Witam,
ze względu na zbliżające się powiększenie rodziny z ciężkim sercem, zmuszony jestem rozstać się z moim projektem E90. Auto na chwilę obecną nie wymaga żadnego wkładu finansowego. Wszystko zawsze wymieniane na czas a czasami i zapobiegawczo. Zawsze na podzespołach z najwyższej półki. Auto odkupiłem w 2016 roku od pierwszego właściciela w salonie BMW w Monachium. Od tamtej pory, nigdy mnie nie zawiodło.
Co do wszystkich awarii jakie wystąpiły to:
-wymieniona pompa wody i termostat (pracowała zawsze na 100%),
-wymieniony wiatrak chłodnicy (wyjące łożysko),
-wylany amortyzator (kochane polskie drogi),
-regeneracja rozrusznika (piszczał przy odpalaniu),
-ułamany zaczep linki tylnej lewej szyby (wystąpił niedawno i jeszcze się z tym nie uporałem),
-przestał działać głośnik w drzwiach kierowcy (nowy już w drodze).
-wąż od chłodnicy przetarł się na opasce (wymieniony na nowy).
I to wszystko z awarii przez okres mojego użytkowania.
W ostatnim czasie wymieniono:
-olej 5w40 co max 10tys. (Motul XClean + zawsze płukanka),
-świece NGK,
-komplet cewek (zapobiegawczo),
-przepływomierz (przy okazji cyklicznej diagnostyki wywalał błąd, więc jest nowy),
-olej w skrzyni i dyfrze (wymieniany zawsze co 70tys.)
-tuleje wahaczy przód (stukała jedna, wymieniłem komplet na obu stronach),
-łożyska w piastach,
-czujnik ABS + koronka,
-filtr powietrza w obudowie (K&N),
-odma (zapobiegawczo),
-korek wlewu oleju (uszczelka przepuszczała),
-filtry i elektrozawory Vanos-a,
Z modyfikacji mechanicznych i wizualnych:
-nawiercane tarcze Zimmermann + klocki Brembo,
-obniżające sprężyny Eibach Pro Kit (można spokojnie niżej ale szkoda na polskie drogi),
-wymieniona wanna bagażnika pod wydech z 335i,
-wymienione lampy tył LED,
-wymienione lampy przód LED + dymione boczne kierunkowskazy LED,
-zderzak przód zmieniony na M3 look + soczewki M ShadowLine,
-dołożona lotka na klapę M3 look,
-wymienione listwy progowe wewnętrzne na MPakiet,
-IDrive zmieniony na najmocniejszego dostępnego Androida (BT, WiFi, dysk wewnętrzny itd.).
-dokodowane wiele dodatkowych opcji takich jak światła powitalne, cyfrowy prędkościomierz, podświetlenie zegarów po otwarciu itd.),
-przyciemnione szyby tylne.
Z wyposażenia:
-kremowa skórzana tapicerka,
-szyberdach,
-audio BMW Professional,
-podgrzewane siedzenia,
-IsoFix,
-czujniki parkowania,
-IDrive,
-Aystent ruszania na wzniesieniu,
-lusterka fotochromatyczne,
-dzielona tylna kanapa z podłokietnikiem,
-cupholdery,
-tempomat,
-zegary w wersji High,
-wyjście AUX,
-ogrzewanie postojowe (rest).
Obecnie auto stoi na nowych (2024) 16 calowych oponach zimowych Hankook Icept 3. Na lato są 18 calowe, czarne BBS-y CHR w 2 szerokościach. Przód 235mm, tył 255mm. Co do powłoki lakierniczej, systematycznie co 3 miesiące zabezpieczana maszynowo woskiem.
Mam nadzieję, że auto trafi w ręce takiego samego pasjonata marki jak ja i dalej będzie bezawaryjnie służyć i cieszyć oko nie tylko przyszłego właściciela. Do ukończenia projektu brakło tylko progów i tylnego zderzaka z M pakietu. Mi brakło czasu, ale może następny właściciel ukończy projekt. Do auta standardowo 2 kluczyki, książka serwisowa i wszystkie faktury z napraw. 1-szy właściciel miał małą szkodę parkingową jeszcze w czasie gwarancji producenta z tyłu, ale zgodnie z fakturami i raportem, zderzak i ślizgi zostały wymienione na nowe w serwisie.
Zapraszam do kontaktu, oględzin i jazdy testowej.