Przedmiotem oferty jest BMW E36 323i Coupé z 1996 roku w kolorze 'Bostongrün-Metallic'.
Jest to egzemplarz, który zdecydowanie wyróżnia się na tle innych sprzedawanych w Polsce.
E36 sprowadziłem osobiście z Niemiec pod koniec 2019 roku od pierwszych właścicieli (małżeństwo rocznik 1940 oraz 1953).
Do samochodu otrzymałem obszerną dokumentację: rachunki za serwisy, wydruki z przeglądów technicznych, wydruk z excel'a, gdzie zapisywano przeprowadzone naprawy, a nawet cennik z 1996 roku, w którym właściciel zakreślił wybrane opcje wyposażenia podczas konfiguracji.
Jest to egzemplarz zachowany w oryginalnej kompletacji bez jakichkolwiek modyfikacji. Wszystko zgodne z numerem VIN. Auto nigdy nie było upalane po ulicach, czy katowane na torze tak jak większość E36.
BMW jest bezwypadkowe, garażowane u mnie jak i u poprzedniego właściciela.
Pod maską benzynowy silnik R6 o pojemności 2.5 (M52B25) i mocy 170 KM połączony z 5 biegową manualną skrzynią.
Wizualnie E36 prezentuje się naprawdę bardzo dobrze. Na przestrzeni ostatnich lat oba boki auta zostały odświeżone lakierniczo, aby pomimo wieku auto nadal ładnie się prezentowało i żeby nie było różnic w odcieniach. W 2023 roku lakier został zabezpieczony ceramiką.
Wnętrze jest zachowane w bardzo dobrym stanie, aczkolwiek drobne oznaki zużycia są oczywiście obecne. Elementy wyposażenia takie jak klimatyzacja, radio, elektryczne szyby, elektryczne lusterka czy lusterko fotochromatyczne są sprawne.
E36 jest utrzymane w bardzo dobrej kondycji mechanicznej, było na bieżąco serwisowane. Rachunki z lat 2013-2018 opiewają na kwotę ponad 4.400 € (18.800 PLN), a na przestrzeni ostatnich 5 lat wyłożyłem na wszelkie naprawy ok 20.000 PLN. Lista napraw prezentuje się następująco:
Istotniejsze naprawy w ostatnich latach przed zakupem (w Niemczech):
- kompletne sprzęgło
- wiskoza
- chłodnica
- tylne łożyska
2020:
- serwis olejowo-filtrowy
- uszczelka pokrywy zaworów
- świece
- regeneracja rozrusznika
- oba napinacze + pasek osprzętu + rolka prowadzącą
- akumulator
- regeneracja alternatora
2021:
- serwis olejowo-filtrowy
- regeneracja zacisków tylnych (gumki, tłoczki, prowadnice)
- tarcze + klocki na tylnej osi
- termostat + obudowa
- pompa wody
- sonda lambda
- zbiornik płynu wspomagania + przewód
2022:
-
serwis olejowo-filtrowy
- rezystor dmuchawy
2023:
- serwis olejowo-filtrowy
- uszczelka obudowy podstawy filtra oleju
- przewód VANOS
- odma
2024:
-
serwis olejowo-filtrowy
- komplet amortyzatorów Bilstein B4 + sprężyny + mocowania + odboje i osłony
- kompletny układ wydechowy (tłumik środkowy + końcowy)
- tuleje wahaczy przednich
- łączniki stabilizatora przód
- regeneracja zacisków przednich (piaskowanie, lakierowanie, gumki i tłoczki)
- wymiana tarcz i klocków na przedniej osi
- wymiana tarcz kotwicznych na przedniej osi
- wymiana obu piast z łożyskiem na przedniej osi
- wymiana lewego tylnego wahacza
- wymiana przewodów hamulcowych tylnych (elastyczne oraz stalowe na miedziane)
- wzmocnienie i wymiana gniazd mocowania tylnych wahaczy
- ustawienie zbieżności
- nowa gałka zmiany biegów, mieszek, listwy OEM BMW
Proszę pamiętać, że BMW ma 29 lat i zawsze znajdą się jakieś rzeczy do naprawy/wymiany/ poprawy.
Nie jest to nowy samochód z salonu, posiada ślady użytkowania oraz drobne wady.
Wady:
- nie działa podgrzewanie fotela kierowcy
- niedawno zaczęła się odklejać podsufitka, mogę to ogarnąć w ramach negocjacji ceny
- można pomyśleć o wymianie opon
Poważnie zainteresowanym mogę podesłać link do dysku sieciowego gdzie znajduje 185 szczegółowych zdjęć (pełna galeria, detale, podwozie, dokumenty) oraz filmik.
W mojej opinii jest to naprawdę godnie utrzymane E36, ciężko znaleźć drugi tak utrzymany egemlparz z nienaganną historią serwisową. Sprzedaję tylko dlatego, że mam za dużo różnych projektów i pora zmniejszyć kolekcję :(
Przegląd oraz OC ważne do 02.2026.
W razie dodatkowych pytań proszę o wiadomość lub telefon.
Cena do negocjacji w granicach rozsądku.