Dzień dobry,
Oferuję na sprzedaż BMW serii 5, model E60 523i o mocy 177KM z 2005 roku. Samochód jest zarejestrowany w Polsce i przez ostatnie 3 lata służył mi do celów prywatnych. Łącznie przejechał ze mną 40 000 km.
Dlaczego warto?
BMW E60 to wyjątkowa limuzyna klasy premium, znana z przestronności, wygody, wysokiej jakości wykonania i doskonałego wyciszenia. Mimo niemal 20 lat, ten model nadal oferuje luksus na najwyższym poziomie.
Doinwestowany i zadbany
Po sprowadzeniu z Niemiec samochód został doinwestowany, a typowe usterki tego modelu zostały usunięte. Olej wymieniany regularnie wraz z filtrami co 10 000 km. Serwisowany był w renomowanym serwisie BMW Velspec, który jest ceniony za profesjonalizm i pasję do tej marki.
Lista napraw i wymian:
- Wymiana czujnika wałka rozrządu + uszczelka chłodnicy oleju + uszczelka podstawy filtra oleju + serwis olejowy - 1170 PLN
- Wymiana przewodów hamulcowych elastycznych oraz sztywnych (przód oraz tył) + wymiana płynu hamulcowego, paska wielorowkowego oraz paska napędowego alternatora - 1375 PLN
- Wymiana chłodnicy wody, czujnika temperatury, serwis olejowy wraz z filtrami, rolka prowadząca, napinacz paska, króciec wody, płyn chłodniczy, uszczelniacz wału - 2250 PLN
- Wymiana czujnika położenia wału korbowego + doposażenie pojazdu w gniazdo AUX + kodowanie radia - 1106 PLN
- Wymiana amortyzatorów przód (Sachs) + wymiana świecy i cewki zapłonowej, łącznik stabilizatora przód, mocowanie drążka stabilizatora, końcówka kierownicza, wymiana modułu Airbag (częsta awaria w E60) - 2800 PLN
- Wymiana czujnika temperatury płynu chłodzącego, przewód gumowy układu chłodzenia, uchwyt chłodnicy dolny, łożysko gumowe, płyn chłodniczy - 700 PLN
- Wymiana chłodnicy klimatyzacji + przegląd układu klimatyzacji, wprowadzenie oleju do układu klimatyzacji, wymiana zaworu układu klimatyzacji, napełnienie czynnikiem - 1000 PLN
- Wymiana odmy - 600 PLN
- Ustawianie zbieżności i geometrii - 350 PLN
- Wymiana lampy przeciwmgielnej przód - 520 PLN
- Wymiana zderzaka tylnego w ASO - 7800 PLN
- Wymiana rozrusznika + serwis olejowy z filtrami + wymiana emblematów przód + tył + montaż nowego modułu poduszek - 2500 PLN
Każda naprawa i wymiana jest udokumentowana.
Historia
Samochód miał lekką stłuczkę pod koniec 2023 roku – inny kierowca wjechał mi w tył i uszkodził zderzak. Minimalne zarysowania i lekkie pęknięcie zderzaka były widoczne jedynie przy bliższym spojrzeniu. Zdecydowałem się na naprawę w autoryzowanym serwisie BMW (ASO) na oryginalnych częściach. Zdjęcia dokumentujące stan po tym zdarzeniu są w ogłoszeniu.
Aktualny stan
- Maska: posiada lekkie odpryski lakieru oraz minimalne oznaki rdzy, co jest normalne w tym wieku. Do naprawy niewielkim kosztem samemu.
- Prawy bok: przerysowany, co widać na zdjęciach (na szczęście nie doszło do gołej blachy).
- Zawór DISA: zaleca się wymianę - w naszym egzemplarzu klapka dawała oznaki zużycia, więc została wyjęta, aby nie powodowała zagrożenia. Bez niej samochód ma minimalnie mniej mocy w dolnych granicach obrotów, co jest praktycznie nieodczuwalne. Wymiana z robocizną w dobrym serwisie to około 900 PLN.
- I teraz najsmutniejsza rzecz - niestety po ostatnim serwisie samochód zaczął nierówno chodzić. Okazało się, że nie pali na 2 cylindrach (na 5. i 6. garze)- wypadanie zapłonu. Zostały sprawdzone świece oraz cewki i są sprawne.
Z powodu napiętego okresu nie byłem w stanie diagnozować go dalej i kupiłem kolejny samochód.
Powodów wypadania zapłonu może być wiele i zostawiam to kupującemu. Może wystarczy zalać cylindry naftą na noc, aby odblokować pierścienie? A może wypaliło zawory ;) Na pewno są tu osoby, które będą w stanie niskim kosztem naprawić usterkę. Ewentualnie w grę wchodzi też SWAP - bez problemu można wymienić silnik na sprawny, który w Internecie kosztuje ok. 3-5k + robocizna swapa ok. 2-3k. Dla pragnących więcej mocy to dobra okazja, żeby wsadzić 3-litrową benzynę ;)
Uważam, że autko zasługuje na naprawę i drugie życie, ponieważ jest zadbane i zostało doinwestowane. Naprawdę trudno znaleźć E60tkę doprowadzoną do ładu i składu. Gdyby nie pechowa awaria i potrzeba samochodu na już, to dalej bym nim jeździł po naprawie lub swapie.
Samochód można sprawdzić w dowolnym serwisie oraz stacji diagnostycznej, ale nie polecam nim teraz jeździć dłuższych odcinków z uwagi na to, że obecnie działa na 4 cylindrach. Samochód stoi przy serwisie Velspec, więc tam ewentualnie można podjechać na sprawdzenie samochodu na kołach - to dosłownie kawałek.
Wyposażenie
- Elektryczne szyby i lusterka
- Klimatyzacja dwustrefowa
- Podgrzewane przednie fotele
- AUX
- Komputer pokładowy z ekranem
- Czujniki parkowania przód i tył
- Czujnik deszczu
- Lampy xenonowe
- Spryskiwacze lamp
- Radio, napęd CD
- Cupholdery
Zapraszam do kontaktu - odpowiem na wszystkie pytania.