POŁĄCZENIE TEGO, CO NAJLEPSZE -
Hybrydy plug-in BMW X łączą efektywność i moc. Z zasięgiem elektrycznym, który spełnia codzienne potrzeby kierowców. I mocny napęd stawiający czoło wyzwaniom.
BMW 530e iPerformance, pod tym oznaczeniem kryje się „piątka” z 252-konnym napędem hybrydowym plug-in.
Taką właśnie przedstawiamy w naszej ofercie, oszczędną i ekskluzywną limuzynę, która przy bliższym poznaniu punktuje swoim wyglądem i pozwala rozszyfrować emblematy „eDrive” na tylnych słupkach i „530e” na klapie bagażnika, a także dostrzec błękitne listewki na aktywnej osłonie grilla, otwierającej się w razie konieczności pozyskania dodatkowego powietrza do chłodzenia.
BMW 530e jest hybrydą typu plug-in.
Oznacza to, że jej akumulatory można ładować z normalnego, domowego gniazdka za pomocą dołączanego i chowanego w specjalnej torbie kabla.
Ładowanie w garażu trwa ok. 5-6 godzin, natomiast po podłączeniu do ulicznego słupka samochód jest w pełni naładowany zaledwie po 1-2 godzinach.
//////////////
BMW „z prądem”
Zespół napędowy BMW 530e stanowi czterocylindrowy, dwulitrowy silnik benzynowy o mocy 184 KM, połączony ze 113-konnym elektrycznym, którego umieszczono między jednostką benzynową i automatyczną skrzynią biegów. Łączna moc samochodu wynosi niezłe 252 KM, pozwalające rozpędzić ważące 1770 kg auto w 6,4 s do pierwszych 100 km/h. Po wciśnięciu przycisku rozruchu nic nie słychać: najpierw uruchamia się silnik elektryczny, który pracuje podczas wykonywania manewrów parkingowych i przy niewielkich prędkościach na drodze.
Mimo zaledwie 113 KM, elektryczna jednostka jest w stanie rozpędzić „piątkę” do 140 km/h. Kierowca za pomocą przycisku MAX eDrive może wymusić jazdę wyłącznie „na prądzie”, a po ich wyczerpaniu baterii samochód automatycznie przechodzi w tryb AUTO eDRIVE i wtedy przy wysokich obrotach jednostkę elektryczną wspomaga spalinowa.
Według naszego doświadczenia 530e jest w stanie przejechać nawet 45 km wyłącznie na silniku elektrycznym.
/////////////////
BMW 530e iPerformance – dopracowane w szczegółach
Tym bardziej że aktualnie oferowana „piątka” to naprawdę dopracowany samochód. Atrakcyjnie wygląda, zapewnia wysoki komfort jazdy, świetnie się prowadzi, daje poczucie klasy premium. Pochwalić też trzeba ilość miejsca w kabinie. Bagażnik? W wersji hybrydowej jest znacznie mniejszy niż w odmianie tradycyjnej (pojemność 410 l, zamiast 530 l), ale i tak jak na hybrydę nie wypada źle (baterie gdzieś trzeba było zmieścić). Do gustu przypadło nam wykończenie testowanej wersji (wysokogatunkowa skórzana tapicera), świetnie brzmiące nagłośnienie (Bowers & Wilkins), a także cały sztab zaawansowanych technicznie systemów elektronicznych (potrafiły umilić podróż, podnosiły bezpieczeństwo jazdy, umożliwiały różne konfiguracje auta i systemu hybrydowego).
///////////////
POŁĄCZENIE TEGO, CO NAJLEPSZE.
Hybrydy plug-in BMW X łączą efektywność i moc. Z zasięgiem elektrycznym, który spełnia codzienne potrzeby kierowców. I mocny napęd stawiający czoło wyzwaniom.
Tutaj luksus łączy się ze świadomością ekologiczną.
Napęd hybrydowy plug-in dostosowuje się do codziennych sytuacji i pozwala na komfortową a zarazem oszczędną jazdę.
Te i wiele innych zalet powinno państwa zachęcić do zapoznania sie z nasza ofertą a przekonacie się, że jest godna waszej uwagi.
Zapraszamy.
Auto godne polecenia.