierz raport za opłatą.