Witam,
Na sprzedaż oferuję moje prywatne BMW E46 z 2004 roku, z silnikiem M54B22 (2.2, 170 KM) z gazem i katalizatorami. Sprowadzony w 2019r.
2 opisy : dla osób niezwiązanych z motoryzacją i bardziej techniczny co robiłem przy samochodzie dla osób interesujących się motoryzacja jak ja ;)
Dla zainteresowanych przygotowałem zdjęcia z części napraw i dowody zakupu. Dodaje raport z Car Vertical wygenerowany 08.12.24
Samochód wyposażony w całoroczne opony na felgach 16’’, a w zestawie dokładam oryginalne felgi BMW 18’’. Auto posiada instalację gazową, jest w pełni sprawne i gotowe do jazdy. Stan techniczny jest zadbany, ale nie nowy.
Opis dla osób mniej związanych z motoryzacją:
Samochód kupiłem od kuzyna, któremu pomogłem go sprowadzić z Niemiec, około półtora roku przed moim odkupieniem. Był użytkowany przez starsze małżeństwo i znajdował się w bardzo dobrym stanie, choć miał lekką stłuczkę z przodu (wgnieciona maska, pęknięty zderzak dlatego dołożony jest M-pakiet przód i tył) . Auto miało wtedy przebieg realny jak pamiętam ok. 170 tys. km.
Przy około 175 tys. km została założona instalacja gazowa – montaż wykonano bardzo profesjonalnie u mojego przyjaciela, co widać po schludnym ukryciu wtrysków i parownika oraz bezawaryjnej eksploatacji do dziś. Odkupiłem je, ponieważ znałem historię pojazdu i sam przeprowadzałem jego pierwsze i kolejne serwisy. Potrzebowałem samochodu niezawodnego, idealnego na długie trasy Polska–Holandia, gdzie pracuję.
Nie jestem mechanikiem, ale motoryzacja to moja pasja. Wszystkie naprawy były wykonywane na czas, z dbałością o szczegóły: olej wymieniany co 10 tys. km (5W50), łącznie pięć razy wymieniany olej w skrzyni automatycznej. Samochód był użytkowany głównie w trasie (80% przebiegu). Dbałem, aby żadne usterki nie zaskoczyły mnie w drodze – naprawy były bardziej opłacalne niż laweta i serwis za granicą. Na przykład, gdy alternator zaczął hałasować, założyłem nowy Hella. Gdy skończyły się tylne tarcze hamulcowe, zamontowałem zestaw TRW. Na żadnym etapie nie oszczędzałem na częściach.
Opis techniczny co było robione:
• Tematy jak filtry powietrza, kabiny, paliwa, gazu to aż szkoda się rozpisywać. .
• Nowe 6 cewek bosh - wypadał zapłon na dwóch cyl ? to wymieniłem wszystkie.
• Nowe 2 sondy Lambda bosh przed katalizatorem
• Nowy akumulator (rok temu)
• Nowe klosze lamp z żarówkami LED Philips (świetne do nocnej jazdy)
• Nowe kierunkowskazy przednie
• Nowe gumy dolotu od filtra do przepustnicy Gates
• Świeżo wymienione klocki hamulcowe (przód i tył)
• Regularny serwis olejowy: wymiana oleju co 10 tys. km, zawsze z płukanką. Co 20 tys. km stosowany był Ceratec Liqui Moly – dzięki temu zużycie oleju spadło z 2,5 l na 10 tys. km do 0,5 l na 10 tys. km.
• Nowy czujnik poziomu oleju
• Serwis skrzyni biegów ZF5HP:
- Po sprowadzeniu auta olej wymieniłem dwukrotnie w trybie statycznym
- Po 40 tys. km przeprowadziłem wymiana metodą płukanki (trzy cykle statycznie+ dwa razy filtr).
• Nowa chłodnica wody NRF (z plastikowym mocowaniem wymiennika od chłodnicy oleju skrzyni i zbiorniczkiem płynu chłodzącego)
• Alternator Hella, komplet pasków i rolek
• Sprawdzona i nabita klimatyzacja
• Pompa wody wymieniona 40 tys. km temu
• termostat kompletny z obudową ok 30-40 tys km temu.
• Odma z wężami febi(pokrywa silnika ma pęknięcie, które powstało podczas wymiany odmy – wymieniona bez zdejmowania kolektora, 6h roboty, nerwy, podrapane ręce ale Ci co znają temat docenią taka wymianę w m54 ;) ).
• pompa paliwa Magneti Marelli
Dodatki:
Poszukiwania nowego auta zajęły mi półtora roku dlatego serwisowałem to BMW tak, jak zawsze bo miałem nim dalej jeździć. Posiadam kilka aut którymi robię trasy i technicznie musiały być gotowe zawsze. W związku z tym zostały mi części które miałem montować dlatego dorzucam:
• Olej i filtr do skrzyni automatycznej ok 400zł ?
• Uszczelki kolektora wydechowego ok 160zł
• przewody chłodnicy oba ( nie doszły jak wymieniałem chłodnice wody)
• Chłodnicę oleju skrzyni automatycznej – kultura obsługi, a nie konieczność naprawy 200-300zł ?
• Felgi 18’’ (przygotowane do złożenia ponieważ jedną spawałem ale sprzedaż auta wyprzedziła ich montaż).
• koło zapasowe dojazdowe
Do wymiany jest -
-wzmacniacz radia (wymontowałem już stary, dołączam)
- 2 opony do felg 18, 2 opony do felg 16 (wyglądają staro choć bardzo stare nie sa i jest bieżnik. . jeździłem na nich ciągle ale Michelin współcześnie to jest porażka dlatego napisałem że dodaje tylko felgi 18 a nie 2 komplety kół)
- jedna uszczelka kolektora wydechowego. oczywiście kupiłem 2.
Zapraszam do kontaktu i oględzin!