Witam. Sprzedaję swoje BMW, które zakupiłem 5 lat temu w komisie w Polsce z przebiegiem 190000km. Auto było sprowadzone z Niemiec. W ciągu 5 lat użytkowania auta wykonałem szereg kluczowych napraw i wyeliminowałem wszystkie typowe dla tego modelu usterki, przez co aktualnie auto jest w dobrym stanie technicznym.
Lista napraw wraz z przybliżona datą wykonania:
2019: kompletny rozrząd i uszczelniacze zaworowe (tutaj paragon gdzieś mi się zgubił, ale to akurat naprawa łatwa do zweryfikowania)
2021: sprzęgło, dwumasa, nowe tarcze i klocki hamulcowe, regeneracja zacisków hamulcowych, nowy akumulator
2022: kompletny remont zawieszenia
2023: nowa pompa vacuum, czyszczenie odmy, wymiana paska klinowego
2024: regeneracja dyferencjału
Na wszystkie naprawy (oprócz jednej) posiadam paragony. Z racji tego, że mało jeżdżę, to olej był wymieniany co rok. Ostatnia wymiana w sierpniu 2023, czyli po zakupie auta przydałoby się wymienić olej. Oprócz tego nie wymagany jest żaden wkład finansowy i auto jest w pełni sprawne i gotowe do jazdy. Opony całoroczne z 2023.
Niestety katalizator jest uszkodzony, ale nie wpływa to w żaden sposób na właściwości samochodu. Aktualnie błąd katalizatora jest usunięty, ale pojawi się ponownie po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów. Oprócz tego komputer nie pokazuje żadnych błędów.
Wizualnie jest dobrze, ale nie idealnie. Lakier na górnej części klapy bagażnika jest porysowany. Tylny zderzak jest porysowany i lekko pęknięty po uderzeniu w betonowy słupek przy małej prędkości. Drzwi kierowcy od wewnętrznej strony zaczynają rdzewieć a na klapie bagażnika pojawiają się pęcherze. Są to jednak rzeczy, które nie rzucają się moim zdaniem w oczy i ewentualnie można tanim kosztem wymienić wspomniane części i w pełni wyeliminować problem. Tylne nadkole na łączeniu ze zderzakiem zaczyna rdzewieć. Progi i reszta karoserii są w idealnym stanie bez żadnych oznak rdzy.
Pod domem posiadam garaż z kanałem, także będzie można bez problemu obejrzeć auto od spodu.
Przegląd do grudnia, ubezpieczenie do maja.