Witam, mam na sprzedaż samochód marki BMW, seria 3, touring, o oznaczeniu 318i, kolor TOPASBLAU, 2002 rok.
Silnik 2.0 benzyna - N42B20, 143 KM, bez gazu!
Auto posiada długa listę napraw takich jak:
Uszczelki:
- uszczelki elektrozaworów
- uszczelki czujników wałków rozrządu
- uszczelka wtyczki czujnika wałka mimośrodowego
- uszczelka pompy Vaccum
- zestaw uszczelek chłodniczki i podstawy filtra
- uszczelka pod przepustnicą
- uszczelka wydechu, za kolektorem
Zawieszenie
- nowe wahacze przód (Lato 2022) + geometria na maszynie Hunter, laserowa
- łączniki stabilizatora przód
- wszystkie 4 tuleje gumowe stabilizatora ( przod + tyl)
Układ chłodzenia
- nowy zbiornik wyrównawczy (2022)
- nowe węże z uszczelkami (początek 2023)
- nowy płyn chłodniczy
- nowy czujnik temperatury wraz z uszczelką
Inne:
- sprzęgło Sachs + uszczelniacz wału(Listopad 2021)
- uszczelniacze zaworowe (2021)
- odma
- podpora wału
- łącznik wału
- pompa paliwa
- poduszki silnika (Wrzesien 2022)
- świece NGK
- 4 nowe cewki NGK
- opony wielosezonowe 225/45/17 Kleber Kleber quadraxer 2 (produkcja 2021, montaż Wrzesien 2021) - przejechane na nich okolo 15k km
- olej zmienany co 10 000, za każdym razem płukanka Liquid Molly, olej Millers, olej zmieniony 500 km temu
- pasek wielorowkowy Continental (Listopad 2021)
- regulator napęcia w alternatorze
- zarówki Tungsram
Auto jeździ prosto, nie ściąga go w żadną stronę, nie wpada w wibrację przy żadnych prędkościach, hamuje poprawnie, przyspiesza tak jak powinno, nie stuka nie puka, nie grzechocze. Silnik pracuje równo. Posiada równą i wzorową kompresję. Auto nie rozładowywuje się samo, nie gubi prądu.
Przebieg 180 000, poprzedni właściciel wymienił prawdopodobnie rozrząd, który jest na łańcuchu więc pewnie jeszcze długo posłuży.
Silnik pobiera około poł litra do litra oleju na 10 000 km, jest to normalna ilość w takich silnikach. Nie dymi i nie kopci
Klimatyzacja automatyczna - sprawna, Climatronic. Ozonowana co jakiś czas. W aucie nie było palone, posiada przyjemny neutralny zapach. Regularnie sprzątane i odkurzane.
Podgrzewane lusterka, radio działa, DSC działa.
Felgi - Styling 44, oryginał BMW
Podczas użytkowania zamontowałem instalację zasilającą wideo rejestrator, działa po przekręceniu kluczyka w stacyjce, wyprowadzone jest złącze zasilające nad lusterkiem wstecznym.
Tylna wycieraczka, spryskiwacz tylnej szyby, szyberdach oraz tylna otwiera szyba działają prawidłowo.
Pasy, poduszki, lampy wszystko zgodne z datami produkcji.
Podwozie samochodu jest prawdopodobnie zabezpieczone antykorozyjnie, jakąś czarna substancją, elementy zawieszenia nie mają oznak korozji.
W aucie wymieniony został zderzak tylni, ktoś delikatnie dotknął mnie na skrzyżowaniu. Naprawa bezgotówkowa.
Lakier auta jak na ten model jest w dobrym stanie, nie posiada wżerów, ani dużych uszkodzeń.
Wady lakieru:
- odpryski lakieru na masce ( to raczej normalna sprawa)
- normlane płytkie rysy powstałe wskutek użytkowania
Kolor jednolity, kilka drobnych wgnieceń, jedno na drzwiach, jedno na dachu
Regularnie myte na bez dotyku tak żeby warunki pogodowe np sol drogowa, czy ptasie odchody nie niszczyły lakieru.
Jak miałem czas to auto przechodził ręczne mycie i było woskowane.
Wady pojazdu:
- Auto posiada drobny problem, mianowicie podczas cyklu nagrzewania się silnika, czasem potrafi zgasnąć jeśli wrzucimy luz, zdarza się tak np przy dojechaniu do świateł.
Problem ten nie wywołuje żadnego kodu błędu, auto nie wpada w tryb awaryjny, nie wpływa na przyspieszenie, nie pokazuje się ikonka check engine, nie wypada zapłon itd.
W lato jest to niemal niezuważalne
Ciężko mi określić przyczynę, ponieważ auto nie daje objawów uszkodzenia, nie uważam tego za wielki problem wiec nie drążyłem tematu.
Po nagrzaniu problem znika, z reguły dwa skrzyżowania i jest ok.
- czasem jak auto postoi kilka dni to w kabinie podczas nagrzewania czuć zapach oleju, wyciek ze uszczelki pompy Vaccum, prosta sprawa i uszczelke dodaje w komplecie.
- zasłona przeciwsłoneczna szyberdachu sie przycina
Przegląd do 07.2024
OC do 22.01.2024
Auto jest do obejrzenia we Wrocławiu.
Do sprawdzenia na stacji kontroli pojazdów po opłaceniu przez kupującego.