Sprzedam moje prywatne auto, które użytkuję od 10 lat i zrobiłem nim 200tys km przebiegu.
Uwaga - auto do inwestycji
Samochód skończył właśnie 20 lat, ma blisko 400 000 km przebiegu.
Sprzedam wyłącznie osobie świadomej zalet oraz wad pojazdu, które poniżej dokładnie opisuję.
Zdjęcie główne na oponach letnich, dalsze zdjęcia są na oponach zimowych, jak auto wygląda obecnie.
O samochodzie:
BMW w edycji Specjalnej z pełnym wyposażeniem - w galerii wyciąg wyposażenia z BMW.
Silnik 2.0 diesel 150km. Auto ma podniesioną moc do ok 165km.
Średnie spalanie samochodu to ok 7l/100km. Minimalne jakie udało mi się osiągnąć to 4,7l/100km.
Pełny bak wystarcza średnio na 800-1000km (w zależności od trasy/stylu jazdy).
Historia pojazdu:
Auto osobiście sprowadziłem ze Stuttgartu (Niemcy) w październiku 2014 roku od drugiego właściciela.
Auto kupiłem jako bezwypadkowe.
Zaraz po zakupie wycięte klapki kolektora.
W mojej historii nigdy nie miałem wypadku - jedynie drobna kolizja w roku 2016 - uszkodzona lampa lewy przód i nadkole - naprawione w serwisie BMW z OC sprawcy - mam dokumentację zdjęciową.
Przez 10 lat auto było niemal zawsze niezawodne. Raz odmówiło posłuszeństwa, przy 300tyś km padła pompa paliwa.
W 2022 roku pokonaliśmy autem całą Europę jadąc do Hiszpanii na wakacje - 0 problemów.
Wyposażenie:
Auto ma chyba wszystko, co tylko było możliwe - szczegółowy wykaz w galerii.
M.in.:
- podgrzewane, elektryczne fotele przednie z pamięcią
- tapicerka Alcantara
- Duża nawigacja, z telewizją (działa na terenie DE)
- telefon - moduł wymieniony na Cup holder - telefon przekażę nowemu właścicielowi
- przesłona tylnej szyby na guzik - przydatne w nocy - dodatkowa ochrona przed światłami aut za Tobą
- nagłośnienie Harman/Kardon - można załączać dodatkowe głośniki za pomocą guzika
- szyberdach
- czarna podsufitka
- M-pakiet
- bluetooth - dołożony przeze mnie za pomocą małego modułu - możliwość odtwarzania muzyki z telefonu
- Hak holowniczy chowany - znajduje się przy kole zapasowym
- czujniki parkowania tył
Elementy wymagające uwagi:
Tak jak pisałem na wstępie auto jest do inwestycji - kilka elementów wymaga uwagi teraz, a inne w niedalekiej przyszłości.
Poniżej opisuję wszystkie wady mi znane, ale przyszły właściciel musi być świadomy, że z uwagi na wiek i przebieg inne elementy mogą również w przyszłości wymagać uwagi.
- RDZA - główny problem auta, z którym nie mam ochoty walczyć i dlatego zdecydowałem się na zmianę. Z zewnątrz raczej nie jest bardzo mocno widoczna - to co widać zostało ujęte na zdjęciach - była już usuwana, jednak problem wraca. Szczególnie na progach + nadkola, jednak drobniejsze miejsca na aucie również są. Na masce przedniej w okolicach grilla rdza była mocno widoczna, więc mechanik przy ostatnim przeglądzie wyczyścił to miejsce + zabezpieczył, co widać na zdjęciach. Przydałoby się odwiedzić lakiernika po zakupie :)
- czujniki parkowania - nie działają - działały bez problemów przez prawie cały okres użytkowania auta - od ok 6 miesięcy nie działają i mój mechanik tego nie naprawił - po wrzuceniu biegu wstecznego pojawia się dłuższy sygnał dźwiękowy, ale czujniki nie ostrzegają o zbliżaniu się do przeszkody
- nawigacja - nie działa od kilku lat - nie naprawiałem bo nie korzystałem z niej - GPS działa bo auto pokazuje lokalizacje - prawdopodobnie uszkodzony jest laser w czytniku nawigacji bo nie czyta poprawnie płyty z mapami
- nagłośnienie - 1 głośnik raz na jakiś czas “puka” - problem występuje od około 1 roku - na krótkich trasach problem może wgl nie wystąpić - z racji braku czasu i małego użytkownia auta tematu nie zrobiłem - mój mechanik się tego też nie podjał - wrażenie jakby ktoś pukał z bagażnika
- zmieniarka do płyt w bagażniku - od początku nie działała - był naprawiony laser, ale podziałał krótko i znów padł - nigdy nie używałem, więc też później tego nie naprawiałem
- lampka pozycyjna w klapie bagażnika prawa - problem pojawił się ok 2 lata temu - przy każdej wizycie u mechanika to wskazuje - były wymieniane jakieś wiązki kabli + panel nad rejestracją - jednak problem cały czas wraca
- lampy przód - do wymiany klosze z uwagi na ich zużycie - lampy były regenerowane 5 lat temu - świecą bardzo dobrze, natomiast klosze wypadałoby wymienić na nowe
- kontrolka poduszki pasażera - problem pojawił się ok 6 miesięcy temu - mechanik ostatnio wymieniał matę w fotelu pasażera i miało to rozwiązać problem jednak kontrolka co jakiś czas się zapala
- wtryski - nigdy nie wymieniane, nie regenerowane - prawdopodobnie będą do wymiany niedługo bo czasem pojawią się symptomy, które na to wskazują. Wtryski były weryfikowane gdy pierwszy raz zauważyłem problem - wskaźniki były ok, więc układ został tylko przeczyszczony specjalnym środkiem.
- sprzęgło i dwumasa - wymieniane ok 100tys km temu - powoli daje znać, że będzie do wymiany
- hamulce - wymieniane ok 70 tys km temu - w niedalekiej przyszłości będą do wymiany - założone zgodnie z oryginałem ATE - myślę, że starczą jeszcze na 20/30tys km
- podnośnik szyby pasażera z przodu - od samego zakupu chodził słabo - niedawno padł całkowicie - został naprawiony, ale chodzi “opornie” - to chyba znana przypadłość e46
- zadarcie przyciemnienia szyby z tyłu po prawej stronie od wew - widoczne na zdjęciu
- woda czasami dostaje się pod dywanik pasażera po myciu auta na myjni bezdotykowej - gdzieś musi być jakaś nieszczelność - podczas użytkowania problem nie występuje - jedynie przy wodzie kierowanej prosto w okolice nadkola pod dużym ciśnieniem na myjni
Na chyba wszystkie wizyty u mechanika mam dokumenty - mogę przekazać przyszłemu właścicielowi.
Auto sprzedaję z:
- koła letnie R17 felgi aluminiowe (malowane przeze mnie na czarno chwilę po zakupie)
- koła zimowe R16 felgi stalowe
- 2 kluczyki + trzeci zapas plastikowy
- pełna dokumentacja BMW z salonu + książka serwisowa
- dywaniki gumowe + welurowe
Przegląd techniczny do 07.12.2025
Ubezpieczenie OC do 23.02.2025
Proszę o kontakt jedynie osoby zdecydowane - proszę o kontakt w godzinach 17-20 lub weekendy.
Cena nie jest do negocjacji.
Nie zależy mi na szybkiej sprzedaży, oddam auto w dobre ręce.