Dzień dobry.
Przedmiotem ogłoszenia, jest znana i lubiana seria 5, z kultowym M57 pod maską.
Auto w moim posiadaniu od lipca 2020 (kupione z przebiegiem ~250 tys. km).
Samochód służy do sprawnego pokonywania trasy Poznań-Białystok, średnio rocznie
robiąc ~ 37tys km, z prędkościami autostradowymi.
W ostatnim czasie zrobione:
- kompletne zawieszenie tył (kilka tys. km temu wszystkie wahacze i poduszka nivo, dwa lata temu 4x tuleja gumowa oryginał)
- kompletne hamulce ATE PowerDisc (P+T + ręczny)
- amortyzatory tył rok lub dwa lata temu (oryginał)
- remont skrzyni (f-vat na 7tys PLN) ~80tys km temu, nowy olej i filtry ~10tys km temu
- regeneracja pompy wtryskowej
- nowa maglownica + końcówki
- jakieś części zawieszenia przód
- nowy alternator (w tym roku) + jakieś rolki
- sprawdzony dolot (wymienione/naprawione jakieś elementy)
- 1rok akumulator
- przednia szyba wymieniona na nową po uderzeniu kamyka, rok temu (świeże wycieraczki Bosch)
- jakieś czujniki i inne pierdoły (czujniki abs, kąta skrętu, regulacji geometrii turbiny)
- w tym roku, nowy element elastyczny wydechu
- w październiku: nowe filtry i olej
- w listopadzie: nowe termostaty
- nowa podpora wału, element elastyczny i regenerowany wał (gratis wał + oryginalna nowa podpora wału ~300km przebiegu)
- regenerowany komputer ABS (na gwarancji do 07.2025)
- w listopadzie: nowy napinacz i rolka do klimatyzacji + elementy ukł. chłodzenia
- Badania techniczne do 04.12.2025 (rok), OC do maja 2025 (5 m-cy)
Auto żwawo przyspiesza, zmienia biegi do góry i do dołu bezszelestnie na zimnej/ciepłej skrzyni,
skutecznie hamuje z każdej prędkości bez ryzyka pokrzywienia tarcz, nic nie stuka/puka/ nie drży przy większych prędkościach.
Stoi na świeżych oponach Yokohama AdvanFleva letnich + 04.12 umówiona zmiana na zimowe Klebber.
Do zrobienia:
- któryś czujnik PDC nie działa,
- prawdopodobnie rozładowane baterie w pilotach (otwieranie tylko kluczykiem w drzwiach. Piszę "prawdopodobnie"
ponieważ otwieranie zdalne działało co raz słabiej, trzeba było co raz bliżej podchodzić do auta, ktoś doradził
wymianę anteny do centralnego, wymieniłem i nic się nie zmieniło po kilku miesiącach kluczyk zupełnie przestał
otwierać zdalnie)
- prawy próg w części tylnej wymaga naprawy, w innych miejscach brak korozji lub niewielkie odpryski, ramka tylnej
klapy w słabym stanie
- inne ślady potwierdzające wiek i przebieg auta
- jeden uchwyt na kubek nie chowa się
- fotel pasażera lekko wygięty (ostatnio wyjmowałem fotel żeby poprawić przewody do silniczków od regulacji, zrobiłem 2 z 3... trzeba skrócić pancerz i fotel powinien wrócić do pełnej sprawności),